Bullwinkle and Rocky Role Playing Party Game je humorná vyprávěcí party hra od nakladatelství TSR na motivy dětského kresleného seriálu The Adventures of Rocky and Bullwinkle and Friends, vzniklého v letech 1959 až 1964. Úkolem hráčů je kolektivně vyprávět krátké příběhy o jednotlivých postavách z předlohového seriálu, který byl koncipovaný jako kabaret – každou epizodu tvořilo několik samostatných příběhů, vždy s těmi stejnými postavami a stejnými motivy. A tak nikdy nechybí příběh o losu Bullwinklovi a létající veverce Rockym, kteří hatí plány špionům Borisovi a Nataše; jiný příběh o kanadském jízdním policistovi Dudleym Do-Rightovi, který vždy dopadá padoucha Snidelyho Whiplashe, a tak dále.
Hra vyšla v krabici plné všelijakých doplňků a serepetiček, od vyhodnocovací točicí káči přes stojací karty s portréty a charakteristikami postav až po igelitové maňásky nebo diplomy za výhru. Navzdory bizarní předloze (seriál byl v době vydání hry notně zastaralý a znali ho spíš starci než mládežníci) představuje některé inovativní mechaniky, které předznamenaly budoucí vývoj alternativních RPG a připomínají mechaniky používané v mnohem pozdějších „indie“ hrách.
Je možné hrát v jednom ze tří režimů hry. Nejjednodušším je společenská vyprávěcí hra strukturovaná pomocí karet. Hráči si vyberou příběh z přiložené brožury, přečtou si úvod a závěr a jejich úkolem je odvyprávět, co se stalo mezi tím. Střídají se ve vyprávění, přičemž musejí použít slovo na některé ze svých karet. Další pravidla určují, kdo může kdy převzít slovo. Prakticky stejný princip používá pozdější společenská hra Once Upon a Time (1994) (česky známá jako Bylo nebylo).
V druhém režimu už hráči musejí vyprávět o konkrétním segmentu z předlohového seriálu (např. o losovi, veverce a ruských špionech). Navíc k principům z předchozího režimu si hráči vyberou konkrétní seriálové postavy a rozdělí se na hrdiny a padouchy, přičemž každá postava má nějakou speciální schopnost a vlastní cíl. Stále platí, že když je hráč na řadě, může vyprávět prakticky neomezeně. Ale nastalé konflikty se vyhodnocují pomocí točicí káči, která nadržuje padouchům – důsledkem je dramatičtější děj, protože akce hrdinů mají tendenci způsobovat další a další komplikace. Kdo splní svůj cíl, vyhrává.
Třetí režim je velice podobný druhému, ale umožňuje hrát s vlastními postavami, které si hráči vymyslí sami. Zajímavé je, že postavy nejsou definované čísly, ale libovolnými popisnými slovy a frázemi – jde v zásadě o „aspekty“, předznamenávající hry jako Over the Edge (1992) nebo Hero Wars (2000).
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit