GURPS Alternate Earths

Vložil(a) Passingby dne
0
Bez hodnocení
1996
Šest alternativních časových linií pro GURPS Time Travel

GURPS Alternate Earths je 128stránkový sborník šesti alternativních historií Země, určených buď pro samostatné uzavřené hraní třetí edice GURPS, nebo pro zapojení do kampaní GURPS Time Travel. Pro každý svět popisuje důvody jeho oddělení od referenční časové linie, jeho politické uspořádání, každodenní život, typické postavy, úpravy pravidel pro výhody, nevýhody a dovednosti, dostupné zbraně a další vybavení. Popis většinou doplňují další poznámky k technologiím a návrhy na zápletky, dobrodružství a kampaně situované do této alternativní reality. Kromě toho obsahuje několik stran rad k tvorbě a vedení kampaní zaměřených na cestování mezi alternativními historiemi, paralelními světy a časovými osami.

  • Dixie – Svět roku 1985, ve kterém americkou občanskou válku vyhrála jižanská Konfederace, studená válka probíhá mezi americkým Severem a Jihem a v Evropě se dominantní silou stalo německé Císařství. Technologicky vychází z optimismu 70. a 80. let s běžnými vznášedly a nadzvukovou osobní dopravou, které mísí s pozdějšími Hvězdnými válkami a orbitálními atomovými zbraněmi.
  • Reich-5 – Brutální svět 90. let 20. století, ve kterém druhou světovou válku vyhrálo nacistické Německo vybavené atomovými zbraněmi, což vedlo k vzestupu podobných fašistických režimů v jiných částech světa včetně USA. Hnutí odporu sice po neúspěšném povstání skomírá, ale zcela se ho zatím potlačit nepodařilo, a tak hráči můžou pomáhat s jeho vyzbrojováním a špionáží v jeho prospěch.
  • Roma Aeterna – Steampunková alternativní realita roku 1878, kde nedošlo k rozdělení a pádu Římské říše a ta se postupně stala globálním koloniálním hegemonem s novým centrem zhruba v oblasti dobyté Aztécké říše. 
  • Shikaku-Mon - Cyberpunkový, „čtyřpolární“ svět roku 2015, ve kterém došlo k úplné christianizaci Japonska a to se stalo dominantní silou na východní polokouli. Jeho sílu vyvažuje na severní polokouli totalitní Švédská říše, v jižní Americe Brazilské císařství a ve zbytku Evropy upadající Francouzské království, které ale díky pokročilým technologiím expandovalo až na Měsíc.
  • Ezcalli – Steampunkový svět roku 1840, ve kterém průmyslově a vědecky vyspělá Aztécká říše dobyla větší část amerického kontinentu, Evropské země skončily zotročené pod vládou mongolských Chanátů a dědictví Římské říše přežívá v západní Africe.
  • Gernsback – Retrofuturistický optimistický atompunk/solarpunk roku 1965, stavějící na úspěšně realizovaných vynálezech Nikoly Tesly, hlavně jeho pokusů s bezdrátovým přenosem energie. Hospodářské krize ve 30. letech 20. století tak měly daleko menší dopad a neproběhla ani druhá světová válka. K masivnímu konfliktu došlo až po odhalení snahy Sovětského svazu o získání atomové bomby. Jeho porážkou spojenými vojsky Společnosti národů ovšem nastalo (alespoň prozatím) období míru a prosperity.

Další podobné světy vyšly v pokračování GURPS Alternate Earths 2 (1999).

Materiály z této knihy se ve čtvrté edici GURPS objevily v jeho herním prostředí GURPS Infinite Worlds (2004).

Určeno po hru
Kategorie produktu