Rebel Crown je hra dvorních intrik, obsesivních ambic a bezpečných konfliktů. Pravý vládce se vrací z exilu se svými nejvěrnějšími a chce dobýt zpět své království. Jeden z hráčů se ujímá role Vyzyvatele, dřívějšího dědice trůnu, který byl zrazen vlastní rodinou a oloupen o svá práva. Ostatní hráči jsou jeho nejbližší spojenci: moudrý kancléř, oddaný rytíř, idealistický šlechtic, pomstychtivý voják nebo prospěchářský psanec. Každý má vlastní povinnosti a ambice, které ho budou dostávat do sporu s ostatními i sebou samým. Skupinu poutá jej oddanost členů k Vyzyvateli.
Hra obsahuje mapu království s provinciemi, frakcemi a důležitými kontrolními body. Úkolem hry je získat na svou stranu dostatečně velkou sílu, abyste se mohli zmocnit trůnu, který je právoplatně váš.
Autor odhaduje délku vzorové Eagle Campaign na 12-20 sezení dle míry zaměření na postavy a věnování se vedlejším dějovým liním.
Rebel Crown stojí na systému Forged in the Dark, a sdílí tak mnoho prvků s Blades in the Dark.
Produkty pro tuto hru
Průměrné hodnocení | Název | Vydáno | Kategorie | Jazyk | ||
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Hodnota
60.00
|
Serpent & Oak | 2021 | Rozšiřující příručka | Dva alternativní scénáře pro Rebel Crown |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
FitD ala cesta Stannise / Daenerys za získáním nároku na trůn
Podepisuji hodnocení, co napsal níže Stařec. Já jen odečítám tu jednu hvězdu (jak sám zmiňuje) za to, že to není tak dotažený produkt. Hra zasazuje mechaniky Blades in the Dark do jiného ale zajímavého scénáře, vyžaduje však díky tomu mnohem více práce (oproti Blades) pro to, aby dobře šlapala. Podstata hry je trochu někde jinde než u Blades (viz Stařec níže), ale mechaniky tomuto posunu úplně neodpovídají. Spíše než finální verzi 1.0 by tomu spíše odpovídalo verze 0.8 či 0.9 (hráno dle oficiální verze z roku 2020).
Zároveň také děkuji Panu Rybovi za vedení hry a Starci a ostatním spoluhráčům za skvělý zážitek u hraní této hry.
U FitD her se mi líbí…
U FitD her se mi líbí zaměření na konkrétní styl hraní. U Blades in the Dark to jsou mise mimo zákon, u Rebel Crown se hra soustřeďuje na zavrženého dědice koruny, který musí získat nazpět své tituly a svou říši. Příručku mám načtenou jen částečně, pouze pasáže, hodnotím převážně na herní zkušenosti.
Kniha předpokládá, že hráči mají s FitD zkušenost, řadu situací jsme si pro jistotu doplňovali texty z Blades in the Dark - na dovysvětlení, ujasnění, pro účely rozhodnutí se mezi několika variantami, jak co vykládat atd. Nejspíš proběhla snaha učinit text samostatný, ale samostantý mi nepřipadá.
Na Rebel Crown mě zaujalo hned několik věcí: za prvé figuruje s tím, že někdo z družiny je de facto protagonista - tedy claimant, dědic koruny. A pak posouvá fikční časový rámec na dny a týdny (na místo hodin a dnů typických pro tradiční RPG). Systém může vést k tomu, že hráči hrají své tahy samostatně, bez účasti ostatních hráčů, a po docela dlouhou dobu - mimo tah je občas těžké ukočírovat to, že jako hráč musím vymyslet svůj vlastní narativní segment a zároveň sledovat vyprávění ostatních hráčů. Nebýt součástí narativu ve výsledku není problém, protože hra díky tématu i systému generuje situace, které jsou zajímavé bez ohledu na vlastní účast, ale soulad oněch dvou činností je občas výzva.
Ve výsledku je pro mě Rebel Crown (a to jsme ještě nedohráli) stejně zajímavým zážitkem, jako Blades in the Dark. Umožnil mi hrát koncept postavy, který jsem považoval za příliš románový (vyžadující příliš mnoho režie) na to, aby se dal hrát v RPG, dává do popředí formování příběhu hráči, nikoliv Vypravěčem, a přináší vcelku originální zážitek.
Dávám pět hvězd kvůli kvalitě hráčského prožitku, pro téma a systém jako takový, ale přísnější hráči si mohou jednu hvězdu odečíst za to, že příručka není plně samostatná a je lepší doplnit ji čtením/zkušeností s Blades in the Dark.
A děkuji Panu Rybovi i spoluhráčům za originální a zajímavou hru!