Eberron: Rising from the Last War

Vložil(a) ShadoWWW dne 14. 07. 2020, 12:27
4
Průměr: 3.5 (2 hlasů)
2019
Základní příručka představující steampunkový svět Eberron pro D&D 5e

Ať už na palubě vzdocholodi nebo vlaku, vydej se na vzrušující dobrodružství zahalená intrikami! Objev tajemství pohřbená roky ničivé války, v níž magické zbraně ohrožovaly celý kontinent. V poválečném světě se magie stává součástí všedního života a do Sharnu, města zázraků, kde se mrakodrapy tyčí vysoko nad mraky, pronikají odevšad příslušníci všech ras. Nalezneš své štěstí ve špinavých ulicích velkoměsta, nebo odhalíš tajemství strašidělných bojišť? Spřáhneš se s mocnými rody dračích znamení, bezohlednými rodinami, které ovládají celé národy? Vydáš se jako novinář, univerzitní výzkumník nebo vládní špion po stopách pravdy? Nebo naplníš svůj osud navzdory jizvám války?

Tato kniha poskytuje nástroje, které se budou hodit hráčům i Pánům jeskyně k objevování do steampunku laděného světa Eberron, ve kterém všudypřítomná magie dala za vznik vlakům, vzducholodím a jiným pokročilým technologiím. Součástí je i popis nového povolání zvaného „artificier“ (divutepec) a nestvůr zrozených v rámci prastarých vojsk válečné vřavy.

Určeno po hru
Kategorie produktu
Svět

4

Jasne, Eberron je tady uz od 3.edice, ale mam pocit, ze na 5e sedi jak prdel na hrnec. Vysoce magicky svet, magic-punk, ktery si klade otazku "Jak by vypadal fantasy svet, kde je magie opravdu snadno dostupna?". Takze mame svet, kde misto prumyslove revoluce vypukla revoluce magicka: ulice osvetluji continual lights, jezdi tady magicke vlaky, misto pistolniku mame "hulkovniky", v divadlech se predstaveni odehravaji za iluzionistickych efektu a mocni nosi magicke vylepsene obleceni. Prevaha magie vysvetluje i absenci jinak tradicni "steampunkove" techniky: k cemu slozite stroje, kdyz to magie vyresi snadneji a rychleji?

Zaroven je to svet rozervany stoletou valkou, ktery si klade otazky "Co dal?" a "Kdo vlastne jsme, kdy nebojujeme?" a "Da se vlastne v miru vubec zit?" a chytre dava aluze na svet mezi svetovymi valkami. 

Setting je za me za 5 hvezdicek. Je moderni, dobre usity pro 5e, pomerne originalni a dobre hratelny a vyhyba se prehnane korektnosti a "plochosti" nekterych jinych 5e knih.

Zpracovani je super, layout klasicky 5e doplneny o Eberronske speciality - spousta atmosferickych veci je komunikovano ve stylu "vystrizku z novin". Spousta random tabulek pro inspirace, doplnene backgroundy - skupinovi Patroni, dluhy z minulosti, tajemstvi, intriky... vse opravdu hezky inspirativni a kreativni.

Prvni polovina kniha je "player facing" a druha "DM facing" - takze i hraci klidne muzou cist bez strachu ze spoileru, cast pro DMa je jasne oddelena, ale i ta je spis formou inspirace nez direktivniho odpovidani na otazky: vetsina veci je tam dana v moznostech ("tajemstvi XYZ muze byt A, nebo B, nebo C"), takze vase verze Eberronu muze byt jina a vlastni a kniha vam k tomu pomaha. 

Davam ctyri hvezdicky predevsim proto, ze je to "jenom" settingova kniha. Krome jednoho vzoroveho dobrodruzstvi je zbytek na DMovi, takze nestaci jenom tahle kniha, abyste mohli hrat - je treba vlastni prace at uz s tvorbou nebo konverzi.

Presto povazuju Eberron za to lepsi, co k 5e existuje, a pokud k tomu WoTC budou vydavat dostatecnou podporu v modulech, tak to muze byt skvely setting pro hrani - protoze jak jsem psal, k pravidlum 5e to sedi fakt vyborne.

3

Příručka má asi největší rozmanitost obsahu (věci k tvorbě postavy, nestvůry, mapy, předměty...). Popisy míst mají podivný střední rozsah, který je dlouhý na to aby vám předal jen základní informace, ale krátký na to abyste to místo mohli předvést tak jak je zamýšleno tvůrci světa. Největší zklamání pro mě byla absence jakékoli podpory pro zařazení techniky. Když pominu obrázky a že se zde občas v textu objeví nějaký stroj, působí to na mě, jako by se technika tomuto světu vyhýbala.