Kněz

Vložil(a) KDolecek dne 16.03.2021, 02:22
2
Průměr: 2 (1 hlas)
2004
Pravidla pro hraní kněze v Dračí doupě plus.

Pravidla pro hraní kněze v Dračí doupě plus. Úvodní texty v této příručce se podrobně zabývají rolí kněze ve hře, vírou, zasvěcením bohu, kosmickými principy, které může postava ztělesňovat. Základní schopnosti kněze se točí kolem pocitů a emocí, které dokáže v lidech rozpoznávat a pracovat s nimi (u jednotlivů i skupin). Skrze svého boha je také posílena jeho osobnosti, dokáže vymýtat démony a vstoupit do transu, aby uspořádal své vlastní pocity. V neposlední řadě jsou mu skrze jeho víru také propůjčeny zázračné schopnosti a možnost požádat o zázrak, požehnáni či kletbu.

Kněz byl jako fyzický produkt vydán společně s Hraničářem v jedné příručce, ale v elektronické podobě byl vydán odděleně.

Určeno po hru
Kategorie produktu
Vydavatel

Externí recenze a shrnutí

2

Zde hodnotím příručku, nikoliv hru a pravidla v ní obsažená.

O technické stránce příruček viz komentář u Čaroděje.

Hraničář a Kněz měli fungovat jako tzv. "roleplayingová povolání", kdy hráč si hraje svou postavu a PJ jeho hru zlepšuje a podle toho jak hráč postavu hraje a co postava prožívá ji pro hráče leveluje a zlepšuje "zpoza stínítka". Teoreticky to mělo hráči poskytnou plnou imerzi do hry a oproštění od mechanik. V praxi - to samozřejmě nefungovalo a selhalo to z až úžasného množství důvodů, z nichž některé v době tvorby DrD+ ještě nebyly úplně známé a šlo by je odpustit (např. špatná reflexe reálných hráčských preferencí v tomto herním přístupu), zatímco jiné známé byly a stupidita věci byla zřejmé už při vyjití (např. přetížení PJ účatařinou).

Zábavná věc tu je, že příručky těchto dvou povolání vám mají dát povolání vaší postavy - ale vlastně vám ho nedat. Řešením této zapeklité polonahotinky je, že v příručkách dostanete nástin možností, ale jejich konkrétní podobu má u sebe zapsanou PJ v PPJ (kde je ale tak strohá, že se bez těhle příruček nedá dost dobře pochopit, ale budiž no). To samozřejmě klade na příručky značné nároky jak co do vysvětlení mechanik, tak co do předání nějaké představy o vašem povolání a vaší postavě.

________________

...s nimiž se Kněz srovnává... ne moc dobře, ale ne úplně špatně. Z velké části protože u kněze tak nějak všichni intuitivně čekají, co je zač a co má dělat a DrD+ to - plus mínus - docela plní, takže hráčská očekávání tady příručce usnadňují práci. I tak je ale dost věcí zůstává ne úplně vysvětlených a v podstatě:

  • buď si hráč prostě přečte PPJ, v kterémžto případě je celá snaha zbytečná a příručka je jen zbytečně komplikovaná
  • nebo se hráč s PJ domluví co vlastně od postavy čekat a chtít, což je brutálně závislé na kvalitě této komunikace a vzájemném naladění se
  • ...nebo hráč skončí s tím, že bude svojí postavu hrát ode zdi ke zdi ve snaze odhadnout jak věci fungují, popř. jí bude hrát s rezignací a její rozvoj nechá prostě na PJ

 

Tohle je z velké části problém samotných pravidel. Příručka Kněze je na vině jen tím, že prostě nedosahuje kvalit, kterých by bylo potřeba pro podobný koncept dosáhnout.