Setkání v Zapovězených zemích I.

Vložil(a) Markus dne 18. 12. 2021, 10:56
3
Průměr: 3 (1 hlas)
2021
Sborník sedmi komplexních náhodných setkání pro ZZ

Stručný sborník sedmi nových náhodných setkáních pro využití, když postavy cestují světem Zapovězených zemí. Každé setkání je trochu komplexnější, rozepsané na jednu stránku A5. Jsou to:

  • Valící se bratři
  • Zasypaní
  • Němý běžec
  • Nahý mudrus
  • Vždy připraven
  • Hrobokopci
  • Zlobří večeře

Sborník je součástí série spolu se Setkáními v Zapovězených zemích II.

Kategorie produktu

3

Náhodných stretnutí nie je nikdy dosť, a tak je každý obsahový príspevok do Krkavčích zemí dobrý. V skratke: autor ponúka originálne, miestami možno až príliš "ujeté" nápady, ktoré by samé o sebe obstáli aj ako samostatné dobrodružné miesta. Skvelé na inšpiráciu, viaceré z môjho pohľadu aj skvelé na odohranie. Práve v ich svojstojnosti však vidím trochu problém, na môj vkus sú to náhodné udalosti, ale až príliš košaté, pevne zarámcované. Navyše, občas sú príliš konkrétne tam, kde netreba a príliš všeobecné, kde by sa mi to asi aj zišlo. Tiež sa mi nezdá príliš zvládnutá formálna stránka, "Obsah" je mätúci, snaha dodržať šablónu Zapovězených zemí stroskotá aj pri tabuľkách štatistík tvorov. Nie je to síce nejaká závažná chyba, ale oku čitateľovmu to rozhodne nelahodí a pre mňa osobne je to na hviezdičku dole.

A teraz podrobnejšie k jednotlivým stretnutiam:

  • Valíci se bratři - to je výborný nápad! Ale že úplne! Len si myslím, že hádzať si na kritické zranenie ešte pred vyradením je trochu prepálené, hlavne, keď iniciačný úder nie je dicepool, ale rovno 3 dmg po faile. Taktiež mi nie je úplne jasné, prečo je negatívna úprava na Prežitie pri hľadaní 2, osobne by som šiel cestou ako pri hľadaní potravy, čiže podľa ročných období.
  • Zasypaní - toto je tiež super, aj keď na môj vkus asi až príliš "gore". A opäť, ani tu úplne nerozumiem úpravam pri testoch. Prečo +1 pri Príbehoch na hlavy a -2 na pascu? Aj keď pasci asi rozumiem, stiesnený priestor. Osobne by som vôbec úpravy do náhodných stretnutí neťahal, kniha modifikátory ponúka a nechal by som to na game masterovi.
  • Nemý bežec - definitívne niečo, čo použijem.
  • Nahý mudrus - tiež použijem, toto sa mi inak asi páči najviac.
  • Vždy připraven - to je presne príklad toho, že by to mohol byť svojstojnu dungeon. Pýta si to legendu o nesmrteľnom služobníkovi, svätyňu zväčšiť, však prečo by musel niekto takú malú in the middle of nowhere strážiť? Priznám sa, že harpyje sa mi zdajú trochu nudné, priznám sa a určite by som aspoň nejakú mŕtvolu nechal neobranú. Celkom ma zaujíma, ako sa zachovajú postavy. Píšem si to pre seba do poznámok
  • Hrobokopci - nemám žiadnu výhradu, asi jediné, na ktoré nemôžem vztiahnuť svoje výhrady - mechanika zmienená, pretože to je naozaj potrebné, špecifické tak akurát. Zároveň platí, že samé o sebe to môže byť "dobrodružné miesto" v rámci Krkavčích zemí.
  • Zlobří večeře - z tohto mám asi najrozporuplnejší pocit, ide mi príde fajn, ale zároveň takto na prvú príliš konkrétne tam, kde netreba (sekcia "Tiše tam a zase zpět"), príliš nekonkrétne, kde by som to ocenil (emočně nestále dobrodruhy - prečo? ako sa to prejavuje?)

Záver: keby som hodnotil len originalitu a háčiky na inšpiráciu, rozhodne 5 hviezdičiek. Keď hodnotím obsah ako celok v kontexte môjho vnímania náhodných stretnutí, tak 4. No a keď do toho zakomponujem formálne prevedenie, tak 3.