Bards & Ballads

Vložil(a) Markus dne
4
Průměr: 4 (1 hlas)
2017
Minimalistická hříčka v roli bardů

Bards & Ballads (ve španělském originále Bardos y Baladas) je jednoduchá minihra, ve které se hráči stanou bardy.

Minimalistická pravidla mají jen jednu stránku. Postavy jsou popsané dvěma vlastnostmi (atraktivita a úžasnost) a vyplněním osobnostního dotazníku. Jediným pravidlem je mechanika vyhodnocování akcí, při které se hází poolem šestistěnných kostek proti určené obtížnosti. Nasbírání určitého počtu úspěchů umožní postavě provést navíc i velkolepou „cool“ akci. Při neúspěších si hráč na kartě pravidel začerní jeden zub, přičemž postava vydrží, dokud jí ještě zbývají zuby. To je v zásadě všechno.

Autoři

Překlad

4

Jednostránkové RPG, u kterého dostanete na jedné stránce (téměř) vše, co potřebujete. Dostanete deník, pravidla, otázky pro prokreslení postavy, počítadlo životů, šestek na kostce „coolnessness die“. Jen nějaký nápad či nápověda na dobrodružství mi tam chybí.



Nyní k jednotlivým pravidlům.

  • Hra využívá k6 kostky, kterých potřebuje každý hráč až šest, vypravěč až pět, což není úplně malé číslo.
  • Hra používá mechaniky explodující šestky. Při hodu 6 na k6 házíte znova. To dokáže při troše štěstí ztížit i jinak banální hod
  • 1-3 je neúspěch, 4-6 úspěch. Tedy mám 50% šanci na každé kostce, že uspěju, jenže...
  • Vypravěč nejdříve zvolí obtížnost (1k6 „piece of cake“ až 5k6 legendary) s tím, že na každou šestku hází kostkou znova.

    Poté hráč hodí počtem k6 rovným vlastnosti, ty jsou jen dvě (úžasnost a atraktivita), a přičte případné kostky (1k6 až 3k6) za pěkný až ohromující či propracovaný popis. Hráč se snaží hodit více úspěchů, než vypravěč.



    A teď to nejzajímavější
  • Každá 1 na kostce je trapas, který vrací zuby do úsměvu, což je alternativa pro body výdrže. Trapas musí být pěkně popsán.
  • Každý úspěch hráče nad počet úspěchů vypravěče je cool detail fikce (Například urážím protivníka, mám 3 úspěchy navíc --> tedy protivník se bolestivě kousl do jazyka, uklouzl při pokusu mě zastavit a ještě si namočil vlasy v lejnu)
  • Počet úspěchů zbývajících hráči do počtu úspěchů vypravěče je počet ztracených zubů a ukazatel nepříznivosti situace
  • Pokud chcete coolnessness die, což chcete, musíte střídat použité vlastnosti.
  • 6 na coolnessness die je stylová, a 6. stylová kostka znamená akci, o které se bude vyprávět ještě stovky let.

 

Hráli jsme Bardy a balady online a musím konstatovat, že to jde velmi dobře, jen to chce mít puštěnou hudbu, a připravenou sadu různých popisů pro úspěchy nad obtížnost pro CP, pokud chcete (tak jako já) dělat bardský souboj mezi CP (NPC) a hráči

Závěr:

Hra vybízí hráče k barvitému popisu a kreativnímu popisu, což si nemyslím, že je úplně pro každého vhodné a není úplně lehké to ani zaimprovizovat. Chce to vhodné hráče, domluvu s hráči před hrou a větší přípravu, než by se mohlo zdát. Odměnou pak je naprosto úžasný chaos s krásnou atmosférou. 



Hodnocením ubírám jednu hvězdu za chybějící nápad na dobrodružství, pár slov pro inspiraci by dle mého názoru stačilo. Nebo možná krátký náhodný generátor. Jinak ale mohu upřímně doporučit.

Hranost 23
3