Dark Heresy (1e)

Vložil(a) klaymen dne
5
Průměr: 4.3 (4 hlasů)
2008
RPG hra z prostredia Warhammer 40.000

Dark Heresy je grimdark hra zasazená do temné budoucnosti Warhammeru 40,000. Hráči představují pomocníky mocného inkvizitora, který jim zadává úkoly týkající se ochrany Impéria před hrozbou Chaosu, zrádci, cizími rasami, kacíři a jinými hrozbami, kterým Impérium čelí. V konkrétní podobě se hra může zabývat vyšetřováním, bojem nebo třeba intrikami.

Hra používá procentuální dovednostní systém známý i z jiných podob Warhammeru. Hráči si pro své postavy volí kariérní dráhu, v zásadě archetyp podobný povoláním v jiných hrách. Základní pravidla nabízejí kariérních drah osm, další vyšly v rozšiřujících příručkách.

Hru vydalo nakladatelství Black Industries, vlastněné společností Games Workshop (GW). Ještě před jejím vydání GW oznámilo, že Black Industries zavře a ediční řadu ukončí. Hru v licenci převzalo nakladatelství Fantasy Flight Games, které ji dál rozvíjelo mnoha doplňky a nakonec vytvořilo vlastní 2. edici Dark Heresy (2014).

Rodina RPG her

Produkty pro tuto hru

Průměrné hodnocení Název Vydáno Kategorie Jazyk
2
Průměr: 2 (1 hlas)
Hodnota
40.00
Shattered Hope 2007 Dobrodružství Ukázkové dobrodružství pro Dark Heresy

3

Mám pocit, že táto hra je dobrá vtedy, ak ste už fanúšikom WH40K a čítali ste Eisenhorna alebo Ravenora. Ja to spĺňam a na DH je toho veľa, čo mám rád - jednoduchý a flexibilný systém, popis Calixis sektoru od Dana Abnetta, mutácie, psy schopnosti, prepojenie fluffu a mechaník...

Nedostatky ale má:

>> Na rozdiel od napríklad Conspiracy of Shadows chýba mechanické prepojenie postáv do inkvizítorskej bunky. Je to ako v DnD - každá postava je za seba, každá má byť rovnako "platná", resp. majú sa synergicky dopĺňať, a bunka je len súčtom jednotlivcov.

>> Absolútnou a totálnou slabinou je absencia tvorby inkvizítora, teda osoby, ktorej postavy slúžia.

>> Ako v typicky mainstreamovom produkte ucelenejšie námety a štruktúry na tvorbu dobrodružstva chýbajú.

>> Mikromanažment tam, kde ho netreba (peniaze, štatistiky zbraní, detailná optimalizácia postavy) a absencia systému tam, kde by sa zišiel (infiltrácia, boj proti organizácii, zbieranie stôp a pod.).

>> Neviem si pomôcť, ale nepáči sa mi systém povolaní. Namiesto väčšieho zapojenia postáv do ich sociálneho prostredia sú to (podľa vzoru DnD) povolania, vytrhnuté z kontextu podobne ako trieda "dobrodruhov". Čiže ste napríklad imperiálny guardsman, avšak vlastne s armádou nemáte nič dočinenia. Na vašej minulosti v zásade mechanicky nezáleží, pretože začínate ako 1-levelový trtko, ktorý je po pár sedeniach über. (To som síce trochu prehnal, ale chápete - ak som guardsman, ktorý sa natoľko vyznamenal, že bol draftovaný Inkvizíciou, prečo to nie je pravda aj mechanicky? A prečo sa aj naďalej vyvíjam vo vojenských zručnostiach, napriek tomu, že môžem byť nasadzovaný na úplne odlišné misie?)

Som fanúšik a je to funkčná a atraktívna hra, ale keď zvážim spomenuté nedostatky, je to na 3.

5

Tohle je pro mě srdcovka, takže nelze jinak. Pravidlově je to velice jednoduché, ale výborně funkční. Temná a drsná atmosféra, kdy sloužíte říši do roztrhání těla (což může být velice brzo) a do smrti.

Osm povolání je sice málo, ale jejich větvení to vcelku zachraňuje. Magie (ve sci-fi psyonika) je zde mocná, ale nebezpečná a každý kdo ji ovládá, se z ní určitě zblázní.

Jednoduše, můžete zde použít, využít či zneužít vše, ale nikdy si nemůžete být jisti jestlise to neobrátí proti vám.

5

Pěkně zvládnutá hra s pěknou grafickou úpravou a obrázky (i když pár chybek ve formátování textu se tu najde), s brutálními pravidly pro boj a temnou atmosférou. V základu kniha víceméně dovoluje bojovat jen proti kacířům a démonům, nikoliv proti "xenos" (žádní Orkové, žádní Tau...), ale to vem čert. Jestli chcete vědět víc, mrkněte na moji obsáhlou recenzi na www.gediman.cz.

Hodnocení: 90 %

Osobně doporučuji ještě přídavek Blood of Martyrs, který přináší tunu nových povolání (Calixian Witchfinder? Oh Yeeeahhh, I like this :)