Vampire: the Requiem (1e)

Vložil(a) rpgforum dne
4
Průměr: 3.5 (6 hlasů)
2004
Novější remake legendární hororové hry v kůži upírů

Hororová hra ze světa upírů, která vyšla jako součást herní řady Chronicles of Darkness. Důraz je kladen na uvědomění si, že upírství není darem, nýbrž prokletím. Requiem je silně inspirováno svým předchůdcem Vampire: the Masquerade (1. až 3. edice), přináší ale řadu inovací. V nové verzi se zcela změnily upíří klany a bylo upuštěno od souboje proslulých rivalů Camarilly a Sabbatu. Počet klanů byl snížen na pět, jednotliví členové se však od sebe již mohou výrazně lišit. Samotný život upíra není procházkou růžovou zahradou. Nikdy nekončící souboj s Bestií ve svém nitru se prolíná se snahou nezmizet ve víru dějin a stát se mocným, neboť to je to jediné, co neživot nabízí.

V roce 2013 na hru navázala druhá edice Vampire: the Requiem.

(Poznámka: Tato hra vyžaduje základní příručku The World of Darkness. Přesto bývá fanoušky považována za samostatnou hru, a navíc pro ni vyšla vlastní řada rozšiřujících materiálů. Proto ji i v naší databázi klasifikujeme samostatně.)

Rodina RPG her
Systém
Vydavatel

Externí recenze a shrnutí

Produkty pro tuto hru

Průměrné hodnocení Název Vydáno Kategorie Jazyk
5
Průměr: 5 (1 hlas)
Hodnota
100.00
Requiem for Rome 2007 Rozšiřující příručka, Příručka světa Svět upírů v antickém Římě - dekadence, intriky a mýty
4
Průměr: 4 (1 hlas)
Hodnota
80.00
Danse de la Mort
Danse de la Mort
2004 Alternativní základní pravidla, Dobrodružství Ukázková upíří kronika složená z osmi scénářů Čeština

4

Víceméně souhlasím s tím, co napsal Siriem. Pravidlově mnohem lepší, atmosféra se ale krapet vytratila. Naštěstí jen při čtení příručky. Dobrou hru dělá parta lidí u stolu při hraní a tam to šlapalo parádně. Neutrpěli jsme pocitem, že hře schází atmosféra. Neschází. Při hraní opravdu ne.

4

Requiem je záměrný odklon od původní Maškarády. A...

Systém je samozřejmě lepší - mnohem jednodušší, elegantnější a univerzálnější nWoD prostě přebije oWoD v libovolném směru.

Svět Requiem je herně mnohem lepší a přívětivější, než svět Maškarády. Zmizely metaploty, zmizeli nezničitelní eldeři (ne eldeři samotní - jen ti otravní tisíc let staří a super-nezničitelně přesílení), otevřely se nové možnosti a zápletky. Upíři sami zratili Maškarádní depresivně melancholické sebemrskačské ladění a otevřeli se i novým stylizacím.

Bohužel, něco tomu chybí. Řemeslně to je ve všech směrech lepší, než původní Maškaráda, ale jakoby to ztratilo duši. Styl se rozmělnil, hutná atmosféra zmizela, nová mytologie jakoby neuměla inspirovat.

Requiem je navěky odkazem toho, že v designu RPG je kus umění a že řemeslná dokonalost sama prostě nestačí. (Na druhou stranu, ty zklamaně zhrzené hatey milovníků staré Maškarády si tahle hra fakt nezaslouží.)

5

Pročetl jsem pravidla a máme za sebou několik her. Jako bývalý hráč Vampire: The Masquerade jsem velmi příjemně překvapen. Sjednocená pravidla nového World of Darkness jsou dost poznat - v jednotlivých kategoriích se člověk lépe orientuje a snáze se v mnoha situacích používají. Je také znát, že autoři hodně přemýšleli nad settingem a odstranili pár věcí, které dříve jasné nebyly (upíři jsou od přírody paranoidní, ale přesto utvoří družinu hráčů => nově řeší Coterie; upíři se snadno ve městě skryjí a je tedy pro Prince těžké nějak vymáhat právo => nově řeší Predator's Taint, který je navíc skvělým stylovým doplňkem; politická pozice upíra je převážně dána generací, kterou člověk v Masquerade mohl snadno nakoupit při tvorbě postavy => řeší koncept Blood Potency získávané věkem a zkušenostmi, atd.) Celkově nemám, co bych hře vytknul, jsem plně spokojený.

4

Co se týče herního systému je dle mého requiem snadnější a jednoduší, než byla Masquerade. Knihy jsou pěkně zpracované, jediné co bych snad vytkla je změna Klanů a Covenantů, prostě sem zvyklá na Masquerade a proto mě docela potěšilo, když vydali teď nedávno Guide, jak zařadit Masquerade klany zpátky do hry. My s manželem stejně vždy hráli requiem se starými klany :)