Waterdeep: Dungeon of the Mad Mage

Vložil(a) MarkyParky dne
2
Průměr: 2 (2 hlasů)
2018
Rozsáhlý megadungeon pro pátou edici D&D

Waterdeep: Dungeon of the Mad Mage je megadungeon pro postavy na 5. až 20. úrovni v Dungeons and Dragons páté edice, situovaný pod městem Waterdeep ve světě Forgotten Realms. Obsahuje celou řadu frakcí a snaží se působit „organicky“ tak, aby jejich interakce byly uvěřitelné. Dobrodružství je pojmenované po „šíleném mágovi“ Halasterovi, který je zodpovědný za líčení zdejších nástrah na dobrodruhy.

Dobrodružství jako kompilát několika starších dungeonů ze série Undermountain. Autoři u některých dobrodružství zachovali původní obsah a zápletku, u jiných představili hráčům, jak situace vypadá po letech od původního dobrodružství. Všechna dílčí dobrodružství pak seřadili jako patra jednoho velkého megadungeonu, opět s respektem k historické podobě kobek v dřívějších modulech, a vzájemně je propojili příběhovými háčky a linkami.

Velmi volně navazuje na dobrodružství Waterdeep: Dragon Heist (2018).

Určeno po hru
Kategorie produktu
Série

1

Toto dobrodružství vypadalo skvěle. Nekonečná jeskyně plná nekonečných zážitků a nesmírných pokladů. Tak hurá do studny!

Ouha. Snažíte se jako harcovník a hrdina bez bázně a hany projít první patro, ale to s vámi vyjebe (sorry za to slovo). Tak to zkusíte v druhém patře jinak, ale opět s vámi vyjebe. Ve třetím patře už se sebou nechcete nechat vyjebat, tak zkusíte vyjebat s dungeonem, ale ten s vámi opět vyjebe, protože už předpokládá, že s ním budete chtít vyjebat.

A tak to jde patro po patře, každé patro s vámi vyjebe, ať zkusíte cokoli a jakékoli zkušenosti jsou vám spíš na obtíž. Ale i když je nemáte, tak  s vámi vyjebe, nebojte! Takže když už se blížíte ke konci, tak jste šílenější než ten mág, co tam někde vězí. Ne, dělám si srandu. Zblázníte se nejpozději ve třetím patře.

Masochysti ať nedbají mého hodnocení, pro ně platí plný počet hvězdiček!

3

Dungeon of Mad mage dává hráčům slušnou porci herního obsahu. Na každém patře se hráči setkají v podstatě se samostatným dobrodružstvím, které zpravidla spočívá v konfliktu dvou či tří frakcí soupeřících o vliv v podzemí a při svém postupu hlouběji do podzemí tak musí volit, na kterou stranu se přidají a se kterým menším zlem budou spolupracovat.

Jednotlivá patra jsou v podstatě samostatné hratelné moduly s nezávislými zápletkami, zároveň ale autoři nabídli napříč celým megadungeonem protažené příběhové linky, které velmi často propojují sousední patra a občas dokonce utváří vazbu i napříč několika patry. Zápletky jsou navíc poměrně originální a zábavné. Je pravdou, že ve spodních patrech se už náměty začínají trochu opakovat a příliš se začne projevovat "červená královna", ale v zásadě každé patro má v sobě nějaký prvek, který ho činí zapamatovatelným a zajímavým.

Příručka navíc obsahuje minimum skritovaného vývoje a railroadu. Na každém patře jsou hráči vesměs uvedeni do nějaké pevně dané startovní situace, zpravidla do nějakého probíhajícího konfliktu, ale dál už se jedná o čistý sandbox a další vývoj podzemí záleží čistě na rozhodnutí hráčů.

Proč tedy jen tři hvězdičky? Jednu ubírám za to, že zejména ve spodních patrech je modul psán tak, že postavy se mají probíjet hordami nepřátel a pokud se tím GM řídí, pozadí jednotlivých zápletek a konfliktů se tak nemá šanci do hry dostat. Namísto zábavy pro všechny tak mnoho informací zůstane ukryto pouze pro oči GMa, který po odehrání tak nanejvýš může svolat hráče a říct: "Tak, a teď si povíme, jak to bylo doopravdy." Naštěstí se tohle dá snadno napravit - prostě stačí ty instrukce modulu, které vyvolávají konflikt od pohledu, ignorovat a dát hráčům šanci postupovat i za pomocí jednání či stealth akcí.

Druhá hvězdička dolů je za kvalitu finálního provedení. Pominu navádění na některé frustrační GM technniky, které jsou zřejmě v oficiálních DnD modulech standard. Ale na několika patrech zcela absentuje popis nějaké místnosti, často chybí shrnutí celkových počtů nepřátel či crosslinky, takže pokud si GM nenačte před hrou několik pater dopředu, má slušnou šanci, že někde něco zahraje tak, že to s dalším průchodem nebude kompatibilní - a bude muset upravovat a opravovat. Při tom je hodně znát, že jde o kompilát dobrodružství od různých autorů - tam, kde si dal původní autor víc záležet, tyto informace a vazby víceméně jsou. Ale kde v původním modulu absentovali, autor je ani do nové verze nepřidal.