Mothership je hororová sci-fi hra, ve které se vy a vaše posádka snažíte přežít v tom nejvíc nehostinném prostředí známém člověku - ve vesmíru! Budete prohledávat opuštěné vesmírné koráby, zkoumat nové exotické světy a bojovat s nepřátelskými mimozemskými formami.
Systém je jednoduchý (celá pravidla mají 44 stran) a využívá podhazování atributů a dovedností pomocí stostěnné kostky.
Postavy jsou obyčejní lidé (mariňáci, vědci, technici, androidi, atd.), kteří ve svém oboru jsou kompetentní, ale i tak je velká šance že pod stresem se jim leccos nepovede. Systém jde v duchu hnutí OSR, postavy jsou vytvořené rychle a rychle umírají. Navíc oproti klasickým OSR systémům má zavedenou mechaniku pro stres/strach, které reflektuje náročný život dobrodruha v děsivém vesmíru.
Pokud Vás to zaujalo, tak základní pravidla jsou ke stažení zadarmo na stránkách tvůrce, nebo na drivethrurpg!
Externí recenze a shrnutí
Abarat | Jozef Frajkor | Videorecenze: Mothership |
Produkty pro tuto hru
Průměrné hodnocení | Název | Vydáno | Kategorie | Jazyk | ||
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Desert Moon of Karth | 2021 | Dobrodružství | Vesmírný sandbox s westernově hororovou tématikou | ||
![]() |
Hodnota
90.00
|
Dying Hard on Hardlight Station | 2021 | Dobrodružství | Vesmírná stanice jako kombinace Smrtonosné pasti a Vetřelce | |
![]() |
Hodnota
100.00
|
Gradient Descent | 2021 | Dobrodružství | Sci-fi hororový megadungeon | |
![]() |
Hodnota
100.00
|
Plant Based Paranoia | 2021 | Dobrodružství | Dobrodružství na tropické planetě a vědecké stanici | |
|
Rogue Brood | 2021 | Dobrodružství | Dobrodružství na výzkumné lodi ovládnuté lidoopy upravenými pro boj | ||
![]() |
Diminishing Returns | 2020 | Dobrodružství | Dobrodružství na pirátské stanici uprostřed občanské války | ||
![]() |
Hodnota
100.00
|
Haunting of Ypsilon 14, The | 2020 | Dobrodružství | Jedna těžební stanice, nic netušící posádka a mimozemské monstrum |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Hodnoceno na zaklade verze 0.5.
Dobré a hratelné kombo systému a modulů
(Hodnotím 1e WIP i s dobrodružstvími. Samotnému systému bych dal jen 2-3.)
Kdysi mě kdosi varoval, že systém nedává moc smysl, a po pár odehraných hrách mu musím dát za pravdu. Úvodní úspěšnosti jsou nízké (1/3, výjimečně 1/2) a bez „moderních“ vymožeností jako jsou částečné úspěchy, úspěchy s komplikacemi nebo úspěchy/bonusy za cenu (které se v horroru můžou uplatnit velmi dobře), takže pokud vás nebaví sledovat, jak se postavám nedaří skoro nic, houserulujete hned od začátku základní mechaniku nebo to GM musí nějak kompenzovat... Procentové hody jsou zbytečně jemné, k20 by bohatě stačila... V základní příručce je toho na kampaň nebo častější hru docela málo, a tak sáhnete po pamfletech a zinech s další výbavou, zbraněmi a povoláními, přehledný minimalismus je pryč a najednou máte pravidla rozfrcaná na deseti místech bez nejmenších záruk, že spolu budou fungovat...
Hromady připravených a stručných dobrodružství přímo lákají k hraní kampaně a prokládání horrorových epizod obyčejnějšími dobrodružstvími, které těm horrovým dodají větší váhu. Ale systém pro hraní v kampani moc vhodný není a asi se dřív nebo později rozsype.
Stejně jako u ostatních ne moc dobrých systémů může hru držet nadšený GM a hráči, kteří nedokonalosti přejdou a nezneužívají je (nebo občas jenom zaskřípou zubama), takže i přes svoje nedostatky může díky dostupným a snadno hratelným dobrodružstvím poskytnout hodně hodin zábavy.
GM-heavy sci-fi horor
Hra, ktorá sa mi ťažko hodnotí... na jednej strane tú svoju hororovú časť robí dobre - väčšina vecí sa postavám nepodarí, tak im pribúda stres, až postupne začnú panikáriť. Na druhej strane je tento k100 systém na môj vkus príliš náhodný (6k10 hod na atribúty pri tvorbe postavy, wtf), a celé je to strašne závislé na GMovi, na ktorom to celé stojí, lebo hráči nemajú takmer žiadne právomoci. Pocit bezmocnosti je samozrejme súčasťou hororového žánru, takže to nemusí byť nevyhnutne na škodu, viem si ale predstaviť, že niekomu to pôjde poriadne na nervy.
Ak máte radi sci-fi horor, pokojne si pripíšte jednu hviezdičku. Ak nie, tak nemáte prečo Mothership hrať. Odporúčam skôr na oneshoty ako na kampane.
Ak chcete vedieť viac, môžem vás neskromne nasmerovať na moje video.
minimalistický scifi horor
Mothership rpg je perfektní pro jednorázové hry, ale určitě se v něm dá hrát i kampaň. Tam ale musíte počítat s tím, že smrt či šílenství může čekat za každým nerozvážným krokem co provedete. Nejsem osobně moc fanda procentových systémů, ale zde to funguje překvapivě dobře vzhledem k žánru. Není to epická space opera, je to survival horor. Spíš Alien než Star Wars.
V čem ale Mothership válcuje (imho) scifi horor konkurenci je v rozšiřujícícch produktech/modulech a velice aktivní discord komunitě.
Zatím všechny moduly co jsem četl, tak byli perfektní. Dobře čtivé, sršící nápady, s perfektními náhodnými tabulkami a se skvělým artem/layoutem. I kdyby jste se rozhodli nehrát Mothership, ale hrajete scifi, velice je doporučuji pro inspiraci a vykradení (jejich anotace brzy doplním). Navíc ani konverze do jiného systému by neměla být složitá, protože jak už jsem zmínil, pravidla jedou na minimalistické vlně.
To, co jsem od nich očekával, splnili na jedničku. Proto jim dávám plné hodnocení.