Kalmarova kletba

Vložil(a) MarkyParky dne 24. 10. 2021, 04:09
3
Průměr: 3 (1 hlas)
2020
Ukázkový příběh pro Dračí hlídku

Kalmarova kletba je krátké dobrodružství obsažené jednak v základních příručkách Dračí Hlídky, jednak ve volně dostupné ukázkové verzi Dračí Hlídky. Vypravěči má ukázat, jak vypadá vedení hry v Dračí hlídce a jakým způsobem je vhodné si dělat přípravu.

Zápletka se týká problémů vesnice Temnobor s nemrtvými. Hrdinové při hře navštíví vesnici, dozví se o jejích problémech, a rozhodnou-li se je řešit, následně navštíví dvě drobné lokace, jednu popsanou pouze slovně a druhou jako minidungeon.

Dobrodružství také obsahuje trojici map, jednu příšeru napsanou na míru, rady ohledně optimálního průběhu hry a ukázkové poznámky.

Určeno po hru
Kategorie produktu
Vydavatel

Je obsaženo v těchto produktech

Průměrné hodnocení Název Vydáno Kategorie Jazyk
2
Průměr: 2 (7 hlasů)
Hodnota
40.00
Dračí Hlídka (ukázková verze) 2020 Alternativní základní pravidla Stručná, zdarma dostupná pravidla české fantasy hry Dračí Hlídka Čeština
3
Průměr: 2.9 (8 hlasů)
Hodnota
57.50
Dračí Hlídka (základní příručky) 2020 Základní pravidla Základní příručky Dračí hlídky s úvodem do hry a pravidly pro počáteční úrovně Čeština

3

Příběh jako takový je celkem zajímavý a atmosférický, vadí mi jen jeho sepsání.

Začíná to Příběhem v kostce, celkem dobré shrnutí. Historie událostí a Aktuální situace se hodí vypravěči aby pochopil proč se děje to co se děje.

Možný průběh hry je lineární ale (nesvazuje, odhaduje jak se hráči zachovají) dává spíše začínajícímu vypravěči čísla k možným překážkám které by se mohli hráči pokusit překonat. 

Dále jsou Užitečné informace které jsou v bodech a dokreslují popisy i informace ale chybí mi u popisu kapitoly Možného průběhu hry. Na konci je Úvod do dobrodružství (proč je na konci?).

Toto dobrodružství zřejmě předpokládá že si jej začínající vypravěč přečte, vypíše informace a půjde hrát. Více bych ocenil kdyby byl nejdříve Příběh v kostce+Shrnutí, Úvod do hry, Historie+Aktuální sit., Možný průběh hry s Užitečnými informace ke každé lokaci zvlášť+ staty nestvůr/vesničanů.

Příběh je dobrý ale je napsaný jako skládačka, tedy spíše informace jsou napřeskáčku. Příjemnější by bylo kdyby se uznala lineární osa děje a mohla se číst i hrát za pochodu (čtu a zároveň hraji).

Je to ukázkové hraní a u Lone Wolfa RPG se to vyplatilo, učení se mechanik za pochodu s textem jakou mechaniku teď použít.

PS: Inspirace pro vypravěče- Ti lumpové by se mohli usídlit v čarodějově věži a družina by mohla tak dopadnout i je. Čaroděje zarolovali do koberce a hodili do řeky. Klíče vypadli i prsten mají lumpové. Zneužívají darů vesničanů, ti si myslí že čaroděj žije ale když mu nesou dary tak zrovna není přítomný.

Uspořádání map je taky poněkud chaotické. Na Othionu je Temnobor pod řekou ne nad ní. Proč je vesnice blíže poli než věž je mi záhadou. Temnobor leží u řeky Tulsa a ne Koryna. Poblíž je vesnice Mýtína (odtud by mohli slyšet o nedobré situaci a odtud by mohla družina spolu cestovat).