Hero System je generická univerzální RPG hra umožňující hrát dobrodružství v jakémkoli žánru, od superhrdinů přes fantasy až po sci-fi. Její historie sahá až ke hře Champions (1981), která jako jedna z prvních nahradila náhodné generování vlastností postav jejich nakupováním za body. Tato nejnovější inkarnace nahrazuje předchozí pátou edici Hero Systemu (2002). Oproti jiným univerzálním hrám je Hero System víc filmový a laděný do hrdinské akce.
Jádrem pravidel je tvorba postav využívající bodový nákup bez jakéhokoli prvku náhody. Hráči si nakupují vlastnosti svých postav za body, přičemž v závislosti na počtu přidělených bodů si hráči můžou vytvářet libovolné postavy od obyčejných smrtelníků až po superhrdiny. Postavy jsou definované základními vlastnostmi, dále širokou sadou univerzálních a žánrově neutrálních dovedností (od těch bojových až po různé akademické znalosti) a taky zvláštními výhodami a nevýhodami – přičemž dobrovolným pořízením nevýhod dostává hráč body navíc. Klíčovou vlastností hry je tvorba speciálních schopností, které můžou představovat cokoli od magie přes superschopnosti až po pokročilé technologie a kyberimplantáty. Hráči si schopnosti tvoří sami kombinováním a zakoupením požadovaných účinků (např. poškození, ochranné pole, teleportace…) a přesných parametrů (jako je dosah, zasažená plocha, doba trvání…). Samotné vyhodnocování probíhá obvykle hodem třemi šestistěnnými kostkami, přičemž cílem je hodit co nejnižší číslo, které se porovnává s cílovou hodnotou odvozenou od základních vlastností a dovedností postavy.
Šestá edice je dalším iterativním zdokonalením hry. Odstraňuje odvozené vlastnosti (např. rychlost se dřív odvozovala od obratnosti), takže všechny vlastnosti postav jsou teď nezávislé a dají se zakoupit samostatně. Provedla rozsáhlý rebalanc hodnot a cen různých vlastností, dovedností apod. a začleňuje některé nové možnosti, které se v minulosti objevily v rozšířeních. Hra taky poprvé vyšla v atraktivním provedení s barevnou sazbou.
Základ pravidel tvoří dvě příručky: Volume 1: Character Creation (2009) popisuje tvorbu postav a sestavování jejich schopností, Volume 2: Combat & Adventuring (2009) popisuje pravidla pro boj a jiné dobrodružné aktivity.
Produkty pro tuto hru
Průměrné hodnocení | Název | Vydáno | Kategorie | Jazyk | ||
---|---|---|---|---|---|---|
Star Hero (6e) | 2011 | Rozšiřující příručka | Žánrová adaptace univerzálního Hero Systemu do prostředí sci-fi | |||
Champions: The Super Roleplaying Game | 2010 | Rozšiřující příručka | Superhrdinské žánrové rozšíření pro Hero System, základ šesté edice Champions | |||
Fantasy Hero (žánrová příručka, 6e) | 2009 | Rozšiřující příručka | Fantasy žánrové rozšíření pro Hero System, základ šesté edice Fantasy Hero | |||
HERO System Sixth Edition, Volume 1: Character Creation | 2009 | Základní pravidla | Pravidla tvorby postav v šesté edici Hero Systemu | |||
HERO System Sixth Edition, Volume 2: Combat & Adventuring | 2009 | Základní pravidla | Pravidla pro boj a dobrodružství v šesté edici Hero Systemu |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit