Gamma World (7e)

Vložil(a) Iam Passingby dne 07. 05. 2022, 21:29
0
Zatím nehodnoceno
2010
Sedmá edice šílené sci-fantasy hry Gamma World, postavená na D&D 4e

Už sedmá edice hry Gamma World, zasazené do vzdálené postapokalyptické budoucnosti Země, ve které se technologie propadla na zaostalé úrovně, ale místy přesto zůstávají vzácné artefakty. Hráči představují zmutované i nezmutované lidi nebo humanoidní zvířata a rostliny snažící se obstát ve světě plném nebezpečí. Příčinou apokalypsy je tentokrát havárie Velkého hadronového urchlovače částic ve švýcarském CERNu (Large Hadron Collider), která na okamžik způsobila prolnutí všech existujících paralelních realit.

Po 5. edici (2000), která byla samostatně hratelnou variantou hru Alternity (1998), a 6. edici (2003+), která vyšla jen jako série doplňků pro d20 Modern, je tato edice opět zcela samostatnou hrou. Po předchozích dvou „vážných“ edicích se vrací taky k tradici gonzo nadsázky a švihlého přístupu ke science fantasy prostředí.

Systémově vychází ze 4. edice D&D. Pravidla ze základní příručky si hráči můžou doplňovat samostatně prodávanými balíčky karet, které postavám poskytují další schopnosti (pokusný hybrid RPG a sběratelských karetních her). V duchu 4. edice D&D je pojatá jako taktická bojová hra, ve které jsou bojové střety záramované do přímočarých epizod. Neobsahuje v podstatě žádná pravidla pro sandboxové hraní a například seznam frakcí byl v základní příručce zredukován jen na stručné několikařádkové popisy.

Základní pravidla vyšla v krabici se 160stránkovou příručkou a balíčkem 80 karet předmětů a bojových manévrů. Vyšly k nim dvě rozšíření v podobě krabice se 160stránkovou příručkou, taktickou mapou a dalšími kartami. Obě byly volnými remaky dobrodružství k prvnímu Gamma Worldu: Famine in Far-Go (2010; obsahuje i podrobnější popisy frakcí a karty některých frakcí) a Legion of Gold (2011).

Rodina RPG her