Třetí edice Mutant Chronicles, navazující na 2. edici z roku 1997. Hra se odehrává v budoucnosti, kde megakorporace vládnou sluneční soustavě a při tom bojují jak mezi sebou, tak s nadpřirozenými silami Temnoty. Na okrajích hvězdné soustavy se objevilo Zlo a lidstvo válčí proti nemrtvým legiím a pokřiveným tvorům vládnoucím temnými technologiemi a záhadnými silami. Hráči hrají za korporační či nezávislé žoldáky a dobrodruhy, kteří plní různé bojové a špionážní mise. Zajímavostí je, že zápletku je možné zasadit do jednoho ze dvou (v budoucnu tří) historických období.
Třetí edice nově používá systém 2d20, stojící na podhazování atributů dvěma 20stěnnými kostkami a na používání dvou typů bodových banků, kterými je možné ovlivňovat herní efekty a děj. Hra nabízí způsob tvorby postavy, který dokáže vytvořit velmi podrobný a inspirativní životopis.
Externí recenze a shrnutí
gediman.cz | Gediman | Recenze na Mutant Chronicles (3e) |
Drakkar 29 | Sparkle | Recenze: Mutant Chronicles |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Vzkříšení Mutant Chronicles
Kniha je zpracována pěkně, předchozí dvě edice se s ní v tomto nemohou rovnat. Restart světa se povedl tak napůl... autoři některé části historie předělali, některé přidali navíc. Řekl bych, že to nebylo nutné. Osobně by mi stačilo jen objasnit či rozšířit některé záhady. Nová frakce Whitestar tam prostě moc nesedí, oproti původním není moc dobře popsána. Jak zmiňuji v recenzi, část ilustrací se vrací, část ilustrací je nová. Z těch nových se některé snaží napodobit starý styl (a docela úspěšně), některé jsou ale příliš moderní a vůbec z nich nejde poznat, že je to Mutant Chronicles. Do očí také docela bije to, že autoři některé Bonnerovy obrázky postav zrcadlově otočili. Mno... Pravidla jsou docela fajn, bodové banky jsou zajímavý nápad. Systém tvorby postav je podrobný, i když zdlouhavý a komplikovaný. Celkově vzato, Mutant Chronicles by určitě mohlo být vzkříšeno o něco lépe. Více informací v mé recenzi na www.gediman.cz.