HeroQuest (1e)

Vložil(a) Alnag dne
3
Průměr: 3 (1 hlas)
2003
Fantastická hra situovaná do epického světa Glorantha na motivy staršího RPG RuneQuest.

Hra zasazená do nevšedního fantasy mýtického světa Glorantha, odpovídajícího zhruba době bronzové se silně antickým nádechem. Potkáte tu podivuhodné rasy, například elfy na rostlinné bázi, trpaslíky z kamene nebo proslulé antropomorfní kachny, která vám dají rychle znát, že tohle není tuctová fantasy. Můžete si s ním vyprávět příběhy o hrdinských válkách uprostřed dramatického střetu kultur.

HeroQuest je pokračováním a novou edicí hry Hero Wars (2000) pod jiným názvem. Tato herní linie je duchovním nástupcem RuneQuestu, vzniklým potom, co se původní autoři nespokojení s ubíráním značky rozhodli vrátit se k originálu pod novým názvem. Zatímco RuneQuest byl tradiční, simulační systém, Hero Wars je hra „příběhová“. Hráči můžou své postavy popsat libovolnými slovy, která se pak stanou jejich „statistikami“ (přičemž taky vybírají z klíčových slov, která odrážejí různé tradiční rasy nebo kultury Gloranthy). Stejně volný je i systém dovedností, kde dovedností může být jakékoli popisné slovo. Jednotný vyhodnocovací systém řeší všechny konflikty úplně stejně, od souboje po jiné formy interakce. Navíc je hra škálovatelná a umožňuje hrát postavy od smrtelníků až po polobožské hrdiny.

Tato edice je z velké části jen vyladěnou verzí předchozích Hero Wars. Obsahuje dílčí ujasnění pravidel a snaží se lépe vysvětlovat „příběhovou“ nebo „vyprávěcí“ podstatu hry. Přesto jde stále o kompromisní mix volného vyprávěcího systému s tradičními simulačními mechanikami, které se snaží hru přizpůsobit reáliím světa Glorantha.

Na hru navázala HeroQuest (2e), což je nová iterace stejného vyprávěcího systému, ale zbavená vazby na svět Glorantha a prezentovaná v podobě univerzální hry.

Svět

Externí recenze a shrnutí

d20.cz Alnag Recenze: HeroQuest

3

Tahle hra je v řadě směrů taková... "zvláštní". Setting je takový bizarně divný, zároveň povědomě známý (klasické mýty), na druhou stranu porušující zavedená klišé. Systém je hodně abstraktní a ne úplně snadno uchopitelný. S velkým očekáváním ale hledím ke slibované druhé edici, která by měla být settingově nezávislá a obsahovat mechaniku, kde obtížnosti kopírují křivku tradičních vzestupů a pádů v ose příběhu... (nebo tak nějak :) Zatím ale každopádně spíš průměr, protože klady se mísí se zápory a protože mne to až tak neinspiruje.