Waterdeep: Dungeon of the Mad Mage

Vložil(a) MarkyParky dne 20.01.2021, 22:01
3
Průměr: 3 (1 hlas)
2018
Sbírka dungeonů jako megadungeon.

Dungeon of Mad mage je megadungeon pro Dungeons and Dragons 5E. Vznikl jako kompilát několika starších i novějších dungeonů a dobrodružství odehrávající se v kobkách pod městem Waterdeep.

Autoři u některých dobrodružství zachovali původní obsah a zápletku, u jiných představili hráčům, jak situace vypadá po letech od původního dobrodružství. Všechna dílčí dobrodružství pak seřadili jako patra jednoho velkého megadungeonu, opět s respektem k historické podobě kobek v dřívějších modulech, a vzájemně je propojili příběhovými háčky a linkami.

Hra je určená pro 5-20 úroveň DnD a velmi volně navazuje na dobrodružství Waterdeep: Dragon Heist.

Určeno po hru
Kategorie produktu

3

Dungeon of Mad mage dává hráčům slušnou porci herního obsahu. Na každém patře se hráči setkají v podstatě se samostatným dobrodružstvím, které zpravidla spočívá v konfliktu dvou či tří frakcí soupeřících o vliv v podzemí a při svém postupu hlouběji do podzemí tak musí volit, na kterou stranu se přidají a se kterým menším zlem budou spolupracovat.

Jednotlivá patra jsou v podstatě samostatné hratelné moduly s nezávislými zápletkami, zároveň ale autoři nabídli napříč celým megadungeonem protažené příběhové linky, které velmi často propojují sousední patra a občas dokonce utváří vazbu i napříč několika patry. Zápletky jsou navíc poměrně originální a zábavné. Je pravdou, že ve spodních patrech se už náměty začínají trochu opakovat a příliš se začne projevovat "červená královna", ale v zásadě každé patro má v sobě nějaký prvek, který ho činí zapamatovatelným a zajímavým.

Příručka navíc obsahuje minimum skritovaného vývoje a railroadu. Na každém patře jsou hráči vesměs uvedeni do nějaké pevně dané startovní situace, zpravidla do nějakého probíhajícího konfliktu, ale dál už se jedná o čistý sandbox a další vývoj podzemí záleží čistě na rozhodnutí hráčů.

Proč tedy jen tři hvězdičky? Jednu ubírám za to, že zejména ve spodních patrech je modul psán tak, že postavy se mají probíjet hordami nepřátel a pokud se tím GM řídí, pozadí jednotlivých zápletek a konfliktů se tak nemá šanci do hry dostat. Namísto zábavy pro všechny tak mnoho informací zůstane ukryto pouze pro oči GMa, který po odehrání tak nanejvýš může svolat hráče a říct: "Tak, a teď si povíme, jak to bylo doopravdy." Naštěstí se tohle dá snadno napravit - prostě stačí ty instrukce modulu, které vyvolávají konflikt od pohledu, ignorovat a dát hráčům šanci postupovat i za pomocí jednání či stealth akcí.

Druhá hvězdička dolů je za kvalitu finálního provedení. Pominu navádění na některé frustrační GM technniky, které jsou zřejmě v oficiálních DnD modulech standard. Ale na několika patrech zcela absentuje popis nějaké místnosti, často chybí shrnutí celkových počtů nepřátel či crosslinky, takže pokud si GM nenačte před hrou několik pater dopředu, má slušnou šanci, že někde něco zahraje tak, že to s dalším průchodem nebude kompatibilní - a bude muset upravovat a opravovat. Při tom je hodně znát, že jde o kompilát dobrodružství od různých autorů - tam, kde si dal původní autor víc záležet, tyto informace a vazby víceméně jsou. Ale kde v původním modulu absentovali, autor je ani do nové verze nepřidal.