Dvanáct sošek Almiru

Vložil(a) KDolecek dne 16. 03. 2021, 10:45
4
Průměr: 3.5 (4 hlasů)
1998
Svět a kampaň o zápasu mezi dobrem a zlem, původně pro DrD

Na ledových pláních a v tropických pralesech, v dračích slujích i výstavných palácích, v tisíci dobrodružství se láme osud světa: Kdo sjednotí dvanáct sošek Almiru ve své pravici? Kdo bude vládnout kontinentu? Ty nebo on?

Dvanáct sošek Almiru je modul pro Dračí doupě obsahující připravený kontinent (Almir) a kampaň (dvanáct sošek). Předpokládá se, že postavy na kontinentu zažívají mnohá dobrodružství nad rámec obsahu modulu a s tím, jak sílí, zároveň získávají informace o ústředním zápasu sil dobra a zla a vstupují do něj. Příručka je psána pro družiny, které se pokusí tento zápas zvrátit ve prospěch dobra, opačný směr by vyžadoval úpravy.

Modul obsahuje faktografické informace o Almiru včetně souhrnu historie, politické situace a jednotlivých frakcí, několik mechanických úprav oproti klasickému Dračímu doupěti, záplatku základního tažení, mapy světa i jednotlivých lokací a bestiář. Popisné texty jsou doprovázeny náměty na dobroduržství.

Dvanáct sošek Almiru bylo sice vydáno jako modul pro Dračí doupě, ale ve své podstatě je přenositelný i do jiných fantasy her. Stejně tak jsou využitelné i plánky jednotlivých paláců, jeskyní a dalších sídel.

Určeno po hru
Kategorie produktu
Vydavatel

1

Těžko hodnotit... Asi bych dal 2*? Kdysi pradávno když jsem ještě nic neznal bych tomu možná dal víc. Dostat se mi to dneska jen tak do ruky, nejspíš dám míň. A efektivně - historie v tomhle případě nového hráče zajímat nebude, takže 1* it is.

Ne vše lze ale přičíst na účet času. Už ve své době mi to přišlo divné; Pomalu vojenské mapy pravděpodobností střetnutí zaváněly herní nepoužitelností, svět byl zvláštní mix velkého a nedostatečného detailu, kampaň která měla celý modul procházet byla vlastně jen volně naznačená. Nějak originálních nebo zajímavých nápadů tam vlastně moc nebylo, takže benefit byl vlastně jen celistvost a fakt, že ve své době to bylo u nás cosi nevídaného..

Později se mi doneslo, že celý modul byl jen sepsáním něčí domácí hry. V podstatě to odpovídá - a vysvětluje to mnohé.

Mohlo to ve své době někoho oslovit? Určitě. Je nějaký sebemenší důvod po tom dneska sáhnout, nebo na to jen vzpomenout? Ne, není.

5

Jako 9 letý se mi tento modul dostal do rukou a zcela mě uchvátil. Propracovaný svět s notnou dávkou volnosti aby si vypravěč sestavil potřebné věci sám. Velká mapová příloha vás ujistí že se neztratíte a při průchodu danou oblastí máte jasno co se kolem vyskytuje, vesnice si dovytvářite vy.  Jednoduchá zajímavá zápletka kolem sošek vytváří dlouhodobý cíl během něhož se může oddávat vedlejším úkolům, sdružovat výpravu a poznávat rostodivný svět.  Jedinou bolístkou je délka, jedná se o dlouhodobou kampaň která může zabrat měsíce nebo i roky. Ve světě si můžete zahrát pár malých dobrodružstvích ale bude to Dobrodružství Almiru a ne Dvanáct sošek Almiru.

 

Poznámka ke komentáři:

Přiznám se že nejsem zarytý fanda Asterionu jako někteří kteří znají všechny moduly a znají ho stejně dobře jako ČR. Já jsem spíše volnomyšlenkář a rád ohývám věci pro své potřeby. Proto spíše volím Tarii, Almir a Tauril.