Slumbering Ursine Dunes

Vložil(a) Markus dne 15.02.2021, 16:26
5
Průměr: 4.5 (2 hlasy)
2014
Minisandbox popisující menší oblast inspirovanou slovanskými mýty

Slumbering Ursine Dunes popisují dobrodružnou oblast inspirovanou slovanskými mýty, ale šmrncnutou troškou LSD s nádechem podivného science fantasy. Vodníci, poustevníci a polevici se tu potkávají s antropomorfními medvědy, kentaury a šišounovitými mezisférickými elfy. Z hlediska struktury jde o menší sandbox – oblast nemá žádnou centrální zápletku ani děj, představuje ale několik cizích postav a frakcí s protichůdnými cíli a spoléhá na to, že hráči je rozehrají. 

Zhruba 60stránková brožura formátu A5 obsahuje:

  • „Pointcrawl“ (mapu divočiny ve formě propojených uzlů) o 25 lokacích, popisující oblast Dřímajících dun.
  • Dvě „jeskyně“, každou zhruba o 30 místnostech. Jedna z nich je biomechanická Zlatá bárka, druhá je Třpytivá věž, ve které právě probíhá spor mezi frakcemi.
  • Index chaosu – systém dynamických událostí, které proměňují mýtickou divočinu Dun v reakci na akce hráčských postav.
  • Čtyři soupeřící frakce a jejich vůdce.
  • Nová povolání, monstra, kouzla a magické předměty pro Labyrinth Lord nebo jiné klony Basic D&D.
Kategorie produktu
Designér
Vydavatel

Externí recenze a shrnutí

Dinosaurium obskurních světů Vandalicus a Markus Podcast: Slumbering Ursine Dunes

5

Medvědi s halapartnami, senilní kovář a jeho čtyři synové lancknechti, vodníci a polevici, medvědí polobůh s vágně homoerotickými narážkami, mezisféričtí elfové, kteří mluví jako operní záporáci a mají nábytek z nalakovaných lidí... Slumbering Ursine Dunes jsou skvělá "dobrodružná oblast" (reálně pár kilometrů napříč) stojící na hře frakcí a hlavně spoustě bizarností a nestandardních situací. Nápadité je všechno od jednotlivých postav a setkání až po poklady a kouzelné předměty. Skvělé "fantasy inspirované slovanskými mýty na LSD".

Žánrově je to oldschoolový sandbox, což může pro někoho být nezvyklé pojetí produktu, takže pár varování: Nemá to žádný příběh, zápletku, děj ani pokyny, co se má dít a co s tím máte dělat. Je to spíš skříňka různých nástrojů a materiálů, které vám představují nějaký výsek fantasy světa, ve kterém máte rozmístěné lokace a postavy jako domino. Do toho vletí hráči... a začnou se dít věci. Je to všechno chytře narafičené a připravené na hru, ale fakt to vyžaduje sandboxovu mentalitu, konkrétně (1) hráče ochotné aktivně interagovat se světem a najít si tam věci, se kterými se vyblbnou, (2) Sudího schopného rozvíjet bez přesných pokynů věci, které přirozeně vyplynou ze hry.

Navíc je to psané dost stroze a minimalisticky. Většinou jen popis toho, co je kde. Chybí jakékoli pokyny pro to, co s tím máte dělat – není to 250stránková ukecaná kampaň psaná blbuvzdorným způsobem s podrobnou instruktáží, je to spíš výpis toho nejnutnějšího na úrovni vašich osobních výpisků. Na první pohled se toho můžete zaleknout („Co mám sakra dělat?“). Stačí ale přistoupit na to, že nevíte, co se stane, ale jste ochotní to rozvíjet. Pak pochopíte, že minimalistický zápis je skvěle použitelný při samotné hře.

S vědomím toho, že sandboxový styl hry není pro každého, tohle silně doporučuju všem, které tenhle styl hry zajímá a hledají nějaký produkt, co jim pro něj poskytuje dobrou půdu.

Víc ve 4. epizodě našeho podcastu.