Hrdinové Fantasy

1.75
Průměr: 1.8 (4 hodnocení)
Domácí dovednostní systém pro heroické fantasy příběhy
Tomáš Jotov
2004

Hrdinové Fantasy jsou český dovednostní systém pro hraní heroických příběhů ve fantasy světech, který si vystačí s jednou šestistěnnou kostkou. Volnost ve vývoji postav je vyvážena při jejich tvorbě systémem výcvikových balíčků, čímž se HF vyhýbají nelogičnostem známým z jiných dovednostních systémů. Propracovaný, ale vcelku intuitivní soubojový systém předpokládá spíše taktické hraní, ale pravidla poskytují i mnoho opravdu využitelných nebojových dovedností. Přestože základní knihy obsahují i kvalitní úvod a rady pro začátečníky, nesetkali se Hrdinové Fantasy s komerčním úspěchem.

Velké zklamání

1

Hra je nepovedená snad ve všech ohledech. Tvorba postav začne výběrem nezajímavé, nebo klišoidní rasy. Vlastnosti jsou v rozsahu i záporných čísel, to abychom si užili hodně odečítání. Tvorba povolání podle tabulek výcviku vypadala zajímavě, v praxi se ale ukázala jako zbytečně složitá a zdlouhavá. Většinu základních pravidel tvoří boj, ten je největší kámen úrazu a to hlavní co dělá z Hrdinů fantasy nehratelné rpg.
V rozšiřující příručky jsem viděl tři. V příručce pro pj je hlavně popsán tuctový svět. V bestiáři jsou vedle absurdních nestvůr, jejichž jméno tvoří náhodně poskládaná písmena, která v celku nejdou ani vyslovit, i velmi nebezpečná zvířata jako zajíc nebo bobr. V příručce Tajemné umění je pár zajímavých nápadů, ale najít je není snadné.
Pozitivní je snaha přimět hráče k tvorbě charakteru postavy. Způsob, jakým se toho pravidla snaží docílit je už v dnešní době překonaný.
Přemýšlím, jestli dát dvě hvězdičky, protože HF mě přimělo začít dělat na vlastních pravidlech. Ty jsem ale nedodělal. Čistě pravidla si víc jak jednu hvězdu nezaslouží

Hrdinové Fantasy

1

Hra, která vznikla jako volně šiřitelný heartbreaker Drd, před vydáním byla stažena z webu a následně předělána. Z pravidel jsem byl zklamán, nicméně oceňuji odvahu autorů vyzkoušet si vydat rpg v klasické tištěné formě. Hra se nikterak zvlášť nerozšířila, částečně kvůli pochopitelně malému marketingu, částečně proto, že oproti zaběhnutému Drd příliš zajímavého nenabídla.

Král je mrtev ať žije král

4

Ano souhlasím první edice byla komplikovanější, ale zase byla komplexnější a dokázala mi nabídnout vícero povolání či směrů, možnost, aby můj kouzelník se uměl trošku i bránit, nebo aby lučišník dokázal v nouzi si oheň rozdělat či světlem si posloužit...
Následovala verzi 1.1 - 1.3 s mechanizmi tvorby postav daleko volněji a nyní verze 2.0 ve finální betě, která se sjednocuje s Hrdiny světů a mechanizmy jsou již natolik jednotné a dá se říci i transparentní, že pokud budete chtít zkusit class and level s možností zvyšování atributů, zlepšování se... určitě nebudete zklamáni.

Nepříliš povedená náhražka DrD

1

Pravidla jsem si koupil v naději, že dovednostní systém bude příjemný a použitelný. Bohužel jsem měl potíže vůbec si udělat zkušební postavu, a to pomíjím velké množství chyb v tabulkách, které mi tuto práci příliš neusnadňovaly.
Ukázka hry popsaná v pravidlech je spíše odstrašující případ, jak by hra vypadat neměla.

Nové verze jsou možná lepší, ale nenašel jsem žádného hráče ochotného tuto hru třeba jen vyzkoušet.