Dragon of Icespire Peak

Vložil(a) Markus dne 25.06.2020, 09:48
4
Průměr: 3.3 (3 hlasy)
2019
Menší kampaň mnoha volně propojených lokací v okolí osadnického městečka

Dragon of Icespire Peak je menší kampaň určená pro začínající hráče. Dobrodružství vyšlo jako součást začátečnické sady Essentials Kit, ale je dostupné i samostatně. Je koncipované jako sbírka 14 menších dobrodružných lokací okolo jednoho centrálního městečka, ze kterého hráči vyrážejí na výpravy. Lokace jsou volně propojené a průchozí v různém pořadí. Součástí dobrodružství jsou i kartičky s magickými předměty a různými dalšími efekty.

V Mečových horách se usídlil mladý bílý drak Mrazimor, vyhnaný z dalekých zemí ještě mocnějšími draky, než byl on, a prohlásil sněhem zapadané pohoří za své panství. Mrazimor ukradl ledovou pevnost kmeni divokých orků, zabil orčího náčelníka a přeživší vyhnal do předhůří a lesů. Orkové, rozzuření smrtí svého náčelníka, požádali o pomoc dávné spojence – zlé, podobu měnící půlorčí mágy, kteří na orky sesílají požehnaní a radí jim. Tito půlorkové uctívají Talose, ďábelského boha bouří, a mnoho z nich žije v temných hlubinách Zeleného lesa. Za bouřlivého počasí se shromažďují na odlehlých vrcholcích, aby vyvolali Gortoka Hromového kance, prvotní bytost sloužící Talosovi. Gortok, stejně jako bůh, kterému slouží, si libuje v ničení.

Kategorie produktu

Externí recenze a shrnutí

Zpátky do dungeonu Markus Recenze: Drak z ledového štítu

3

Toto dobrodružství vyšlo v rámci krabice Essentials Kit, která měla být vylepšením Starter Setu a jeho dobrodružství Lost Mine of Phandelver. V některých věcech je krabice vylepšená: najdete v ní víc kostek, rozkládací mapu (z jedné strany okolní krajiny a z druhé strany vesnice Fendelin), která v Začátečnické krabici citelně chyběla, kartičky stavů, kouzelných předmětů a dalších herních prvků, zástěnu pro PJ (i když jen z kartonu, ne z tvrdých desek jako je běžné), kód pro D&D Beyond, díky kterému budete mít vše v digitální podobě zdarma (plus kód na 50% slevu na PHB na D&D Beyond) a pravidla hry, která už nejsou jen nejnutnějším výcucem, ale zjednodušenými pravidly pro postavy na 1. až 5. úrovni a osobně bych je klidně považoval za nástupce DrD 1.6 Pravidel pro začátečníky.

Jak si ale vede samotné dobrodružství ve srovnání se svým předchůdcem? Wizardi šli cestou zjednodušení. Vyhodili popisné vycpávky a text jednotlivých dobrodružství redukovali na minimum. To, co tu najdete, je základ, který si musíte rozšířit vlastním obsahem. Buď improvizací Pána jeskyně, nebo improvizací hráčů. Za mě je to krok zpátky, protože osekané texty znamenají i osekanou atmosféru a osekanou inspiraci. Pro některé skupiny je tento formát lepší než Ztracený důl, mně tam ale chybí ta úžasná atmosféra původního dobrodružství. Malé, přehledné jeskyně se proměnily v rozsáhlé dungeony, což je pro mě taky mínus, když má jít o produkt určený pro začátečníky. Neodpustím si ani malé rýpnutí, že v jednom dobrodružství řešíte zápletku na královském dvoře mezi královskou dvojicí. Kdo by ale čekal roztržku mezi králem a královnou, je na omylu. Tady v rámci povinné diverzity jsou manželé dva králové. Když toto dobrodružství hrajete s dětmi 7-12 let, tak tady se dostáváte do nepříjemné situace. Tedy pokud jste tradicionalista jako já.

Co se mi ale líbilo, že Wizardi v tomto dobrodružství přidali možnost hrát plnohodnotně ve dvou, kdy jeden je PJ a druhý hráč, který kromě své vlastní postavy má i několik vedlejších, zjednodušených postav, takzvaných parťáků. Nic tedy nebrání, abyste si zahráli jen se svou přítelkyní/manželkou.

Rozhodoval jsem se mezi třemi a čtyřmi hvězdičkami. Nakonec dávám tři, jako lepší průměr (z pěti). Essentials Kit jako celek bych ale hodnotil čtyřmi hvězdičkami.

3

Drak z ledového štítu je sbírka generických, docela sterilních, lineárních minidobrodružství. Přesto má nezpochybnitelné kvality. Nabízí menší herní svět s centrální vesnicí, ze které hráči volně vyrážejí za úkoly a postupně si vyplňují hexovou mapu světa. Lokace jsou rozmanité a stejně pestří jsou i nepřátelé, jakkoli jde většinou jen o neinteligentní příšery nebo zlé skřety určené k zabití. Obrovským plusem je, že to můžete vzít a rovnou hrát, o všechno je postaráno. Máte tu bez práce obsah na šest úrovní (tak 12 sezení?). Všechno je rozmístěné, včetně pokladů a magických předmětů.

Atmosféricky mě to ale nijak neoslovilo (atmosféru to totiž moc nemá), je to generická fantasy par excellence. A ani strukturou to není žádná bomba - dobrodružné lokace jsou většinou malé, ale i ty od pohledu větší jsou vlastně jen lineární „zážitky“, kde nedokážete vybočit z předem naplánované série boj - poklad - boj - trocha roleyplayingu - boj. Působí trochu jako úrovně pro videohru.

Víc v recenzi na mém blogu.