Dungeons & Dragons (4e)

Vložil(a) Conlai dne 17.12.2008, 02:23
3
Průměr: 2.9 (17 hlasů)
2008
Pokračovatel jedné z nejznámějších fantasy her na hrdiny.

Hrdinové rozličných fantastických ras a povolání se v této hře vydávají vstříci dobrodružství. Čekají je epické bitvy a zapeklité úkoly. Jak hrdinové vítězí a přežívají různé nástrahy, zlepšují se: postupují po úrovních, získávají rozličné síly a magické předměty. Mohou se tak postavit ještě nebezpečnějším nestvůrám a nástrahám.

4. edice D&D je v rámci rodiny Dungeons & Dragons považována za černou ovci, která se od jiných verzí liší výrazným důrazem na podrobný taktický boj s přehršlem speciálních schopností a efektů. Je hrou, kterou ocení především příznivci taktických bojů na čtvercové mapě, vyváženého systému a postupného zlepšování schopností postav.

Trojici základních příruček tvoří Player's Handbook pro hráče, Dungeon Master's Guide pro pána hry a bestiář Monster Manual.

Nespokojenost části komunity s příliš „deskoherní“ 4. edicí se stala jedním z impulzů ke vzniku old-school renesance, která se snaží vrátit „ke kořenům“ Dungeons & Dragons. Nepřijetí 4. edice komunitou nakonec vedlo k jejímu nahrazení 5. edicí D&D, která se od extrémně taktického pojetí opět odvrací, a naopak se v mnohém inspiruje hnutím old-school renesance.

Rodina RPG her

Překlad

Přeložený název Rok Seřadit vzestupně Překladatel Vydavatel Jazyk překladu
Dungeons & Dragons (4e) 2008 ShadoWWW, Andy, Findil, Fogs, Geralt, Kodlicek, Merlin, Odin, Qmark, Tzara, Andtom, Alnag, Ismira Čeština Odkaz

Produkty pro tuto hru

Průměrné hodnocení Název Vydáno Kategorie Jazyk
0
Adventurer's Vault 2008 Rozšiřující příručka Rozšiřující příručka vybavení pro DnD 4e.
0
Dungeon Master's Guide (D&D 4e)
Průvodce Dějmistra
2008 Základní pravidla Úvodní příručka pro vypravěče v D&D 4e Čeština
0
Keep on the Shadowfell 2008 Dobrodružství Úvodní dobrodružství v DnD 4e pro postavy na 1. - 3. úrovni
0
Monster Manual (D&D 4e) 2008 Základní pravidla Základní bestiář pro D&D 4e
0
Player's Handbook (D&D 4e)
Příručka hráče (D&D 4e)
2008 Základní pravidla Základní príručka hráče pro DnD 4e. Čeština
0
Thunderspire Labyrinth 2008 Dobrodružství Úvodní dobrodružství v DnD 4e pro postavy na 4.-6. úrovni

3

Takové lepší DnD 3e. Je stejně zaměřené, ale dělá to lépe. Dokonce tak dobře, že ač mě tyhle věci v RPG obvykle moc dlouho nebaví (buildování postav, taktika, souboje,...), tak při hraní DnD 4e mě bavit začínají. Jo a je to opravdu místy takový World of Warcraft na stole, akorát že tohle mě i celkem baví a WoW ne ;-) To co mi na tom vadilo nejvice, že souboje se neúmerně protahují a zaberou hodně času 50-75% hrací doby, což vyžaduje určitý design dobrodužstvím. Moc si nedokážu představit třeba komplexnější dungeon crawl. Ale může to být třeba jen nedostatečnýma zkušenostma se systémem. Druhé vyložene subjektivní mínus je čistě estetické. Hodně se to stylově vzdaluje o tradičního Sword and Sorcery / Tolkien západního stylu fantasy. Je to spíše moderně cool se spoustou efektů než mýtické či opředené tajemnem. Počínaje ilustracema přes výběr ras, povolání až po nové příšery konče (asi jako když si srovnáte třeba staré a nové hvězné války). Pro někoho to může být posun dobrým směrem, ale můj vkus to míjí. V tomto směru je zase DnD 3e atmosféricky stále blíže tomu co chci hrát jako fantasy.

3

DnD 4e je dobrá hra, kterou osobně řadím mnohem výše než třetí edici. Obsahuje vynikající soubojový systém a skvělé powers a zlepšování postav. Bitvy na čtverečkové mapě a speciální schopnosti nepřátel i postav dávají dohromady dobrý koktejl, který je zábava hrát. Za sebe bohužel musím konstatovat, že DnD neobsahuje žádnou podporu roleplaye a často jej přímo neumožňuje. Pro příběhy, pro které je navržen, je skvělý, ale chybí mi tam občas větší hloubka.