2018
Sociální dobrodružství, ve kterém hráči mezi pár vesnicemi vyšetřují původ záhadné otravy
V panství Braddock v odlehlé části Thurenského království neznámá síla během několika dnů téměř vyhubila místní obyvatele. Družina je tam vyslána, aby zjistila, o co jde, a zabránila opakování tragédie. Dokáže to družina zastavit, nebo se stane vědomě či nechtěně nástrojem pomsty? V průběhu dobrodružství bude družina pravděpodobně postavena před několik silných dilemat.
Válka neskončila je sandboxové vyšetřovací dobrodružství s důrazem na sociální rovinu hry. V první části hry navštěvují hráči zbídačelé osady, baví se se šlechtou i nuzáky, sbírají stopy. Je tu jedno městečko, jedna vesnice a osada elfů, se kterými lidé vedou nesouvisející, ale katastrofou vyhrocený spor o poddanství, a jedna jeskyně plná pastí.
Určeno po hru
Svět
Kategorie produktu
Vydavatel
Externí recenze a shrnutí
Zpátky do dungeonu | Markus | Recenze: Válka neskončila |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Hodně péče věnováno cizím postavám, málo dobrodružství
Válka neskončila je psaná pro styl hry, při kterém většinu herního sezení strávíte povídáním s cizími postavami. Je tu pěkné úvodní nastavení s několika lokacemi, dějovými linkami a cizími postavami, ale propracované jsou hlavně postavy – a to na můj vkus paradoxně až moc, protože třeba postava s áčtyřkou podrobné historie a barvitého líčení všech aspektů osobnosti je pro mě spíš nehratelná.
Každopádně: Většina autorské lásky byla věnována interakci s nehráčskými postavami. Pokud jste povídací roleplayer, vaše srdce zaplesá. Pokud vás zajímají i dobrodružnější aspekty hry, pak vězte, že pokud už tu vůbec jsou, trpí nedopracovaností a nešťastným zpracováním. Dobrodružství nenabízí moc konkrétních situací, které bych mohl vzít a rovnou hrát – je to spíš sborník námětů psaný v duchu „dopracuj si sám“. Zamrzí zejména závěrečná pasťová jeskyně, která zůstala v rovině obecného nástřelu, kdy pasti, příšery, ale ani cizí postavy vůbec nejsou umístěné do mapy, místnosti nejsou popsané a celé je to prezentované stylem „tady někde by mohlo být tohle, ale taky klidně něco úplně jiného“.
Podrobnější rozbor v recenzi na mém blogu.
Na fóru je zajímavá diskuze s autorkou Sparkle o tom, proč dobrodružství evidentně není určené pro hráče jako já.