Imperium Maledictum

Vložil(a) Markus dne
5
Průměr: 5 (1 hlas)
2023
Hra za agenty mocných patronů v grimdark světě Warhammeru 40,000

Imperium Maledictum je grimdark sci-fi hra ze známého světa Warhammer 40,000, duchovní nástupce dřívější hry Dark Heresy (2008) a její druhé edice (2014). Hráči se stanou skupinou občanů Impéria, kteří slouží nějakému mocnému patronovi, například inkvizitorovi, členovi Adeptus Mechanicus, důstojníkovi Imperiální gardy, zločinnému rogue traderovi atp. Hra se soustředí na mocenský boj mezi frakcemi, intriky, vyšetřování, zrady.

Jako většina warhammerovských her používá i Imperium Maledictum procentuální dovednostní systém. Důležitou součástí přípravy na hru je i společná tvorba patrona, kterému budou hráči sloužit – především určit jednu z devíti možných frakcí, ale i třeba jeho slabé stránky a komplikace. Hráči pro svoje postavy volí frakci a potom roli v rámci této frakce, což jim zpřístupní možnost vylepšovat konkrétní základní vlastnosti, dovednosti a pořizovat si speciální talenty.

Rodina RPG her

5

Další W40 od Cubicle 7, na které jsem se dost těšil, a to se mi opět ne zcela vyplatilo. C7 umí udělat hry sexy, i tohle W40 RPG je docela sexy (samozřejmě pro W40 nerdy), ale má to pár háčků. 

Určitě fajn jsou patroni, frakce za které budete nasazovat svůj krk. Tyto frakce poskytují určité benefity, ale na oplátku k nim máte závazky, které Vás dost svazují. Povolání jsou pro všechny frakce stejná, ale každý ví, že válečník za Astra Militarum vypadá úplně jinak než válečník za Adeptus Mechanikus. Což pro znalé je dobré, pro ostatní to může být trochu matoucí, celkově je to však dobrý přístup.

Pravidlově je to DH 1ed. + 2ed. a + WFRP 4ed. A tady to trochu naráží, alespoň pro naší skupinku. Základ je stejný, procentuální hody, ale systém úspěchů je upravený. Asi zjednodušený, ale pro někoho kdo šestnáct let jede v něčem jiném, je to trochu nepohodlné. Boje odzoomovaly trochu dál, což je, opět pro začátečníky v tomhle světě, spíš výhoda, pro nás veterány skoro nepřekonatelný problém. Vzdálenosti při boji se tu nepočítají, ale bojové pole je rozděleno do skoro abstraktních zón a vy střílíte v rámci těchto zón. Munice se tu počítá také spíš abstraktně, kdy z bolt pistole máte jen dva výstřely, respektive dvě dávky. Boj na blízko je stejný jako ve WFRP, což není vyloženě špatně, ale WH si zaslouží spíš podrobnější systém viz DH, tedy podle mě. 

Dobré je, že odolnost (a další charakteristiky) určuje počet životů a už se neodečítá od síly zásahu, což je o dost smrtelnější. Ostatní změny jsou spíše kosmetické, ale zatím jsme nehráli, takže určitě narazíme na další lepší a horší věci.

Odehrává se to celé v Macharianském sektoru, což je taky fajn a popisy back groundu spolu s již existujícími externími, patří u W40 k důvodu proč to celé hrát. 

Mrzí mě, že tam nedali nějaké úvodní dobrodružství, i když to komerčně chápu. Dobrodružství je to co tomu může dát smysl téhle hry. Dokážu si představit vyšetřování alá Eisenhorn a Ravenor s pár okořeňujícími přestřelkami (které já kvalitně vymyslet nedokážu), ale honičku po temných chodbách skřípající lodi s genolupičem, kdy počítáte každý náboj moc ne. DH to umělo lépe, pro mě je lehčí systém zjednodušit, nepotřebuji-li v něm něco, než domýšlet abych mohl nazoomovat na podrobnější boj. 

Každopádně pro nováčky a současný styl hraní, je to asi lepší než předchozí edice, já jsem konzervativní nerd, spokojený s WFRP 1ed. a DH1ed.  

I tak dám za subjektivních 5* právě kvůli novému stylu hraní, ostatní -1*