Lektvar z Laumspuru

Vložil(a) Perthorn dne
4
Průměr: 3.4 (7 hlasů)
2018
Družina je najata, aby ukradla cenný předmět z budovy cechu alchymistů

Postavy dorazí do města Milford, kde je kontaktuje muž, jménem Valerian. Ten nabídne družině pohádkovou odměnu, pokud se jim podaří dostat do budovy místního alchymistického cechu. Nemá bohužel informace o tom, jak je budova zajištěna. Rovnou družině řekne, že průnik bude velmi obtížný a budova bude dozajista plná nebezpečných pastí.

Lektvar z Laumspuru je krátké ale úderné dobrodružství plné akce a překvapení.

Určeno po hru
Kategorie produktu

Externí recenze a shrnutí

Zpátky do dungeonu Markus Recenze: Lektvar z Laumspuru

1

Udělejme si takové malé cvičení. Dám vám zadání: „Družina má ukrást předmět z trezoru v budově cechu alchymistů.“ 

Vezměte si tužku a papír. Dám vám 15 minut na to, abyste sepsali nápady, co by se s tímhle námětem daly hrát. Pak vám to stopnu.

Máte? Výborně. Tak jste pravděpodobně napsali něco srovnatelného s Lektvarem z Laumsuru, možná lepšího. Běžte hrát to a na Lektvar zapomeňte. Tohle dobrodružství má asi čtyři hratelné situace, většinou ty nejvíc očividné – na svém papírku jich určitě máte víc a nápaditějších.

Jo ale má fakt pěknou mapku alchymistické budovy. Tu z toho ukradněte a pak hrajte podle svého papírku.

Podrobný a mnohem ukecanější rozbor je v recenzi na mém blogu

1

ID "Karmína" které dává 5* je prokazatelně falešný profil kontrolovaný Tirusem (autorem DH a tohoto dobrodružství), nebo některým z jeho PR minionů.

---------------------

Za rozkecaným úvodem se skrývá storka o vloupání se do alchymistické gildy, která zjevně má mít nádech "heist" atmosféry (~Dannyho parťáci, Mission impossible nebo tak něco). Problém je, že to je tvrdej railroad, kde hráče musí napadnout přesně to, co Tirus (autor) chce, aby je napadlo, a pokud ne, tak je nutné je tim nakrmit násilim po lžících - a následně je přimět, aby udělali přesně to, co Tirus chce, aby udělali. V důsledku to spíš než jako kvalitní leverage/heist působí jako laciná gangsterská vloupačka a hráčům je ponechána udělat svoboda udělat cokoliv, pokud to je to (málo), co autor zamýšlel.

Aby tohle nestačilo, tak tam jsou ještě perly jako že na sejfu je "speciální zámek" = hráči musí vyplnit sudoku (doslova). A celý to je nechutně rozkecaný - jakože vážně, primitivní storka, ale v závalu balast textu.

Škoda, že můžu hodnotit jen jednou - tohle by si zasloužilo 1* za vlastní shitovost navíc k tý 1* za Tirusovo fake hodnocení jeho prolhaně hodnotícím holčičím alter-egem.

2

Dobrodružství ničím nevybočující z řady dalších průměrných a podprůměrných kusů volně dostupných na webu.

Jestli hledáte něco, čím bezpracně zaplácnete jeden večer s vaší skupinou, nejste na správném místě, protože ačkoliv je Lektvar z Laumspuru místy až zbytečně ukecaný (obzvlášt kapitola s pozadím příběhu je na dvouhodinové dobrodružství nekonečně dlouhá), spoustu věcí si stejně nakonec budete muset vymyslet sami, protože co se týče hratelného obsahu je text velmi strohý.

5

Jedno z nejlepších dobrodružství, které jsem PJoval. Jde o krátký ale a zapamatovatelný příběh. Družina má jen omezený čas na to, zjistit co nejvíce informací o velké budově alchymistického cechu, než se vydají co možno nejtišeji do jeho útrob.

Dobrodružství je možné vést více způsoby, moje družina už na začátku odmítla zadavateli úkolu pomoct. Nakonec se jim však o něm nepodařilo nic podezřelého zjistit a zastavili se za ním o den později, o to měli méně času a o to byla celá akce více tísnivá. Bezpečnostní mechanismy a precizní hlídání cechu připomínalo zábavný akční heist z útrob kasina.