Hraní podle modulů

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě. Metody hraní, tvorba příběhů a postav, ale třeba i náhodné nápady pro fantasy a všelijaká jiná obecná témata.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10063
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Markus » 12. 11. 2015, 20:33

Stydlivý Quentin mi v PMce poslal odkaz na své dílo, ale já si myslím, že se stydět nemusí, tak ho prásknu :)

Trosské panství a jeho dungeony
(Je to Drakkar 45, kdyby přestal fungovat odkaz.)

Takový nástřel minisettingu, město a jeho okolí, pár minidungeonů. Obsah soudit nebudu - jednak, protože jsem to pořádně nečetl, jednat protože si na to prostě netroufám - ale chci říct jednu věc: ten způsob organizace a prezentace je fakt super. Vypadá to od pohledu hrozně šikovně, prakticky.

Mě osobně nevadí ani větší, podrobnější dobrodružství/jeskyně - například jedna jeskyně na 20 stran místo na 2, což vám dá možnost mít to trochu komplexnější, nebo mít třeba podrobnější magické předměty a jiné fíčury. Ale jako sbírka minidungeonů pro okamžitě vzetí a hození do hry vypadá tohle velmi dobře. Z té organizace ucvrkávám.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Pepa » 12. 11. 2015, 20:44

V takovém případě se těš na další Drakkar, kdy tě tam čeká příjemné překvapení :)

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11544
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od York » 12. 11. 2015, 20:45

Ty mapy vztahů nedávám, strašně mi to připomíná práci :\

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10063
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Markus » 13. 11. 2015, 00:34

York píše:Ty mapy vztahů nedávám, strašně mi to připomíná práci :\
¨
Souhlas, pokud bych měl něco vytknout, tak je to zrovna tohle. Přehlcení mozku.

Uživatelský avatar
Karotka
Příspěvky: 1005
Registrován: 21. 9. 2011, 20:42
Bydliště: Praha

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Karotka » 13. 11. 2015, 02:33

York píše:
Markus píše:Moduly nejsou pro hry, ve kterých řešíte primárně osobní konflikty postav, jejich sny, rodiny a stihomamy, a potřebujete mít situace šité postavám na míru.
No nic, tak budu ctít přání autora a debaty se nezúčastním, protože tohle je přesně to, o co se snažím. Možná nové téma? Jakékoliv zkušenosti z téhle oblasti, ať už z pohledu hráče, Vypravěče nebo autora, bych velice uvítal.
Výjimka potvrzující pravidlo
Jediná adekvátní odpověď na surovost života je cynismus fantazie.

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 21469
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Sosacek » 13. 11. 2015, 09:48

Fortitude je super, ale je to spis setting. "Kampan" je Glass Maker's Dragon.
Jesus calls God and says "Hey Dad, it's me, you."

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7260
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Quentin » 13. 11. 2015, 12:21

Markus píše:
York píše:Ty mapy vztahů nedávám, strašně mi to připomíná práci :\
¨
Souhlas, pokud bych měl něco vytknout, tak je to zrovna tohle. Přehlcení mozku.
Já je taky moc nedávám. Chtěl jsem to jen zkusit. Dřív než jsem to hrál, tak jsem ji stihl zapomenout a během hry se zajímal jen o to jedno npc, se kterým mluví, a případně se nechal inspirovat souvisejícími vztahy.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10063
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Markus » 21. 8. 2019, 15:46

Oživuji tohle téma svým novým „projektem“ - recenzemi modulů dostupných v češtině nebo slovenštině.

Tady je úvodní povídání:
:arrow? Jak jsem recenzoval dobrodružství

A tady první dobrodružství:
:arrow? Recenze modulu: Jednorožec

Obrázek

Sám moc nevěřím tomu, že zvládnu udělat ucelený katalog všech dostupných modulů. Ale snad se mi podaří napsat dost materiálu aspoň na to, abychom se mohli bavit o designu, o tom, co v modulech funguje a co ne. Uvidíme, jak dlouho mi to vydrží.

Kromě reakcí na články ocením i odkazy na dobrodružství, která byla stála za recenzi. Zatím mám v merku moduly ze stránek Dračí hlídky (protože je to čerstvě vyvíjená, vysokoprofilová hra) a chtěl bych se podívat i na překlady modulů pro 5e z kostky, byť tam je trochu překážkou jejich délka. Budu moc rád za další odkazy.

Jo a jestli víte o něčem dobrém, rád bych příště pro změnu recenzoval něco, co třeba i pochválím. Tak uvítám doporučení.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7260
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Quentin » 21. 8. 2019, 15:49

http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10063
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Markus » 21. 8. 2019, 16:07

Řekl sis vo to. :)

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 913
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Log 1=0 » 21. 8. 2019, 16:37

Jednorožce jsem shodou okolností četl, a neíbil se mi, jen jsem nějak netušil proč. Ale vidím, že jiní to umí přesně popsat za mě.
Naprosto souhlasím. Je to takové všechno moc pěkné, ale nevím moc, co s tím.

A skutečnost, že DH tým vydává dobrodružství pro DH, které do ní nejsou implementovány, je dost WTF. Ale asi je to tím, že chtějí zaháčkovat lidi, a přitom ta pravidla nejsou hotová.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 994
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od skaven » 21. 8. 2019, 19:59

Většina dobrodružství (nebo alespoň ty, které jsou prošel) na stránkách DH jsou recykláty nějakých starších výtvorů. Jak moc jsou pravidlově ohnuté netuším, ale měl jsem pocit, že jsou jen přesázené, případně redakčně upravené. Je to celkem pochopitelný krok (sám jsem chtěl z kapacitních důvodů u Kam postupovat stejně, ale nakonec jsem si raději nechal napsat něco "na míru"; dneska bych šel spíše do překladu...).

Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 334
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Bydliště: Moravská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Korhul » 22. 8. 2019, 07:17

Potvrzuju. "Mam" tam tri kousky, z toho dva vysly i v Drakkaru. Autori DH me kdysi oslovili, jestli to muzou pouzit, souhlasil jsem.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5057
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Bifi » 22. 8. 2019, 10:36

Ja som asi pred dvoma mesiacmi zo záujmu - predsalen, 18 dobrodružstiev v češtine! - náhodne otvoril Soumrak nad Blaty.

Dáva k dispozícii peknú počiatočnú situáciu, pekný opis lokácií, skvelé mapy (jedna vyzerá ako ukradnutá od Dysona Logosa, ehm) a má veľmi dobre zvládnutú časovú osu.

Avšak od momentu vstupu postáv na scénu (T+0) začínajú veľmi zvláštne railroadové prvky ("družina dopoludnia zistí to a to, odpoludnia urobí to a to" - tzv. "predpokladaný priebeh udalostí"). Z 21 strán modulu, resp. 14 strán samotného textu dobrodružstva, je 6 strán venovaných tomu, čo družina bude robiť a v akom poradí. Šlo to celé štrukturovať inak (nie primárne podľa času, ale podľa lokácií) a viac GM-friendly pre samotnú hru a zároveň, aby to nezvádzalo k railroadu.

Okrem toho nula pravidlového textu/implementácie do DH.

V princípe to celé nemá prečo mať viac ako 8 strán (vrátane stat blokov!), takže je to rozsahom nafúknuté na viac ako dvojnásobok.

Po tejto (povedzme neutrálnej) skúsenosti som už ďalšie moduly neskúšal.
"We don't explore characters; we explore dungeons."
Divné Uhorsko - blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia, chystanej hernej kampani a nejaké zamyslenia sa
Hlboké lesy - môj zatiaľ odložený OSR projekt o raných kvázislovanských komunitách na hranici tajomného Lesa

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 994
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od skaven » 22. 8. 2019, 10:47

Zajímalo by mě, proč někdo z vás ošlehaných tvůrců konečně nedělá nějaké pořádné dobrodružství. Už dávno jsme měli mít nějakou zaběhnutou edici, klidně bych ji vydával v malo, v případě zájmu i velko nákladu, kde mohly být konečně tolik kýžené a nedostatkové kvalitní dobrodružství...

Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Markus a 0 hostů