Milii vytrhne ze sna hluk. Rozespalá se překulí na lůžku a zavře oči. Za oponou únavy vnímá křik neznámých mužů. A děda Godefroye. Vytřeštěné oči pojednou zírají do tmy. Co to? Opatrně seskočí z postele a připlíží ke dveřím, za kterými se hluk stupňuje. Milia sáhne na kliku, malou škvírkou nahlédne do síně. Proti jediné zapálené lampě vidí před pecí dva cizí muže a děda. Dívce poskočí srdce strachem. Ti dva, s noži v rukách a maskách z pytlů na hlavách, vyhrožují Godefroyovi, domáhají se peněz.
Adaptace původního dobrodružství Dead Light, určeného pro Call of Cthulhu, a jeho přepracování do prostředí Zapovězených zemí. Dobrodruzi jsou během dobrodružství zataženi do série nepřirozených a děsivých událostí, které ohrožují jak životy, tak příčetnost všech, kteří se do nich zapletou. Hra se odehrává během potemnělé, bouřlivé noci v okolí hostince na cestě. Hlavním cílem dobrodruhů je přežít noc. Nejlepším
způsobem, jak toho docílit, je pokusit se vypátrat, co a proč se této zvláštní noci děje.
Externí recenze a shrnutí
Zpátky do dungeonu | Markus | Recenze: Vražedné světlo |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Opulentně zpracovaná atmosférická jednohubka
Vražedné světlo je v zásadě jednoduchá epizoda typu „náhodný incident na cestě“. Je noc, bouřka, hráči se uprostřed lesů rozhodnout uchýlit do bezpečí hostince... ale děje se tu něco nekalého a lidi tu žere podivná nestvůra. (Ano, jak asi hádáte, jde o vražedné světlo.)
Jádrem hry je interakce se 7 skvěle připravenými nehráčskými postavami – stručný, ale nápaditý popis, který dokážete okamžitě odehrát. U každé dokonce pěkná ilustrace. Někdo z nich vám nejspíš lže a i ti ostatní jsou divní. Co se to tu děje?
Zatímco tohle hráči řeší, Vypravěč má za úkol strašit je stupňujícími se útoky vražedného světla. Nakonec hráči rozpletou část záhady, zjistí, že musí odejít na jiné místo... a tam najdou finální řešení. KONEC! Závěr vám ještě zpříjemní zajímavé morální dilema.
Za pochvalu stojí především velmi pečlivé zpracování úplně všeho, kde nic není ponecháno náhodě – máte tu plánky budov, ilustrace postav, připravené handouty, dobré popisy každé lokace, kompletní herní statistiky pro Zapovězené země, mechanicky implementováno úplně všechno, rozmístěné poklady...
Prostě tohle dobrodružství není žádné zázračné zjevení, je to jednoduchá spotřební pohodovka. Ale zpracovaná velmi pěkně a poctivě, takže stojí za pozornost.
(Až na organizaci textu do kapitol. Ta je bohužel stejně špatná jako v Zapovězených zemích.)
Víc v mojí recenzi.
Skvělé hrát, peklo vést
Vražedné světlo je velmi dobře vymyšlené krátké dobrodružství, které může posloužit stejně tak dobře na oneshot, jako na se stát Dobrodružným místem v rámci kampaně Zapovězených zemí. Navíc je to systémově téměř nezávislé dobrodružství, takže ho můžete zapojit do libovolné kampaně v téměř libovolném systému.
Má jednoduchou, ale elegantní zápletku, spád, napětí i hororovou atmosféru. Přestože hráči mají v principu naprostou volnost, je vidět, že autoři věděli, co píší a jak dávkovat informace hráčům, takže ti intuitivně projdou dobrodružstvím v přibližně zamýšlené gradaci událostí, aniž by naráželi na neviditelné zdi. Vyšetřování událostí navíc obsahuje i důmyslné, ale zároveň dobře vyvratitelné náznaky falešných stop i dvojici pěkných morálních dilemat na závěr (jedno pevné a jedno volitelné).
Proč tedy jen čtyři hvězdy? Protože zatímco dávkování informací hráčům je provedeno skvěle, dávkování informací GMovi je o poznání horší. Nutnost neustále příručkou listovat tam a zpět a rozdělení jedné informace na 3 až 4 místa (úvod+popis postav+popis lokací+popis sekvence událost) dělá knížku hrozně nepřehlednou a komplikuje její použití až na hranici praktické použitelnosti.
Naopak, co je úžasné a na poměry české komunity naprosto nadstandardní, je grafické provedení - mapy, ilustrační obrázky, sazba. Tomu se nedá vytknout nic.
Celkově má dobrodružství skvělý poměr zábavy vzhledem k rozsahu, počtu NPC a jde o dobrý nadprůměr.