Ghost Tower of Inverness

Vložil(a) Bajo dne 14.05.2020, 12:44
3
Průměr: 3 (1 hlas)
1980
Původně turnajový modul odehrávající se ve věži zakleté zříceniny

Kdysi dávno žil mocný čaroděj Galap-Dreidel, který ve své kouzelné věži ukryl tajemný kámen duší. Poté co odcestoval a nikdy se již nevrátil, zničili lidé z okolí jeho sídlo, aby se pomstili za dlouhou dobu nadvlády a útlaku. Dnes zůstala jen záhadná zřícenina, pod kterou leží ztracená cesta k největšímu Galap-Dreidelovu tajemství. Je to však tajemství zrádné a cesta k němu je poseta mnoha nástrahami a smrtícími nebezpečími. Podaří se skupince dobrodruhů překonat všechna úskalí a získat tajemný kámen ze zakleté věže? Věže, která ač dávno nestojí, občas jako by ji poutníci na okamžik zahlédli v mlze, které trosky pevnosti občas zahalí…

Ghost Tower of Invertness je turnajový, asi 20stránkový modul, z roku 1979. Byl navržen pro postavy na 5.-7. úrovni a jeho autorem je Allen Hammack. Původní, turnajová verze měla zelenou obálku od Erola Otus. Pozdější, veřejně publikovaná verze měla červenou obálku, jejímž autorem byl Jim Roslof. Jedná se o původně turnajový modul, což znamená poměrně vysokou obtížnost a v určitém ohledu i trochu větší linearitu, než bývá u některých jiných, klasických modulů obvyklé.

Reputace modulu se v letech po jeho vydání stoupala a časopis Dungeon jej v roce 2004, v den 30. výročí hry Dungeons & Dragons zařadil mezi 30. nejlepších dobrodružství Dungeons & Dragons všech dob.

Kategorie produktu
Designér
Vydavatel

Externí recenze a shrnutí

3

Celkově se jedná o velmi zajímavý modul i když poměrně linární (což je pro turnajový modul trochu pochopitelné, ale dnes zpětně to určitou nevýhodou je). Jistá spletitost by celkovou zábavnost ještě zvýšila, na druhou stranu je toto schéma o něco méně náročnější na vedení, zejména pro méně zkušené vypravěče.

Hlavní předností tohoto dobrodružství je velmi vyvážený poměr barvitých nápadů a obtížnosti. Většina setkání nejsou jen nudné boje, ale mnohé se pojí vždy s nějakou zradou, trikem nebo překážkou. Některé nápady, zejména ohnivý a vodní level nebo šachovnicová místnost, jsou podle mě ukázkou velmi netuctového designu. A ač nesouhlasím s hodnocením Monte Cooka, že dnes mohou působit spíše jako klišé (zejména v našich končinách určitě ne), tak s ním souhlasím v tom, že některé koncepty se po právu staly nejen jistými šablonami, ale i měřítkem designérské kreativity. Rozhodně je tu velký potenciál několika pamětihodných situací a scén.

Hra byla v mnoha momentech zajímavá a zábavná. Celkový dojem velmi dobrý, jen trochu nahlodaný malým rozsahem nebo přímočarostí, které tak nějak nechávajíc člověka v podezření, že ač to stálo za to, kdyby to bylo spletitější, mohl to být úplný skvost. Každopádně zábavný, zajímavý a náročnější modul. Z hlediska objektivity dávám 3 hvezdicky, kvuli té linearitě, pokud vám to nevadí, tak si jednu přičtěte.

 

Celá recenze na blogu Metagame.