V honbě za bohatstvím a únikem ze života nuzáků se postavy pustí do průzkumu nadpřirozeného portálu, který se zjevuje jen při vhodné konstelaci hvězd jednou za půl století. Portál ústí do hrobky pradávného válkomága. Mají-li dobrodruzi uniknout s válkomágovými poklady, budou se muset utkat se železnými lidmi, démonickým hadem, živými mrtvými a všelijakými podivnými sochami.
The Portal Under the Stars (česky vyšlo jako Portál pod hvězdami) je úplně první „síto“ pro hru DCC, tedy úvodní dobrodružství, do kterého nastupuje 15–20 postav na 0. úrovni a našim cílem je většinu z nich zabít, aby zůstaly jen nejschopnější. Jedná se o akční minidungeon s devíti popsanými lokacemi. Postavy prozkoumávají hrobku dávného mága, který kdysi vládl oponárodu a později se nechal pohřbít pod dohledem nesmrtelných strážců, aby se jeho duše jednou vrátila pro své tělo.
Dobrodružství poprvé vyšlo v základní příručce DCC, ale od té doby pravidelně vychází jako součást různých propagačních materiálů nebo zjednodušených pravidel, např. DCC RPG Quick Start Rules and Brand New Adventure (kde je dostupné i v českém překladu).
Překlad
Přeložený název | Přeloženo Seřadit vzestupně | Překladatel | Vydavatel | Jazyk překladu | ||
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Portál pod hvězdami | 2024 | Jiří „Markus“ Petrů | Mytago | ![]() |
Odkaz |
Externí recenze a shrnutí
Zpátky do dungeonu | Markus | Rychlorecenze: Rychlý start s DDC a dobrodružství Portál pod hvězdami + Legenda stříbrné lebky |
Je obsaženo v těchto produktech
Průměrné hodnocení | Název | Vydáno | Kategorie | Jazyk | ||
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Hodnota
70.00
|
DCC RPG Quick Start Rules and Brand New Adventure DCC: Pravidla pro rychlý start a dvě dobrodružství |
2020 | Alternativní základní pravidla, Dobrodružství | Zjednodušená pravidla a ukázková dobrodružství pro naučení hry DCC | ![]() |
![]() |
Dungeon Crawl Classics Quick Start Rules & Intro Adventure (2019) | 2019 | Alternativní základní pravidla, Dobrodružství | Zjednodušená pravidla a ukázková dobrodružství pro naučení hry DCC | ||
![]() |
Dungeon Crawl Classics Quick Start Rules & Intro Adventure (2018) | 2018 | Alternativní základní pravidla, Dobrodružství | Zjednodušená pravidla a ukázková dobrodružství pro naučení hry DCC | ||
![]() |
Dungeon Crawl Classics Quick Start Rules & Intro Adventure (2017) | 2017 | Alternativní základní pravidla, Dobrodružství | Zjednodušená pravidla a ukázková dobrodružství pro naučení hry DCC | ||
![]() |
Dungeon Crawl Classics (základní příručka) | 2012 | Základní pravidla | Základní příručka s pravidly pulpového RPG Dungeon Crawl Classics |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
První zkušenost s DCC
Vedl jsem pro své čtyři přátele toto úvodní síto. Musím říct, že první vtipná věc už je samotné nahazování 15 vidláků. Především ty náhodné profese. Už tedy tahle tvorba vytvořila řadu zábavných kombinací. Předem jsme věděli, že tohle nebude vážné RPG a kluci tušili, že to bude krvavé.
První mrtvola byla ještě před samotným vstupem do jeskyně. Pak jsme měli zhruba 1-2 mrtvoly na místnost. Chyběly mi zde nějaké slovní interakce s nestvůrami. Buď se nestvůra dala vyřešit bojem anebo ji usmrtit nějakým předpřipraveným řešením. Finální souboj, vlastně ani jinak nešel. Buď na to postavy přišly, nebo neměli dle mého soudu šanci se do pokladnice dostat.
Pasti v rámci soch byly jen o tom, jestli na té k20 překonám jejich TZ nebo ne. jestli to budu zkoušet ještě jednou s jinou skupinou, pokusil bych se to ještě trochu okořenit (možná jsem jen zhýčkaný Dírou v Dubu). Na mě tam bylo málo překvapení. Ve finále největší překvapení by bylo, kdyby nějaká socha, kterou hrdinové potkají nedělala nic.
Nicméně jsme si to užili a legrace byla. Ale jsem zvědavý na další moduly, které doufám budou nápaditější.
Ale proč ne
Minidobrodružství jen o 9 popsaných lokacích, lehce nadsazené, ale kupodivu ne úplně gonzo. Prozkoumáváte v něm hrobku jakéhosi dávného mága, co vládl nějaké oponárodu, který technologicky pozvedli návštěvníci z cizích světů - na DCC vlastně ještě normálka. Vlastně se tomu dá vyčíst leccos, co se často DCC vyčítá: je to malé, skoro lineární a všechno se vás tu snaží zabít, nikdo se s vámi nebaví. Na druhou stranu, to je pointa úvodního síta.
Takže je to přímočaré – otevřte dveře, vyřešte/obejděte past/nestvůru, případně se nechte zabít a pokračujte dál. Není tu moc experimentování s divnými hejblátky a jiné neakční interaktivity. Ale Portál tohle zvládá vlastně docela zábavně – pasti, nestvůry i jiné nástrahy jsou unikátní a zapamatovatelné, závěrečné dvě lokace jsou parádní „set pieces“, tj. unikátní narafičené situace, a zejména finále má potenciál působit až filmově.
Nakonec přeživší postavy odejdou s unikátním zážitkem. Pro další hru je zajímavá přítomnost magických předmětů, které nýmandi na 0. úrovni nemůžou používat, ale mocnějším postavám později umožní třeba komunikovat s démony nebo nahlížet na libovolné místo. Jsou tu taky přímé háčky na další dobrodružství (pokud si je vytvoříte). Použitelné.
Jinými slovy, Portál v sobě spojuje typické slabiny i silné stránky modulů pro DCC. Je to spotřební modul k „pivu a preclíkům“, jako nezvyklá zábava na jedno sezení, než přejdete k „normální“ hře, vlastně úplně v pohodě.
Víc v recenzi na mém blogu