Naše koně dorazí k hostinci u řeky a my očekáváme, že zde strávíme ničím nevýjimečnou noc, než budeme ráno pokračovat v cestě. Jenomže události se brzy vymknou kontrole a všichni přítomní zažijí poněkud těžkou noc...
Silně sociální dobrodružství začíná tím, že nic netušící postavy přijíždějí do hostince U Tří per, kam před krátkou chvílí dorazila honosná družina grófky Marie-Ulriky von Liebwitz. Události rychle naberou spád.
Dobrodružství vzniklo jako experiment v tom, kolik zápletek se dá vměstnat do jedné hry. Na zhruba 12 stránkách prezentuje řadu nehráčských postav, které mají rozjeto celkem 7 paralelních tajných plánů. Podklady pro Pána hry jsou strukturované jako přesný časový harmonogram toho, co by se kdy a kde stalo... kdyby do toho nevstoupili dobrodruzi.
A Rough Night at the Three Feathers vyšlo v listopadu 1987 v 94. čísle časopisu White Dwarf a zařadilo se mezi nejocenovanější dobrodružství pro první edici WFRP. Vyšlo přetištěné v celé řadě dalších sborníků. V roce 2019 vyšlo ve verzi pro čtvrtou edici ve sborníku Rough Nights & Hard Days, doplněné o čtyři další dobrodružství na stejném principu.
Je obsaženo v těchto produktech
Průměrné hodnocení | Název | Vydáno | Kategorie | Jazyk | ||
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Hodnota
80.00
|
Rough Nights & Hard Days | 2019 | Rozšiřující příručka, Dobrodružství | Pětice sociálních dobrodružství založených na mnoha propletených dějích |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Právem klasika
Právem klasické dobrodružství stojí na jednoduchém a efektním nápadu: podrobně vám popíše hospodu uprostřed lesů, včetně krásné mapky, představí vám hlavní aktéry a jejich tajné úklady (hned sedm paralelních) a pak už vám jen na pár stránkách dá stručný časový harmonogram večera ve stylu „Co by se stalo, kdyby do toho nezasáhly hráčské postavy“. Ale ony zasáhnou – zábavou je pak zjišťovat, co zrovna tahle hráčská družinka vykolejí, co zjistí a co ne a jak se to celé semele.
Funguje to velmi dobře hlavně díky komornímu nastavení. Předpokládá se, že postavy začínají večer v nálevně, a jednotliví aktéři se vlastně chodí postupně „představovat na scénu“ (rozuměj: přijdou ho hostince). V nálevně je možné všímat si náznaků a podezřelých jedinců, kteří se na čemsi domlouvají nebo se snaží nenápadně někam odplížit. Zbytek akce je pak rozmístěný do různých pokojů a zákoutí hostince a chytře zchoreografovaný a plný různých omylů a incidentů tak, že je víceméně jisté, že postavy se někam přichomýtnou, něco přeruší nebo na ně odněkud vypadne mrtvola.
Díky komornosti je to také zvládnutelné i pro GMa, který musí myslet na sedm paralelních dějových os. Tady přirozeně vznikají menší scénky jen s pár aktéry, takže nedochází k myšlenkovému overloadu.
Líbí, velice doporučuji.
Inovatívny klenot
... a chcel by som povedať, že aj jedinečný, nebyť toho, že dizajnér Graeme Davis v tomto formáte urobil asi 5 ďalších dobrodružstiev, niektoré z nich dokonca nadväzujúce (v opere, na súde atď.). Otrocký formalizmus však nie je nedostatkom predlohy, že.
Rough Night poskytuje svojím formátom dramatického sandboxu osvieženie v dlhšej kampani a vždy zafungujúcu rozvernú zábavu. Zároveň poskytuje prekvapivo významné sociálne následky. Najlepšie sa hrá ako melodramatická, nechcená komédia v štýle nemého filmu s patetickými výstupmi vedľajších postáv, prehnanými emóciami a cynickými hláškujúcimi hráčskymi postavami. GM musí ukočírovať aj to, aby nevypuklo násilie už v prvej alebo druhej scéne - a ak aj niekto skončí zapichnutý, skúsiť pokračovať v žánri melodramatickej opery :)