Krátký, na sérii setkání založený scénář pro Call of Cthulhu, zasazený na arkhamský venkov během 20. let 20. století. Vyšetřovatelé jsou zataženi do série nepřirozených a děsivých událostí, které ohrožují jak životy, tak příčetnost všech, kteří se do nich zapletou. Scénář, který je ukázkovým příkladem lovecraftovského survival hororu, se odehrává během potemnělé, bouřlivé noci na osamělé silnici kousek od Arkhamu. Jeho délka se odvíjí (narativně) od délky bouřky – trvá minimálně několik hodin a maximálně do rozednění. Přestože je možné vyšetřovat důvody a všechna proč toho, co se děje, hlavním cílem vyšetřovatelů je přežít noc. Nejlepším způsobem, jak toho docílit, je zapojovat se do událostí, ne před nimi prchat.
Scénář původně vyšel samostatně v roce 2013. V roce 2019 vyšla jeho lehce revidovaná, nicméně pořád víceméně totožná reedice ve sborníku Dead Light and Other Dark Turns.
Překlad
Přeložený název | Rok Seřadit vzestupně | Překladatel | Vydavatel | Jazyk překladu | ||
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Vražedné světlo | 2021 | exi | ![]() |
Odkaz |
Je obsaženo v těchto produktech
Průměrné hodnocení | Název | Vydáno | Kategorie | Jazyk | ||
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Dead Light and Other Dark Turns | 2019 | Dobrodružství | Dvojice hororových dobrodružství odehrávajících se na silnicích 20. let |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Ukázkový one-shot
Takhle má podle mě vypadat oneshot!
- Žádné pohádky na začátek; Tři věty na začátek a hrajem!
- Dobrodružství se rozjížtí od první scény, netřeba se pídit po "co máte vlastně dělat"
- Zápletka je jednoduchá, přesto je zábavné ji řešit
- Celou dobu vysílá "weird" signály a přirozeně graduje
- Dost volnosti pro vypravěče (archiváře) i hráče
Jako hráč bych 5* po přečtení bohužel musím stáhnout na 4*
Chybějící třešnička na jinak chutném dortu a velké stigma mnoha kvalitních modulů - řazení textu a třídění informací v něm, viz Mrkew.
Zajímavý oneshot nebo start kampaně
Zápletka je velice jednoduchá, ale zároveň zajímavá a akční. V lese se kolem benzínové pumpy potuluje takzvané vražedné světlo které zabijí vše co se mu dostane pod "světlo". Úkol vyšetřovatelů je hlavně přežít noc, ale budou chtít světlo zastavit? Nebo utéct? A proč vůbec to světlo tam je? A nebo je napadne něco jiného?
V knize jsou nastíněné dvě možnosti proč tady postavy jsou. Buď jedou za doktorem který si je pozval a nebo jen projiždí na sever do jiného města v noci - tudíž je možnost to zařadit i do vaší rozjeté kampaně.
Za mně je tato zápletka mnohem lepší než ty ze začátečnické sady. Líbilo se mi, že zápletka rovnou háže do děje bez zbytečného zdlouhavého úvodu. Jedete v deštivé noci po silnici a BUM. Před vámi se objevuje ženská. Co děláte...?
Nic proti úvodum, ale ve oneshotu na max 4h nepotřebuji 2h rozbor situace. Zápletka může skončit uzavřeně, s nějakýmy následky a nebo otevřeně bez vyřešení a události se mohou promítnou do dalších možných sezení.
Plusy
Mínusy
Modul jsme hráli v rámci našeho projektu skoro-Hrdinové.
Záznam z hraní tohotu modulu naleznete na našem Youtube.
Zajímavá jednohubka
Modul určený pro oneshot s relativně jednoduchou zápletkou, nelineárním dějem a několika možnými konci.
V celém dobrodružství jsem nenašel žádnou logickou chybu, která by mi zkazila dojem, a plný počet bodů nedávám jen proto, že motivace postav řešit tento případ není příliš silná a Archivář je možná bude muset držet na místě trochu násilím, trochu nešikovné řazení textu, kdy jsou nedůležitější informace na více místech a zejména ke konci, a kdy se vražedné světlo chová spíše jako nestvůra z béčkového hororu než jako mimozemská nelidská entita.