AGON

3
Průměr: 3 (3 hodnocení)
Staňte se řeckým hrdinou a získejte si slávu, která vás učiní nesmrtelným...
John Harper
2006

V této hře se stanete hrdinou řeckých legend... tedy, v této hře se budete snažit stát se hrdinou řeckých legend. Hráče čekají boje s nestvůrami, úkoly bohů a přátelské vzájemné soupeření. Za to vše mohou postavy získat body slávy, které určují, jak silná je jejich legenda a jak dlouho přetrvá. A nejlepší samozřejmě může být jen jeden. Hra má jednoduchá pravidla k řešení konfliktů využívající několika druhů kostek. Vypravěč (antagonista) má v této hře především roli nahravače, který podporuje vzájemné soupření hrdinů.

EGOn

2

mno neviem, mne osobne tento systém zrovna nesadol, je to veľmi zaujímavá myšlienka, ale veľmi podivne spracovaná. Podporuje kompetitívnosť u postáv, ale kompetitívnosť hráčov ju dokáže zruinovať. Taktiež ľahko skĺzne k rôznym podivným interludom, ktoré nemusia byť každému po vôli.
Avšak veľké plus vidím v mechanike otvorenej kocky keď s dobrým hodom na K6 môžeme poľahky prekonať K12.

Pekny ale extremne kompetitivny system

3

Banda hrdinov ktora si ide porovnavat svoje ...schopnosti. System to velmi dobre podporuje, je originalny, zaujimavy, boj je takticky a napinavy a rovnako ako fyzicku bitku je mozne spravit aj socialny suboj, filozoficku debatu ci nahanacku v meste.
Ale ...
Ak chcu hrdinovia VOBEC nieco poriesit tak su nuteni spolupracovat, inak ich GM s usmevom posle loj kopat. Myslim ze pre zacinajuceho hrdinu je to nevybalancovany system kde je proste po cely cas v prdeli (specialne ked si ho GM odskusa a dokaze za malo threat tokenov vykombinovat poriadne drsnych nepriatelov). Taktiez ramovanie scen mi je dost nejasne a v praxi viacmenej znamena ze si GM moze interpretovat veci takmer ako chce (je odmenovany za neuspech hracov a tak to casto robi. Vyuziva to kde maju najvacsie slabiny aby ziskal co najviac threat tokenov a ich pouzitim ... opat este viac threat tokenov co je casom zacarovany a z pozicie hraca neprijemny kruh).

Hra na mna posobi mimoriadne frustrujuco a necitim sa pri nej dobre. Niekomu kto kompetitivnost berie ako vyzvu a zaujimavost pribehu je pre neho sekundarna sa vsak tento naozaj dobry system podla mna bude pacit.

Elegantna mechanika, nebezpecie frasky

4

Hra velmi dobre zachytava to, co si dava za ciel - hrdinov, pre ktorych je najvacsou prekazkou vidina, ze ich osobnu slavu zatieni slava niektoreho zo spoluputnikov/spolubojovnikov. System je velmi elegantny, takticky a zaroven podporuje kreativitu v hracoch. Na to, aby dobre fungoval, vsak vyzaduje velku mieru sutazivosti medzi hracmi samotnymi - bez neho (ked je hrany ako "druzinovka") to nie celkom dobre funguje, niektore veci stracaju zmysel. Preto to rozhodne nie je hra pre kazdeho.

Ako dalsi nedostatok hry vnimam skutocnost, ze vdaka veciam ako sutaze pocas interludy moze sklznut do absurdnosti az fraskovitosti - predstava, ze po boji si odpociniem tym, ze do mna druhovia hadzu kamene a ja ich odrazam stitom, je trochu zvlastna. Tieto situacie vyzaduju vo vsetkych zucastnenych cit pre zanrovu primeranost, aby ostali v rozumnych medziach.

Ked su vsak tieto dve podmienky splnene, hra je vynikajuca.