Arir – kdysi mírumilovný pouštní kraj, posetý oázami a křižovaný karavanami – padl do rukou bezvěrců. Jeho vládce, všemi milovaný sultán Amhara, byl zabit při obraně hlavního města Khaibar. Zanechal po sobě jeden z největších pokladů, které kdy byly shromážděny – více šperků a mincí než kdo kdy viděl – a navíc Al'Akbarův pohár a talisman. Mezitím se vaší zemí šíří smrtelná nákaza. Svatí muži tvrdí, že kdyby měli Talisman, mohli by proti této hrozné nemoci vytvořit lék. Mnoho dobrodruhů se už pokusilo Pohár a Talisman získat, neuspěl ale žádný. A nyní jste na řadě vy. Najděte poklady a zachraňte svůj lid! Cesta je vzrušující, ale zrádná. Nenechte se rozptýlit exotickými zvuky, obrazy a neznámými jídly. Při infiltraci paláce se vyhněte Al'Farzikhovi a jeho banditům. A buďte obezřetní – to nejkrásnější může nést největší nebezpečí a zdánlivě bezcenné může mít nevyčíslitelnou hodnotu.
I9: Day of Al'Akbar je 40stránkové dobrodružství určené postavám na 8. až 10. úrovni v Advanced Dungeons & Dragons, deváté ze série I – Intermediate. Dobrodruzi mají za úkol přinést z města ovládaného bandity dva artefakty, Al'Akbarův pohár a talisman, bez kterých nelze vytvořit lék na rudý mor. Putují přes poušť (kombinace náhodných setkání a tří naskriptovaných událostí) a v utajení proniknou do města skrz stoky a hrobku (dungeon o 26 očíslovaných místnostech). Další část dobrodružství spočívá ve volném průzkumu města (36 popsaných lokací), závěr je uzavřený opět do dungeonu, Sultánova paláce (27 očíslovaných místností).
Dobrodružství je zjevně inspirováno prostředím Pohádek tisíce a jedné noci a také klasickými artefakty z rané historie D&D, Al'Akbarovým pohárem a talismanem (Cup a Talisman of Al'Akbar). Jejich původním autorem je Neal Healey, poprvé byly popsány v časopise The Strategic Review v2 #2 (1976), později byly zařazeny mezi kouzelné předměty v Dungeon Masters Guide (1979). Přítomnost artefaktů naznačuje, že by se dobrodružství mohlo odehrávat v Greyhawku, napřímo to ale v textu uvedeno není.
Doporučená úroveň dobrodruhů je napříč modulem nekonzistentní – kromě 8. až 10. úrovně, uvedené na obálce, je v textu dobrodružství zmíněno rozmezí 4. až 8. úroveň a předpřipravené postavy jsou na 9. až 12. úrovni.
Součástí modulu je rozkládací mapa města Khaibar ve formátu A1.
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit