Sám kníže Bludnovského kraje pověří družinu úkolem – chytit živého jednorožce. Jelikož dcera knížete v příštím roce oslaví plnoletost, rozhodl se jí darovat jednorožce jako dárek k narozeninám a zároveň jako dar zásnubní. Postavy mají několik pokusů na splnění úkolu. Čas je vyměřován vždy krajními lunárními fázemi mezi měsíčním novem a úplňkem. Pomůcky a nástroje potřebné pro splnění úkolu mají jen krátkodobé účinky. Případný lovecký neúspěch je možné napravit opakovanými pokusy s dokonalejší taktikou, nejdéle však do osmnáctých narozenin Miriam. Postupem času bude družina konfrontována s dalšími cizími postavami, které po jednorožci z nějakého důvodu rovněž touží.
Jednorožec je volné dobrodružství, ve kterém mají hráči za úkol vypravit se do čarovného lesa a chytit jednorožce pro knížecí dceru.
Externí recenze a shrnutí
Zpátky do dungeonu | Markus | Recenze: Jednorožec |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
mišmaš soukromých nesrozumitelných poznámek
Věřím, že když to autor hrál se svojí skupinou, tak to pro hráče mohlo být super.
Bohužel - změť náhodných předpřipravených poznámek k namátkovým lokalitám (bez mapy) u kterých není ani fň nějakého dění a které se mají vázat k pokusům o odchycení jednorožce, který je zjevně ponechán na čisté improvizaci... nikomu jinému vůbec nijak nepomůže.
Fascinující je, že na konci autor píše cosi o motivu dobrodružství, který jím má procházet, o roli ústřední postavy v něm, o nějaké dualitě - věřím, že to tam bylo, když to sám hrál, ale bohužel to tam nějak zapomněl vepsat pro nás ostatní. (Nicméně pasáž o tom, že "rozum" je zastupován v pravidlech tabulkami a čísly, zatímco "cit" je zastupován příběhovostí - a že by toto mělo nějak souviset s HERNÍM OBSAHEM dobrodružství - byla hodně surrealistické WTF)
Popravdě, přijde mi jako krajní drzost tohle vůbec vydávat za "dobrodružství".
Lov legendárního zvířete
Volně vedený námět k ulovení jednorožce, hráči zjišťujou jak zvíře polapit. Nevidím tu moc pomocnou ruku na motivaci družiny a tak se modul může protáhnout několik her. Lore hvozdu, NPC a schopnosti zvířete jsou ale super navržené. Jako zpestření lesního prostředí OK.
Pěkný nápad, ale nedopracovaný
Jednorožec na mě působí jak změť náhodných poznámek, které si někdo udělal pro potřeby vlastní hry, ale už je nerozpracoval do modulu, který bych po něm dokázal hrát. Teoreticky má jít o „volné dobrodružství“, které jenom předestře dostatečně pestré prostředí a nechá hráče, ať si v něm dělají, co chtějí. To bohužel naráží na to, že celé prostředí je popsané jen vágně ve stylu atmosférického textu. Například k lesu, kde se má jednorožec chytat, dostanete pár poetických větiček, ale žádnou jasnou lokaci, překážku, problém... žádnou hratelnou situaci. Anebo dobrodružství třeba chce pracovat s fázemi měsíce, a dokonce k tomu má obrázky na vytištění, ale vy se nedozvíte nic než to, že existují nějaké fáze měsíce. Chce budovat časovou tíseň, ale neobsahuje nic, co by ji budovalo. Atd. - prostě není dopracované do hratelných situací. A do toho je to všechno organizované strašně zmatečně.
Takže je to v zásadě jen pěkný námět, ale jestli z toho chcete dostat dobrodružství, budete si ho muset vymyslet sami.
Víc tady v recenzi.