Písky proroctví

Vložil(a) Milosh1 dne 22.11.2020, 19:13
5
Průměr: 4.3 (3 hlasy)
2001
Geografický modul ze světa Asterion popisující pouštní část Tary

Další geografický modul světa Asterion. Popisuje západní část Tary. Její dominantou je rozsáhlá poušť Rychlé duny, kterou za svůj domov považují temní elfové. Pod jejich ochranou se nachází Derteon, knížecí město z dávných dob. O jeho poklady svádějí dosud nerozhodný boj Zylovi skřeti s Řádem eldebranských rytířů. Přistěhovalci ze severu jsou zastoupeni především danerskými šlechtici, kteří zakládají nová panství na pobřeží moře a podél řeky Duren. Modul obsahuje:

  • Hlavní text (100 stran) – popis oblastí severozápadní Tary, Derteon, postavy, společenské a politické uspořádání, historie, kronika, články z Dechu Draka za minulé období.
  • Klíč bytostí astrálních (20 stran) – pojednání o tvůrcích živlů a 20 myšlenkových bytostech.
  • Stínová dýka (32 stran) – dobrodružství pro Dračí doupě.
  • Aplikace pravidel DrD 1.5 (16 stran) – popis reálií z tohoto modulu pomocí mechanismů Dračího doupěte(Aplikace pro Dračí doupě plus je volně dostupná na webu autorů.)
  • Doplňy: barevná mapa severozápadní Tary formátu A2, obal s černobílými mapami Rilondu a povrchu Derteonu.
Svět
Kategorie produktu
Vydavatel

Obsahuje tyto produkty

Průměrné hodnocení Název Vydáno Kategorie Jazyk
0
Stínová dýka 2001 Dobrodružství Asterionské pátrání po mocných a nebezpečných artefaktech Čeština

4

Písky proroctví se samozřejmě jmenují po Fremenech - teda, pardon, pouštních elfech. Těm a jejich poušti a kvasi-bohyni je věnovám i slušný prostor - ale ve skutečnosti jsou tím nejnudnějším, co v celé příručce je, a herně nejméně použitelným. A ona kvasi-bohyně tomu dost škodí. V poušti se nenachází žádná mýtická ani ztracená místa, nejsou tam poklady ani nic kvůli čemu by stálo za to tam chodit a slavné město pouštních elfů má sice nádherně popsané vnější stěny, ale jinak je popsané jako nudná nehratelná utopistická idilka.

Nicméně - zbytek modulu stojí za to - a je, konečně, psaný pro hraní a ne pro vlastní beletrii. Hlavní město oblasti je skutečně kotlík problémů (a tím i zápletek). Politická situace nabízí dost zajímavých intrik. Válka s armádami Zyra na jihu není nic globálně nedotknutelného, ale něco, čeho se postavy mohou velmi dobře - a významně - zúčastnit. A na druhé straně pouště jsou hory plné... možností. Bohužel nepopsaných. Stranu toho jsou nějaké další lokace, piráti a podobné klasiky.

Spolu s Hlubinami zelené a modré nejlepší herní modul, který Asterion - ve své ranné, ještě nadějné době - vyprodukoval.