Tabulky

Výraznou mechanikou je používání tabulek (zpravidla házením), které určují výsledky různých akcí nebo situací.

Lord of the Rings Adventure Game

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 04:11
4
Průměr: 3.8 (8 hlasů)
1991
Hra ze světa Tolkienovy Středozemě, určená především dětem a začátečníkům

Tolkienovská hra, jejíž českou verzi vydalo u nás na začátku 90. let nakladatelství Mladá fronta. Hráči v prostředí Středozemě prožívají příběhy ve stylu Hobita či Pána prstenů. Z dnešního pohledu je hra systémově zastaralá, nicméně přesto má své kouzlo. Je totiž určena dětem a učí je hraní RPG krůček po krůčku – působí tak jako pěkný výukový materiál. Spolu s pravidly vyšlo i několik rozšiřujících knih s dobrodružstvími, která jsou sice velmi lineární a svázaná, ale zároveň mají sympatickou Tolkienovskou atmosféru. Pěkná hra, na níž se děti mohou učit RPG, bohužel se skoro nedá sehnat.

Advanced Dungeons & Dragons (2e)

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 04:50
3
Průměr: 3 (14 hlasů)
1989
Starší příslušník známé rodiny Dungeons & Dragons; hrdinové ve fantasy světech

AD&D 2e je následník první edice AD&D, vzniklý po odchodu zakladatele Garyho Gygaxe. Stejně jako dřívějších edicích, i zde jsou postavami dobrodruhové ve fantasy světech a systém staví na kombinacích ras a povolání. Druhá edice začala jako reorganizace a revize dřívějších pravidel, která byla roztahaná do mnoha příruček, a doplnila je o volitelné systémy dovedností, specializací, magických škol atd. Zejména s pozdějšími rozšiřující příručkami začínala narůstat do komplexity a připomínat budoucí třetí edici D&D. Pro druhou edici AD&D vyšlo mnoho dodnes oceňovaných doplňků, zejména nápaditých herních světů.

Základní sada se skládá ze tří knih: Player's Handbook, Dungeon Master Guide a Monstrous Manual. Vyšly poprvé v roce 1989 a podruhé v lehce revidovaném vydání v roce 1995.

Dračí doupě plus

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 04:33
4
Průměr: 3.4 (16 hlasů)
2004
Heroický fantasy systém vhodný zejména pro hraní delších kampaní s důrazem na rozvoj postav

Se svým předchůdcem má tato hra společné jen zaměření na příběhy fantasy dobrodruhů a fakt, že je postavena na úrovních a povoláních. Pravidla se na první pohled zdají složitá, ale lehko přecházejí do krve. Zajímavostí jsou různá pravidla pro různá povolání – některá jsou archetypální, jiná dovednostní, jiná postavená na „hraní postavy“. Ideální pro hráče, kteří chtějí hrát dlouhá tažení a zabývat se postupným zlepšováním postav. Nejnáročnější na Pána jeskyně, který si musí pamatovat spousty malých mechanik. Pravidla jsou rozdělena do hlavního dvousvazkového modulu a samostatně prodejných příruček pro jednotlivá povolání.

Swords & Wizardry

Napsal uživatel Conlai dne 27.11.2009, 20:52
3
Průměr: 2.8 (4 hlasy)
2008
Pravidla původní verze Dungeons & Dragons v novém kabátě.
Matt Finch

Swords & Wizardry jsou klonem jedné z prvních verzí Dungeons & Dragons. Stejně jako v původní hře hráči přijmou role dobrodruhů objevujících smyšlený fantastický svět na cestě za slávou a bohatstvím. Kniha obsahuje popis pěti povolání (bojovní, mág, kněz, elf a trpaslík), různých zbraní a zbrojí, mnoha kouzel, příšer a magických předmětů. Pravidla jsou důrazně minimalistická, jejich hlavní rolí je neomezovat a výrazně neutvářet podobu hry. Stejně jako D&D hra vyžaduje použití šesti různých druhů kostek.

Stín meče

Napsal uživatel Thanathos dne 15.12.2008, 10:50
2
Průměr: 1.8 (14 hlasů)
1997
České fantasy RPG se spoustou povolání a ras.

Stolní RPG Stín meče vyšlo v roce 1997 ve svém druhém opraveném vydání. Navazuje na tradici her žánru fantasy, v nichž se skupina dobrodruhů vydává za dobrodružstvím. Nabízí 15 ras a 20 povolání. Celý systém je postaven na klasickém levelování a hromadění zkušeností. Ve své době se jednalo o revoluční herní systém, který dnes však působí již dosti zastarale a při životě je prakticky udržován jen lokálními partami nadšenců.

Dungeon World

Napsal uživatel Markus dne 29.05.2020, 17:50
0
Zatím nehodnoceno
2012
Netradiční „příběhovější“ pojetí fantasy dobrodružství, postavené na systému tahů

Dungeon World je aplikace systému Powered by the Apocalypse, známého z RPG hry Apocalypse World, na svět tradičních fantasy dobrodružství a prolézání jeskyní. Představuje jakousi syntézu klasických her v duchu D&D s příběhovými mechanikami z AW. Z toho prvního si odnáší dobrodruhy definované klasickou šesticí vlastností, rasou, úrovní a povoláním. Zároveň ale pracuje s unikátním systémem vyhodnocování postaveným na mechanice „tahů“ – tahy jsou jakési kategorie činností nebo schopností (například „sekání a rubání“, „extrémní opatrnost“, „z posledního dechu“), na které se hází a které jasně určují, jaké můžou být následky nebo jaké komplikace můžou (a nemůžou) v důsledku tahu vstoupit do hry. Skrze tyto tahy probíhá většina hry, a dokonce i Game Master má vlastní soubor tahů, které smí hrát a ovlivňovat tak hru. Pravidla tak vedou a strukturují celou hru, určují, kdo „je zrovna na tahu“ a zároveň ponechávají dost volnosti k dobarvování a interpretaci.

GURPS

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 18:03
4
Průměr: 3.1 (8 hlasů)
2004
Komplexní univerzální systém zakládající si na maximální realističnosti

GURPS je dnes již klasikou na poli RPG her. Má dovedností systém a bodovou tvorbu postavy, kdy za výhody a přednosti se musí platit, kdežto za nevýhody a slabiny dostáváte body navíc. Základní pravidla jsou nezávislá na světě a žánru, je však možné dokoupit si aplikace pro fantasy, sci-fi, nemrtvé, western, atd... GURPS nabízí jednoduché „jádro“ systému, na něž se nepovinně nabalují složitější, realističtější pravidla pro cokoliv, od rytířských turnajů až po souboje vozidel. Právě fakt, že v základní knize najdete pravidla na všechno, je jedním z největších lákadel této hry.

Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Napsal uživatel Bifi dne 07.05.2020, 14:14
5
Průměr: 5 (3 hlasy)
2012
DCC RPG je inovatívny a atmosférou nabitý systém inšpirovaný na jednej strane old-school DnD, na druhej strane 3.X edíciou DnD.

DCC RPG dodržiava princípy old school, ale inšpiruje sa aj 3.X-tou edíciou DnD a obsahuje množstvo inovácií. Náhodne generované postavy začínajú na 0-tej úrovni ako bežní dedinčania či mešťania. Po postupe na prvú úroveň si človek vyberá jedno zo štyroch povolaní (bojovník, zlodej, kňaz, mág) a postavy iných rás postupujú ako rasa. Okrem počiatočného povolania nie sú zručnosti (t.j. hraničiar by bol lovec, postupujúci ako bojovník). Body skúsenosti sa prideľujú za prestáty "encounter". Mágia je v zásade slotová, ale kúzla sa mágovi míňajú len v prípade neúspešného zoslania a kňazovi sa s každým zoslaním zvyšuje obťažnosť. Hra využíva plnú sadu Zocchi kociek (t.j. 14 rôznych kociek).

Dungeons & Dragons (Original)

Napsal uživatel Bajo dne 12.05.2020, 18:42
4
Průměr: 4 (1 hlas)
1974
Původní verze Dungeons and Dragons publikovaná roku 1974 Garym Gygaxem a Davem Arnesonem.

Původní verze Dungeons and Dragons publikovaná roku 1974 Garym Gygaxem a Davem Arnesonem, ktéra stála za vznikem her na hrdiny. Jedná se o klasický class and level system zaměřený na fantasy dobrodužství, kde skupina dobroduhů prolézá různá podzemí a zažívá nejrůznější dobrodružství.

Původní edice obsahovala jen hrst prvků, kterými je hra známa dnes: pouze tři povolání (bojovník, kouzelník a klerik); čtyři rasy (člověk, trpaslík, elf a hobit), které ještě nebyly odlišeny od polování nebo jen tři druhy přesvědčení: Zákon, Neutralita, Chaos. První edice D&D prošla několika revizemi, než ji nakonec nahradil její nástupce v podobě Advance Dungeons and Dragons.

 

 

Advanced Dungeons & Dragons (1e)

Napsal uživatel Bajo dne 12.05.2020, 19:26
3
Průměr: 3 (1 hlas)
1977
Velká revize originální edice Dungeons and Dragons.

Aktualizovaná verze D&D byla vydána v letech 1977 až 1979 jako Advanced Dungeons & Dragons (AD&D). Pravidla hry byla reorganizována a znovu kodifikována ve třech vázaných pravidlech, sestavených Garym Gygaxem, zahrnujících původní pravidla D&D a mnoho dodatků a revizí z příloh a článků z časopisů. Tři hlavní pravidla byla Monster Manual (1977), Player's Handbook (1978) a Dungeon Master Guide (1979).

Mezi hlavní přírůstky patřilo rozdělení povolání a ras, nová povolání jako je vrah, druid, mnich, paladin, zloděj, barda, iluzionista a ranger. Rozšíření se dočkali například i systém přesvědčení, kouzla, nestvůry, magické předměty a přibylo i mnoho rozširujících pravidel a tabulek a doprovodných, návodných textů, řešících specifické situace a způsob hraní, které nepokrývala původní pravidla (basic) Dungeons and Dragons.