Buildings of the Reikland

Vložil(a) Markus dne 03.12.2020, 19:38
5
Průměr: 4.5 (2 hlasy)
2019
Stručný sborník s popisy a plánky různých budov sloužících různým účelům

Stručný, 16 stránkový sborník přinášející ukázky budov typických pro svět WFRP. Každá budova má stručný popis a podrobný plánek, což je doplněné i jednoduchými popisy nehráčských postav, které ji obývají, a několika nastíněnými zápletkami.

Budovy jsou mnoha různých typů, jde v zásadě o rychlý průlet „infrastrukturou“ Starého světa, se kterou se budou dobrodruzi setkávat na cestách. Jsou tu: městský dům s dílnou sýraře, obytný městský dům, skladiště, opevněná farma, zájezdní hostinec, městská hospoda, zdymadlo s budou zdymadelníka, signalizační semaforová věž, mýtná brána, Sigmarův chrám a vesnická svatyně.

Popisy jsou nezávislé na pravidlech a budovy je možné snadno přenést i do jiného renesančního světa.

Kategorie produktu

4

Tohle jsem otevřel náhodou a je to fakt dobré! Tahle kratičká brožurka mi přijde jako povinný zdroj pro hraní WFRP, ale stojí za vykradení i do jiných her. Pokud podobně jako já tak úplně nevíte, jak udělat zajímavou historickou budovu, tak tady jich máte hned několik a skvělých. Je to takový průlet různými typy budov, se kterými se dobrodruzi budou setkávat. A jelikož jsou to vlastně součásti infrastruktury, krásně to ilustruje „předivo“ tohohle světa.

Takže. Každý domeček má jednu až dvě stránky. Velkou část zabírá krásný plánek. K tomu máte popis toho, jak to tady funguje. Dejme tomu, že máte mýtnou bránu – brána stojí v úžině mezi kanálem a lesem, to je celé přehrazené zídkou, aby to vozy nemohly objíždět, na cestě je brána, u brány zvonek, dvojitá vrata, ochoz se střílnou, domek výběrčího, ubikace pro jízdní hlídku, stáje, studna, to celé opevněné. Je to „realistické“ a krásně to ilustruje, jak tenhle svět funguje. Fluff dostává konkrétní obrysy míst, která dobrodruzi potkávají.

Do toho pár stručných vět s popisem postav, které tu žijí nebo se tu vyskytují. Třeba výběrčí mýta je stařík, kterému se přezdívá „Tři zvonění“, protože rád nechává bránu zavřenou, zatímco sedí ve vsi hospodě, a přichází až na třetí zazvonění. Do toho dvě tři zápletky, co se tady může stát – někdy přímo hratelné, většinou spíš náměty na to, co se může rozvinout. Postavy jsou pestré a náležitě „pochmurné“ (najdete tu řadu vdov, mrzáků, sirotků, ale i bohémské umělce), a přitom si to zachovává humor (nad krámkem sýraře bydlí vdova se šestnácti dětmi, která si stěžuje na neustálý smrad... jmenuje se Frau Duschen). 

Nečekal jsem nic a dostal jsem šikovný nástroj, který osvětluje fungování světa a je přímo využitelný ve hře. A navíc obsahuje signální semafor. Co obsahuje signální semafory, nemůže být špatné!