Promethean: The Created (1e)

Vložil(a) rpgforum dne
5
Průměr: 5 (1 hlas)
2006
Hororová hra v kůži golemů a jiných uměle stvořených bytostí

Promethean je hororová hra z linie Chronicles of Darkness, která nemá přímou analogii ve hrách ze starší linie World of Darkness. Svým námětem vychází především z příběhů o Frankensteinovi a jemu podobných, využívá ale také některé motivy ze starověkých mýtů, alchymie a moderního okultismu. Postavy hráčů se v ní vžívají do rolí Prométeanů, bytostí vytvořených z mrtvých těl a oživených pomocí mystického Božského ohně. Tato stvoření však postrádají jednu věc, a to duši. Její nabytí pro ně představuje tu nejvyšší možnou hodnotu. Hra se tak stává poutí za jejím získáním a pátráním po tom, co to vlastně znamená být člověkem.

V roce 2016 na hru navázala druhá edice Promethean: the Created.

(Poznámka: Tato hra vyžaduje základní příručku The World of Darkness. Přesto bývá fanoušky považována za samostatnou hru, a navíc pro ni vyšla vlastní řada rozšiřujících materiálů. Proto ji i v naší databázi klasifikujeme samostatně.)

Rodina RPG her
Systém
Vydavatel

Externí recenze a shrnutí

5

Promethean jsou jednou z těch her, jejichž téma se zdá skoro očividné - jakmile se objeví. Zatímco zbytek nWoD je o smrtelnících, kteří se změnili nebo mění v něco cizího a svou lidskost ztrácí nebo se jí snaží zoufale udržet, Promethean jsou o nelidských stvořeních, která svou lidskost naopak zoufale hledají a snaží se ji získat. Tento obrácený koncept dává hře unikátní atmosféru a zároveň dává tak trochu novou perspektivu všem ostatním nWoD hrám - minimálně co do možnosti jejich hráčské reflexe.

Systémově Promethean bohužel nenabízí nic až tak zvláštního nebo zajímavého - jde o standardní nWoD šablonu (pět typů prometheanů, schopnosti co se chovají jako disciplíny...) Z valné většiny je samozřejmě solidní a funkční, ale... Zatímco u Hunter je gamistická váha nWoD k prospěchu, Promethean jsou jedna z těch her, u kterých mi přišlo, že je spíš otravná, pokud ne až na škodu a že bych ocenil lehčí systém s menším důrazem na merity a kdeco, ale s větším důrazem na příběhové nebo charakterové mechaniky.