Návrat do Bílého hradu

Vložil(a) MarkyParky dne 16. 08. 2021, 22:31
4
Průměr: 4 (1 hlas)
2011
Výukové dobrodružství pro Dračí doupě II

Návrat do Bílého hradu je výukové dobrodružství obsažené na závěr příručky Dračího doupěte II. Slouží začínajícím hráčům i průvodcům zejména k tomu, aby se seznámili s pravidly hry.

Lineární zápletka postupně provází hráče různými situacemi, od jednotlivých vyhodnocení v průběhu vesnické slavnosti, přes konflikty bojové i vyjednávací, skrývání i pronásledování, až k závěrečnému komplexnímu střetnutí v ruinách Bílého hradu. V revidované verzi pak navíc každá scéna v úvodu v krátkosti vysvětlí Průvodci, co se mají hráči ve scéně naučit či procvičit a následně obsahuje nejen herní informace, ale návod, jak scénu vést, aby si z jejího hraní hráči odnesli doporučovanou zkušenost. Na konci dobrodružství by tak začátečníci měli mít osahané základní mechaniky Dračího doupěte II.

Struktura dobrodružství je podřízená jeho výukovému formátu, hráči tak nemají příliš volnosti, a prochází připravené scény jednu po druhé.

Určeno po hru
Kategorie produktu
Vydavatel

Je obsaženo v těchto produktech

Průměrné hodnocení Název Vydáno Kategorie Jazyk
5
Průměr: 4.2 (10 hlasů)
Hodnota
84.00
Dračí doupě II (základní příručka, přepracovaná) 2017 Základní pravidla Přepracované vydání DrD II , které přináší výraznou revizi a pravidel Čeština
2
Průměr: 2 (4 hlasů)
Hodnota
40.00
Dračí doupě II (základní příručka, původní) 2011 Základní pravidla První vydání základních pravidel Dračího doupěte II Čeština

4

Oproti "Dobrodružství v Bílém hradě" je více venku, není v jeskyni vůbec, hráči nejsou přihlížející velkému bossfightu a nemusí se vracet aby našli něco, co se spustí ať se něco stane.

Vesnicko-putovní railroad sloužící k vyzkoušení základních mechanik a elementů systému DrD 2. Dobré je hráčům říci že se jedná pouze o testrun nebo jakési osvojení pravidel s možným dějovým pokračováním (nakopnutí kariéry).

Příběh a postavy v něm jsou živé, drží se výukových bodů (napříkald: A teď si v této příhodě vyzkoušíte sociální konflikt) a je dosti podrobný a návazný aby byl railroad ale dává jak průvodci tak hráčům volnou ruku aby měli trochu sanboxu (příklad: Hráči si už s obry nějak poradí a co udělají s ukradenými daňěmi je na nich, hrozí jim ale riziko že pokud si jej nechají budou za zločince místo hrdinů , nebo překonání rozvodněné říčky se strženou lávkou kde je popsáno několik možností a čísla k němu ale ve finále je pisateli jedno jak se přes to dostanou).

V úvodu je zmíněna možnost vytvářet postavy za pochodu, zkušený dobrodruh Stabor potká každou postavu (nebo dvojici) zvlášť a něco pro ně udělá nebo se jen setkají. Během rozhovoru se jich ptá na otázky jako odkud jsou, co dělají a jestli jsou spíš přes svaly, pusu nebo čáry. Jako koncept mě to zaujalo ale složitější charaktery by byli náročnější.

Doporučuji zahrát pokud chcete DrD 2 vyzkoušet nebo s ním začít. Pro jiné systémy je kvůli hromadě mechanického textu nepoužitelný a u použití na začínající hráče si stále nejsem jistí jestli ano nebo ne.