Sisters of the Moon Furnace

Vložil(a) Vandal dne 20. 04. 2022, 18:00
4
Průměr: 4 (1 hlas)
2017
Úvodní „trychtýř“ pro DCC – nadpřirozená zkouška připravená tajuplnými Sestrami

Probudili jste na vrcholku tajemné hory. Nad hlavami vám září srpek Měsíce, stejný, jako znaménko, které nosíte od narození. Podaří se vám uprchnout z tohoto tajuplného místa?

Sisters of the Moon Furnace je „trychtýř“ (funnel) pro postavy na 0. úrovni, určený pro hru Dungeon Crawl Classics. Vyšel jako součást programové brožury Gen Con 2017 Program Guide (2017). 

Jedná se o samostatný dungeon zhruba o dvanácti místnostech, kde se objeví skupinka náhodných postav, které spojuje akorát zvláštní znaménko na těle. Tyto postavy ho pak musí projít a přežít. Celé místo je koncipované jako zkouška Tří Sester, tajemných božských bytostí, takže se jedná o magické místo, laděné do tématiky Měsíce. V celém komplexu jsou roztroušeny stopy, které všímavým postavám umožní pochopit smysl této zkoušky a pozadí těchto událostí.

Dobrodružství se dá hrát jako samostatná jednorázovka, případně nabízí dost možností, jak ho propojit s další kampaní.

Kategorie produktu
Autoři
Vydavatel

4

Dobrodruzstvi je vedeno jako funnel pro 0. uroven, takze budu chte nechte srovnavat s Sailors on the Sunless Sea jakozto pravzorem vsech funnelu.

Furnace je klasicky dungeon, kde se ceka od postav, ze ho prolezou od zacatku do konce. Jeho vyhoda je urcite settingova nezavislost: postavy se tajemne objevi na zacatku a na konci projdou portalem, jehoz cil urcuje sudi, neni proto treba slozite refluffovat zadna mesta ani lokace. Backstory je pomerne konkretni a specificka (Tri sestry se snazi o reinkarnaci Mesicniho boha, ktereho kousky duse jsou rozesety v telech smrtelniku), nicmene v praxi se to pomerne snadno upravit.

Prestoze je to vylozene magicka lokace a ze sve podstaty tady nema cenu moc hledat logiku proc a jak to bylo postaveno (protoze to je "testing ground" nadprirozenych bytosti), tak mi to prislo min blaznive nez Sailors, a taky mene "neferove". Vetsina prekazet mi prisla jako prekazky nez nahodne "ha, dostal jsem vas!" v Sailors. Nektere prekazky jsou puzzlovite, jine vic roleplayove a hrajici si s presvedcenim postav, a peknych par relativne zajimavych souboju.

Jeskyne pomerne nelinearni a jsou v ni roztrouseny naznaky a stopy, ze ktery muzou postavy vycist, co se deje... ale evidentne prilis ridce - behem hrani je moje postavy skoro vsechny uspesne minuly.

Popravde, kdybych to mel hrat priste, tak bych to asi hral spis jako klasicke dobrodruzstvi pro 1 nebo i vyssi level nez jako funnel. Funnel se zda byt prilis brutalni a primocarym stylem hrani a tohle backstory, stopy a naznaky se hodi spis pro metodicke a klasicke hrani s "probarvenejsimi" postavami nez horda vesnicanu nahnanych do dungeonu.

Hodnotim 4/5: pomerne zajimave a originalni, dobre hratelne a s velkym potencialem pro rozjezd kampane (postavy tady muzou ziskat dlouhodobe questy, zajimave hacky do budoucna, mocne patrony nebo nepratele), nicmene mi prijde, ze pro brutalitu a primocarost funnelu je toto dobrodruzstvi prilis "subtilni" a naznakove, viz odstavec vyse.