Hero System (6e)

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
2009
Univerzální systém pro filmovou akci, postavený na bodovém nákupu

Hero System je generická univerzální RPG hra umožňující hrát dobrodružství v jakémkoli žánru, od superhrdinů přes fantasy až po sci-fi. Její historie sahá až ke hře Champions (1981), která jako jedna z prvních nahradila náhodné generování vlastností postav jejich nakupováním za body. Tato nejnovější inkarnace nahrazuje předchozí pátou edici Hero Systemu (2002). Oproti jiným univerzálním hrám je Hero System víc filmový a laděný do hrdinské akce.

Jádrem pravidel je tvorba postav využívající bodový nákup bez jakéhokoli prvku náhody. Hráči si nakupují vlastnosti svých postav za body, přičemž v závislosti na počtu přidělených bodů si hráči můžou vytvářet libovolné postavy od obyčejných smrtelníků až po superhrdiny. Postavy jsou definované základními vlastnostmi, dále širokou sadou univerzálních a žánrově neutrálních dovedností (od těch bojových až po různé akademické znalosti) a taky zvláštními výhodami a nevýhodami – přičemž dobrovolným pořízením nevýhod dostává hráč body navíc. Klíčovou vlastností hry je tvorba speciálních schopností, které můžou představovat cokoli od magie přes superschopnosti až po pokročilé technologie a kyberimplantáty. Hráči si schopnosti tvoří sami kombinováním a zakoupením požadovaných účinků (např. poškození, ochranné pole, teleportace…) a přesných parametrů (jako je dosah, zasažená plocha, doba trvání…). Samotné vyhodnocování probíhá obvykle hodem třemi šestistěnnými kostkami, přičemž cílem je hodit co nejnižší číslo, které se porovnává s cílovou hodnotou odvozenou od základních vlastností a dovedností postavy.

Šestá edice je dalším iterativním zdokonalením hry. Odstraňuje odvozené vlastnosti (např. rychlost se dřív odvozovala od obratnosti), takže všechny vlastnosti postav jsou teď nezávislé a dají se zakoupit samostatně. Provedla rozsáhlý rebalanc hodnot a cen různých vlastností, dovedností apod. a začleňuje některé nové možnosti, které se v minulosti objevily v rozšířeních. Hra taky poprvé vyšla v atraktivním provedení s barevnou sazbou.

Základ pravidel tvoří dvě příručky: Volume 1: Character Creation (2009) popisuje tvorbu postav a sestavování jejich schopností, Volume 2: Combat & Adventuring (2009) popisuje pravidla pro boj a jiné dobrodružné aktivity.

Systém
Autoři
Vydavatel

Produkty pro tuto hru

Průměrné hodnocení Název Vydáno Kategorie Jazyk
0
Bez hodnocení
Star Hero (6e) 2011 Rozšiřující příručka Žánrová adaptace univerzálního Hero Systemu do prostředí sci-fi
0
Bez hodnocení
Champions: The Super Roleplaying Game 2010 Rozšiřující příručka Superhrdinské žánrové rozšíření pro Hero System, základ šesté edice Champions
0
Bez hodnocení
Fantasy Hero (žánrová příručka, 6e) 2009 Rozšiřující příručka Fantasy žánrové rozšíření pro Hero System, základ šesté edice Fantasy Hero
0
Bez hodnocení
HERO System Sixth Edition, Volume 1: Character Creation 2009 Základní pravidla Pravidla tvorby postav v šesté edici Hero Systemu
0
Bez hodnocení
HERO System Sixth Edition, Volume 2: Combat & Adventuring 2009 Základní pravidla Pravidla pro boj a dobrodružství v šesté edici Hero Systemu