V honbě za bohatstvím a únikem ze života nuzáků se postavy pustí do průzkumu nadpřirozeného portálu, který se zjevuje jen při vhodné konstelaci hvězd jednou za půl století. Portál ústí do hrobky pradávného válkomága. Mají-li dobrodruzi uniknout s válkomágovými poklady, budou se muset utkat se železnými lidmi, démonickým hadem, živými mrtvými a všelijakými podivnými sochami.
Úplně první „trychtýř“ pro hru DCC, tedy úvodní dobrodružství, do kterého nastupuje 15–20 postav na 0. úrovni a naším cílem je většinu z nich zabít, aby zůstaly jen nejschopnější. Jedná se o akční minidungeon s devíti popsanými lokacemi.
Dobrodružství poprvé vyšlo v základní příručce DCC, ale od té doby pravidelně vychází jako součást různých propagačních materiálů nebo zjednodušených pravidel, např. Dungeon Crawl Classics Quick Start Rules & Intro Adventures.
Je obsaženo v těchto produktech
Průměrné hodnocení | Název | Vydáno | Kategorie | Jazyk | ||
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
DCC RPG Quick Start Rules and Brand New Adventure | 2020 | Alternativní základní pravidla, Dobrodružství | Zjednodušená pravidla a ukázková dobrodružství pro naučení hry DCC | ||
![]() |
Dungeon Crawl Classics Quick Start Rules & Intro Adventure (2019) | 2019 | Alternativní základní pravidla, Dobrodružství | Zjednodušená pravidla a ukázková dobrodružství pro naučení hry DCC | ||
![]() |
Dungeon Crawl Classics Quick Start Rules & Intro Adventure (2018) | 2018 | Alternativní základní pravidla, Dobrodružství | Zjednodušená pravidla a ukázková dobrodružství pro naučení hry DCC | ||
![]() |
Dungeon Crawl Classics Quick Start Rules & Intro Adventure (2017) | 2017 | Alternativní základní pravidla, Dobrodružství | Zjednodušená pravidla a ukázková dobrodružství pro naučení hry DCC | ||
![]() |
Dungeon Crawl Classics (základní příručka) | 2012 | Základní pravidla | Základní příručka s pravidly pulpového RPG Dungeon Crawl Classics |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Ale proč ne
Minidobrodružství jen o 9 popsaných lokacích, lehce nadsazené, ale kupodivu ne úplně gonzo. Prozkoumáváte v něm hrobku jakéhosi dávného mága, co vládl nějaké oponárodu, který technologicky pozvedli návštěvníci z cizích světů - na DCC vlastně ještě normálka. Vlastně se tomu dá vyčíst leccos, co se často DCC vyčítá: je to malé, skoro lineární a všechno se vás tu snaží zabít, nikdo se s vámi nebaví. Na druhou stranu, to je pointa úvodního síta.
Takže je to přímočaré – otevřte dveře, vyřešte/obejděte past/nestvůru, případně se nechte zabít a pokračujte dál. Není tu moc experimentování s divnými hejblátky a jiné neakční interaktivity. Ale Portál tohle zvládá vlastně docela zábavně – pasti, nestvůry i jiné nástrahy jsou unikátní a zapamatovatelné, závěrečné dvě lokace jsou parádní „set pieces“, tj. unikátní narafičené situace, a zejména finále má potenciál působit až filmově.
Nakonec přeživší postavy odejdou s unikátním zážitkem. Pro další hru je zajímavá přítomnost magických předmětů, které nýmandi na 0. úrovni nemůžou používat, ale mocnějším postavám později umožní třeba komunikovat s démony nebo nahlížet na libovolné místo. Jsou tu taky přímé háčky na další dobrodružství (pokud si je vytvoříte). Použitelné.
Jinými slovy, Portál v sobě spojuje typické slabiny i silné stránky modulů pro DCC. Je to spotřební modul k „pivu a preclíkům“, jako nezvyklá zábava na jedno sezení, než přejdete k „normální“ hře, vlastně úplně v pohodě.