V pořadí 3. vydání základní příručky pro Index Card RPG (ICRPG). Aktualizované a přepracované vydání původně samostatných příruček Index Card RPG Core (2e), Index Card RPG Worlds, Index Card RPG Magic (hodně zkrácené a přepracované), Index Card RPG Vigilante City a Index Card RPG Blood and Snow v jediné knize. V jednotlivých světech se trochu posunuly jejich (mini)metaploty, obměnila se nabídka ras a povolání a postavy je možné rozvíjet i přes schopnosti, nejen výbavou.
Příručka má 400 stran a obsahuje 5 stručně načrtnutých herních světů (fantasy Alfheim, sci-fi Warp Shell, weird westovou Ghost Mountain, pseudopravěký Blood and Snow a superácké Vigilante City) s pravidly pro tvorbu postav, seznamy výbavy a kořisti, informacemi o světě a s bestiářem. Každý svět je záměrně zaměřený na trochu jiný styl hraní - Alfheim nabízí kostru pro sandboxové hraní, Warp Shell je zamýšlený pro one-shoty propojené centrální příběhovou linkou, Vigilante City má generátor zápletek pro one-shoty a hraní s krátkou přípravou, Blood and Snow je zaměřený na sandboxový survival.
Část je věnovaná obecným radám k vedení hry a přípravě střetnutí.
K zakoupené příručce jsou k dispozici PDF s miniaturami (cca 80 stran) a s dobrodružstvími (cca 160 stran).
Obsahuje tyto produkty
Průměrné hodnocení | Název | Vydáno | Kategorie | Jazyk | ||
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Index Card RPG Magic | 2019 | Rozšiřující příručka | Rozšíření zaměřené na magii | ||
![]() |
Index Card RPG Worlds | 2018 | Rozšiřující příručka | Rozšíření zaměřené na světy |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Naspeedované arkádové RPG
DnD 5e ořezané na kost (nebo spíš až na morek) s několika svéráznými prvky (třeba kostky poškození podle typu útoku nebo jednotné DC pro celou scénu), laděné tak trochu do kouzelné jednoduchosti arkádových a konzolových videoher (jako Zelda, Metroid, Castlevania nebo jejich moderní varianty, kde jediné staty, co hráč vidí, jsou ukazatel životů a možná brnění) nebo do počítačových ARPG (některá volitelná pravidla, hlavně pro rozvoj postavy).
Pravidla i světy jsou popsané naspeedovaným stručným a hutným stylem, který dobře nakopává inspiraci, a mně vyhovuje daleko víc, než strohá formálnost Fate a podobných, ale systém podobně jako DnD vede k honu za „pluskovými“ předměty (+1, +2, ...) a zas tak moc mě neláká... Takže pro inspiraci supr, ale přímo na hraní zase až tak ne (ale to bohužel platí o nejednom papírovém RPG).
Bohužel už je dost na hraně toho, co jeden člověk zvládne zaplnit smysluplným obsahem, a náplň místy pokulhává. Redakce je trochu odfláknutá – je to revize a souhrnné vydání několika příruček, ale nejsou spojené v jednotlitý text, takže třeba u fantasy a scifi jsou pravidla pro tvorbu postav a výbavu v jiné části než popis světa, ale weird west to má všechno dohromady a magie je roztahaná na několika místech a k tomu má ještě samostatnou kapitolu. Popsaných 5 prostředí se dost liší (charakterem i pravidlově), takže každý v knížce asi najde nějakou část, kterou prostě nevyužije.
Bacha, v PDF ke knížce jsou dobrodružství a papírové miniatury, ale NEJSOU tam „index cards,“ díky kterým má ICRPG své jméno.