Do světa Krynn se vrátila dračí královna Takhisis. Po celé zemi vedou armády jejích fanatických drakonianů brutální dobývačnou válku. Při pochodu na nepřipravenou zemi Solamnie jim v cestě stojí jen obránci města Kalaman. Ovšem dračí armáda chce víc než jen rozdrtit nepřátele. Jisté prastaré zlo ve službách dračí královny pátrá po magické zbrani, která by dokázala ovládnout Krynn navždy.
Dragonlance: Shadow of the Dragon Queen je adaptace legendárního světa Dragonlance do D&D 5e. Jde o kampaň, která provede dobrodruhy od 1. do 11. úrovně a zapojí je do legendární „války o kopí“, ve které stanou proti dračím armádám. Dobrodružství je doprovázeno obecnými informacemi o světě Dragonlance, včetně pravidel pro tvorbu postav kenderů (šotků), nových původů a kouzelnických subpovolání.
Externí recenze a shrnutí
Gergon | Gergon | [videorecenze] Dragonlance - Stín Dračí královny |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Žádné alternativy - zachraňte Kalaman stůj co stůj
Knihu jsem si pořídil, protože se jedná o dobrodružství z mého oblíbeného světa. Prvotní nadšení vystřídalo zklamání z děsného railroadu. Kniha nedává ani tipy, nebo alternativy k úkolům, zapojení se do frakcí a motivace NPC postav působí leckdy dost ploše. Rychlé levelování téměř zadarmo (např. novou úroveň dostanete za: seznámení se s osadou, pokec se 4 NPCčky a zúčastnění se malé místní akce), nemůžu úplně překousnout. Příjemně mě naopak potěšilo, že se hráči můžou setkat s vedlejšími postavami klasické ságy ve Válce kopí. Pomocníci (sidekicks) jsou naopak kvalitně zpracováni (včetně levelování). Zasazení do prostředí kolem města Kalaman je také velmi příjemná změna pro ty, co Dragonlance četli, nebo hráli TSR moduly. Nutno dodat, že jsem dobrodružství nejen četl, ale zároveň ho i vedu jako GM.
Celkově má dobrodružství solidní základ, ale postup v příběhu bez téměř žádných alternativ bude podle mě bavit jen nenáročné hráče, co si chtějí večer házet kostkami, pobít desítky drakoniánů a jíst u toho křupky.