Dead Light

Vložil(a) Markus dne 10.02.2021, 23:31
4
Průměr: 4 (3 hlasy)
2013
Krátké dobrodružství na silnici v bouřce nedaleko Arkhamu

Krátký, na sérii setkání založený scénář pro Call of Cthulhu, zasazený na arkhamský venkov během 20. let 20. století. Vyšetřovatelé jsou zataženi do série nepřirozených a děsivých událostí, které ohrožují jak životy, tak příčetnost všech, kteří se do nich zapletou. Scénář, který je ukázkovým příkladem lovecraftovského survival hororu, se odehrává během potemnělé, bouřlivé noci na osamělé silnici kousek od Arkhamu. Jeho délka se odvíjí (narativně) od délky bouřky – trvá minimálně několik hodin a maximálně do rozednění. Přestože je možné vyšetřovat důvody a všechna proč toho, co se děje, hlavním cílem vyšetřovatelů je přežít noc. Nejlepším způsobem, jak toho docílit, je zapojovat se do událostí, ne před nimi prchat.

Scénář původně vyšel samostatně v roce 2013. V roce 2019 vyšla jeho lehce revidovaná, nicméně pořád víceméně totožná reedice ve sborníku Dead Light and Other Dark Turns.

Kategorie produktu
Designér
Vydavatel

Překlad

Přeložený název Rok Seřadit vzestupně Překladatel Vydavatel Jazyk překladu
Vražedné světlo 2021 exi Čeština Odkaz

Je obsaženo v těchto produktech

Průměrné hodnocení Název Vydáno Kategorie Jazyk
4
Hodnota
80.00
Dead Light and Other Dark Turns 2019 Dobrodružství Dvojice hororových dobrodružství odehrávajících se na silnicích 20. let

4

Takhle má podle mě vypadat oneshot!

- Žádné pohádky na začátek; Tři věty na začátek a hrajem!
- Dobrodružství se rozjížtí od první scény, netřeba se pídit po "co máte vlastně dělat"
- Zápletka je jednoduchá, přesto je zábavné ji řešit
- Celou dobu vysílá "weird" signály a přirozeně graduje
- Dost volnosti pro vypravěče (archiváře) i hráče

Jako hráč bych 5* po přečtení bohužel musím stáhnout na 4*

Chybějící třešnička na jinak chutném dortu a velké stigma mnoha kvalitních modulů - řazení textu a třídění informací v něm, viz Mrkew. 

4

Zápletka je velice jednoduchá, ale zároveň zajímavá a akční. V lese se kolem benzínové pumpy potuluje takzvané vražedné světlo které zabijí vše co se mu dostane pod "světlo". Úkol vyšetřovatelů je hlavně přežít noc, ale budou chtít světlo zastavit? Nebo utéct? A proč vůbec to světlo tam je? A nebo je napadne něco jiného?

V knize jsou nastíněné dvě možnosti proč tady postavy jsou. Buď jedou za doktorem který si je pozval a nebo jen projiždí na sever do jiného města v noci - tudíž je možnost to zařadit i do vaší rozjeté kampaně. 

Za mně je tato zápletka mnohem lepší než ty ze začátečnické sady. Líbilo se mi, že zápletka rovnou háže do děje bez zbytečného zdlouhavého úvodu. Jedete v deštivé noci po silnici a BUM. Před vámi se objevuje ženská. Co děláte...?

Nic proti úvodum, ale ve oneshotu na max 4h nepotřebuji 2h rozbor situace. Zápletka může skončit uzavřeně, s nějakýmy následky a nebo otevřeně bez vyřešení a události se mohou promítnou do dalších možných sezení.

Plusy

  • Nelineární průchod. Není daný jasný průchod ani údálosti.
  • Rychle gradujicí zápletka.
  • Několik nastíněných konců + další otevřené možnosti.
  • Kvalitní český překlad. Díky Exi :)

Mínusy

  • Na délku hry mi 25 stránek dobrodružství přijde trošku moc.
  • Chaotické uspořádání informací.
    • Část informací osob je na začátku, část na konci. Původní edice z roku 2013 to měla lepší. Co stránka, to postava. 
    • Pokud místnost obsahuje 3 důležité informace  je vhodný je dát do samostaných odstavců. Letmým pohledem do papíru to hned nenajdete a musíte v rychlosti pročítat jednolitý odstavec kde ta informace byla.
       

Modul jsme hráli v rámci našeho projektu skoro-Hrdinové.

Záznam z hraní tohotu modulu naleznete na našem Youtube.

4

Modul určený pro oneshot s relativně jednoduchou zápletkou, nelineárním dějem a několika možnými konci. 

V celém dobrodružství jsem nenašel žádnou logickou chybu, která by mi zkazila dojem, a plný počet bodů nedávám jen proto, že motivace postav řešit tento případ není příliš silná a Archivář je možná bude muset držet na místě trochu násilím, trochu nešikovné řazení textu, kdy jsou nedůležitější informace na více místech a zejména ke konci, a kdy se vražedné světlo chová spíše jako nestvůra z béčkového hororu než jako mimozemská nelidská entita.