Vypráví se, že v jižním pralese leží zapomenuté údolí, dlouho sešlé z myslí městských lidí. Donedávna byly dobře střeženým tajemstvím pouhé zmínky o jeho existenci a jen nejmoudřejší měli alespoň tušení o tamní ztracené civilizaci a lidožroutských pololidech. Vše se změnilo návratem objevitele a dobrodruha Mal-Bazhara. Jeho neuvěřitelná líčení o podivné zahradě s kouzelnými ovocnými stromy přitáhly kdečí pozornost. Kdo napíše poslední stránky příběhu lidu propadlého zlu? Kdo najde poklad kouzelníka Ladglouna a skrytý chrám příšer číhajících v podzemí? A konečně, kdo se opováží čelit moci toho, čemu (nebo komu) padla za oběť Mal-Bazharova výprava?
The Garden of al-Astorion je 44stránkové dobrodružství pro skupinu šesti postav na 6. až 9. úrovni v systému d20 (2000), respektive ve třetí edici Dungeons & Dragons (2000). Odehrává se v tropickém údolí o rozměrech asi 15 × 5 km, tvořeném 22 očíslovanými lokacemi, z nichž 6 jsou podrobněji rozepsané dungeony. Svébytnou variaci na ztracený svět obývají psioničtí opolidé, pravěká zvířata a smrtící rostliny, nachází se v ní jeskyně se zikkuratem plazího lidu, věž a hrobka mocného čaroděje nebo titulní ovocná zahrada spravovaná šíleným poustevníkem. Je jen na dobrodruzích, zda se rozhodnou vrátit zahradě její zašlý lesk, nebo si prostě přisvojit její bohatství.
V autorově původní domácí kampani bylo dobrodružství zasazené do Wilderlands of High Fantasy, konkrétně do pralesa v hexech 3217 a 3318 na mapě 2. Později bylo začleněno do minisettingu The City of Vultures, podsvěta Fomalhautu.
Kromě této verze dobrodružství existuje i jeho stejnojmenná konverze (2006) do Castles & Crusades (2004).
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit