The Haunting

Vložil(a) Selhan dne 11.02.2021, 15:53
4
Průměr: 4 (1 hlas)
2013
Již kultovní úvodní dobrodružství pro Call of Cthulhu

Toto dobrodružství sepsal a publikoval jako úvodní hru autor pravidel Call of Cthulhu Sandy Pertersen již v první edici Core Rulebook v roce 1981. V roce 2013 vyšla nová reedice jako součást Quick-Start Rules pro sedmou edici, a ta je nyní volně ke stažení. (Původně se jmenovalo The Haunted House, ovšem v nové edici bylo přejmenováno, aby se nepletlo s The Haunted House, který vyšel v rozšíření The Trail of Tsathogghua v roce 1984.)

Dobrodružství samotné spočívá v průzkumu opuštěného domu v Bostonu, ve kterém dle místních pověstí straší - již několik rodin zde potkalo podivné nehody nebo rovnou šílenství. Jde o první dobrodružství nespočtu skupinek již od osmdesátých let.

Kategorie produktu
Designér
Vydavatel

Je obsaženo v těchto produktech

Průměrné hodnocení Název Vydáno Kategorie Jazyk
0
Call of Cthulhu 7th Edition Quick-Start Rules 2013 Alternativní základní pravidla Zjednodušená pravidla a první dobrodružství dostupné zdarma

2

Nechal jsem se zlákat kultovní nálepkou a řekl si, že nováčky do Cthulhu her zasvětím stylově, tak, jak se to už 40 let dělá. Bohužel ale upřímně lituji, že jsem jim jako představení ukázal zrovna tohle.

Dobrodružství sestává z jednoho nevelkého domu, kde v tajném sklepě leží kultista, který v podstatě přišel na to, jak se stát upírem/lichem, a několika dalších lokací a postav, které umožňují zjistit si něco o historii domu. Zápletka nikterak nápaditá, ale to by nutně nevadilo, kdyby se to celé nedalo shrnout jako malý prázdný bojový dungeon, ze kterého můžete vylézt a zeptat se pár vesničanů na backstory. Je zkrátka třeba rozstřílet příšeru, a jediné, co je k vyšetřování, je, že se nachází za falešnou stěnou ve sklepě.

Za prvé, scény zjišťování informací mimo dům jsou všechny “co si máte hodit, abyste dostali další clue”. Že by šlo o nějakou dedukci, to opravdu ne. Za druhé, jen jedna z nich je opravdu podstatná pro vyřešení dobrodružství. Zbytek je jen vlastně naprosto nesouvisející story o tom, co se dělo deset let tomu, se kterou se nedá nijak interagovat. Za třetí, clues jsou všechny ve formě handoutů, které jsou vyloženě odfláknuté - naštěstí se teda dají sehnat fanouškovské. Za čtvrté, samotný dům není nijak moc zajímavý. Nejsou připravené nápady, jak hráče děsit, místnosti jsou naplněné akorát nespecifikovaném nepořádkem, a rada gamemasterovi - připomínám, že nejspíš také začátečníkovi - je “Try to build a creepy atmosphere as the players explore the house”. A za páté... Rozstřílet příšeru? To je jediné řešení? Vážně?

Při naší hře se mi tedy povedlo při prvním výpravě do domu vykřesat děsivou atmosféru docela dobře, ovšem pak se hráči celkem logicky stáhli, aby si dozjistili všechny informace, a tempo šlo docela do háje, protože zbytek večera akorát frustrovaně zkoušeli najít clues, které by jim pomohly, a které zkrátka neexistují. Když to konečně vzdali a pochopili, že prostě budou muset jít dovnitř a příšeru konfrontovat, tak to bylo spíš už jen o tom to konečně dohrát, než z nadšení. 

Dávám dvě hvězdičky, protože jako exkurze do historie to může být i zábava, určitě jsem viděl i horší dobrodružství, nicméně jako začátečnický modul je to podle mě opravdu špatné.