2011
Tlustá kniha plná náhodných tabulek pro inspiraci při tvorbě dobrodružství
Tome of Adventure Design je více než 300stránková kniha obsahující obrovskou spoustu náhodných tabulek, kterými se může GM inspirovat při tvorbě dobrodružství. Pomůže s generováním lokací, misí, plánů záporáků, nestvůr, hádanek... Velká část rozsahu je věnována generování obsahu dungeonů, menší část dobrodružstvím mimo dungeon, např. hradům, dobrodružstvím na sférách, pod vodou atd. Tabulek jsou spousty, často obskurních, např. „Důvody pro hledání pomsty“, „Neobvyklé fyzické rys draků“, „Nezvyklé mechanismy běžných dveří“, „Trůny“, „Přínosné účinky kleteb“, „Pasti ve vězeních“, „Dekorativní prvky sarkofágů“, „Důvody, proč je nějaká půda svatá“ a mnoho, mnoho dalších.
Existuje rozšířená verze Tome of Adventure Design Revised (2022).
Určeno po hru
Kategorie produktu
Vydavatel
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Je libo tabulky?
Tabulky. Spousta tabulek. Tabulka lokací, patronových motivací, tabulka konverzací, tabulka hledání jídla, metody získání politické moci a mnoho dalších... Sice vám tahle kniha nedá rady k designu, ale její kouzlo je právě v tabulkách, které vás jistě nabijí inspirací. Malé plus u mě má také zvolení černobílých ilustrací, které podněcují moji představivost.
Tome of random tables
Kniha by se měla spíš jmenovat jako nadpis, reálně tam totiž není o tom jak designovat dobrodružství skoro nic, pokud bychom nepočítali hodně obecné rady tak vlastně vůbec nic. Pro člověka který si ji sehnal hlavně kvůli názvu a očekával, že se dozví něco nového a zajímavého k designu dobrodružství tak přichází hořké zklamání.
ALE.
Reálně je ta knížka i tak dost užitečná, byť trochu jinak než uvádí název. Kniha obsahuje náhodný tabulky na všechno. Jakože opravdu skoro na všechno co vás ve vašem běžném fantasy světě napadne a možná ještě trochu navíc. Tahle kniha vám neřekne jak nadesignovat dobré dobrodružství aby bavilo vás i hráče, neřekne vám žádná pravidla o tom, jak řešit podávání informací při detektivním hraní, ani jak řešit motivace svých záporáků. Zato vám umožní si celé dobrodružství kompletně vygenerovat, od začátku do konce, zápletku, npc, pasti, dungeon, všechno. Ale ta práce dát to dohromady, vytvořit z toho něco hratelného a dobře to odvést už je zase na vás.
Abych to shrnul, dvě hvězdičky si to za tabulky na nakopnutí inspirace určitě zaslouží, kniha je dokonce tak komplexní že se dá v pohodě používat jako orákulum pro solo hraní (sám jsem to nezkoušel, jiní však ano). Za to uděluji další hvězdičku. Škoda jen, že tam o tom designu pořádně nic není.