Star Wars Roleplaying Game (Saga Edition)

Vložil(a) Alnag dne 30. 12. 2008, 17:25
4
Průměr: 3.2 (5 hlasů)
2007
Světelné meče, droidi, vesmírné stíhačky a ještě mnohem víc v napínavé hře z prostředí Star Wars.

Elegantnější RPG pro civilizovanější časy, tak by se dala charakterizovat v pořadí již třetí inkarnace Star Wars do systému d20. Je to zároveň první, která přestala pravidly připomínat D&D ve vesmíru a vydala se vlastním směrem. Mimo všudypřítomné zjednodušení a sjednocení mechanik nebo opuštění mikromanagementu dovednostních bodů patří mezi hlavní změny příběhotvorná mechanika Osudu. Ve Star Wars Saga Editon se můžete ponořit do vesmíru plného Jediů s jejich světelnými meči, na vlastní kůži si vyzkoušet, jaké to je, být droidem, postavit a pilotovat vlastní stíhačku nebo se pokusit zachránit Galaxii.

Svět
Systém

Externí recenze a shrnutí

5

Ano, mám rád d20, nicméně jsem zkoušel hrát Star Wars v mnoha systémech včetně FATE a FFG verzi. Ano, hra je trochu svázaná systémem. Nejsem si jist, jestli dobová problematika "vadí nám mrtvé levely" hře prospívá nebo spíš ne. Obsahuje spoustu vychytávek oproti jiným soudobým d20 systémům, které hru posouvají do mnohem zábavnější roviny.

2

Tohle - je FAKT špatná volba systému pro žánr. Resp. jsou to Star Wars pro hráče, kteří jsou větší fanoušci d20 system (resp. DnD 3e) než jsou fanoušky Star Wars. Kdekoliv, kde se hra "rozhoduje", jestli má být Star Wars nebo DnD, se rozhodne být DnD. A to prostě strašně bolí.

Pár příkladů:

  • Termální detonátor je v převodu na kostky zranění trochu silnější granát
  • Na boj ligtsaberem je potřeba mít feat(1). Na srážení blasterových střel je potřeba mít navazující feat(2). Na jejich odrážení nazpátek je potřeba mít feat(3)
  • Na použití Síly ve smyslu nějaké užitečné pravidlově věci (blesky, škrcení...) - ano, správně, potřebujete featy. ...až na případy, kdy je nepotřebujete a šáhnete po dovednosti Použij Sílu, u které vlastně není řečené, co umí.
  • Druhé použití blesků ve scéně? Plaťte Force pointy! (Co jsou Force pointy? Předchůdce DnD 4e Action pointů - máte X bodů Síly na Úroveň, můžete si s nima přidat bonus k hodu nebo zaplatit nějaké schopnosti)

 

Jinými slovy, tam, kde Star Wars potřebují volnost a rozlet, aby dosáhly epičnosti, SWSE vás dusí, sešněrovávají a omezují. Proč? Protože DnD neumí vyhodnotit to, co potřebujete, a zajistit přitom "rovnováhu" hry, která je ve Star Wars ale všem ukradená.

Dá se to hrát? Ano. Funguje to? Se skřípánim. Dělá to to, co chcete? Ne.

Malá osobní reklama - děte hrát Star Wars ve Fate :)

2

Samo o sebe by to bola možno schopná hra, ale sťahujú to dole tie Star Wars. Mám tú smolu, že mi PK asi rok dozadu ukázal staré Star Wars d6, ktoré sú nielenže jednoduchšie a konzistentnejšie, majú asi tak sto krát krajšiu a prítulnejšiu knižku, narozdiel od Sagy z nich ide feeling SW, ale hlavne majú twist vo forme toho, že GM v nich hrá dvojúlohu - GMa a Temnej sily. Kam sa na to hrabe Saga, v ktorej odpadla aj posledná vec z predošlej edície (kde za Force point za DS ste na nižších leveloch dostávali lepší bonus do hodu). Solídna d20ina, ale mizerne pracuje s tým čo mám rád na SW.

5

... a nemůžu si ji vynachválit. Tohle totiž je Star Wars. Ale to není všechno. Hraju tuhle hru jako kampaň, hrál jsem ji i jako one-shoty s lidmi zkušenými i naprostými nováčky. Jakási fascinující kombinace notoricky známého prostředí a jednoduchého nebo abych zparafrázoval reklamu "Jednoduše geniálního systému" mi vždycky zabrala. Star Wars Saga byla předzvěstí DnD 4e, takže kombinuje některé prvky z něj, některé prvky z D20 Modern a některé věci ze staršího DnD 3.5e. Podle mého názoru si volí ty lepší věci z mnoha světů, což dokazuje, že nejen v našich zeměpisných šířkách ale i na druhé polokouli probíhají několikeré snahy vytvořit verzi Saga Edition pro fantasy (protože panuje přesvědčení, že je v některých ohledech lepší než DnD 3.Xe nebo 4e). O téhle hře můžu říct něco, co jen o velmi málo hrách: "Nikdy mne nezklamala!"

2

Saga Edition je hra, ktora je podla mna v nasich zemepisnych sirkach strasne precenovana. Stoji na systeme DnD 3.0 (resp. d20 OGL, ak chcete), ktory upravuje v niektorych veciach, ale nevyuziva jeho silne stranky. Chce sa to tvarit ako Star Wars, ale vobec nezachytava to, co je na tomto settingu podstatne. Mechaniky su nan "nasrobovane", aspon ja osobne mam z toho pocit, ze pomerne nasilne. V porovnani s povodnou SW RPG od West End Games mi neda inak ako sparafrazovat reklamu na Jim Beam: "This ain't Star Wars".