Against the Cult of the Reptile God

Vložil(a) Markus dne 28.05.2021, 15:57
3
Průměr: 3 (1 hlas)
1982
Volné dobrodružství s vyšetřováním záhady ve vesnici a následným dungeonem

Nocí se plíží hrůzy! Vesnice Orlane umírá. Z kdysi vzkvétající neveliké obce se stalo bludiště zavřených dveří a vyděšených tváří. Cizinci nenacházejí vlídného slova, obchod polevil. Šíří se různé zvěsti a s každým převyprávěním jsou divočejší. Vystrašení rolníci bez vysvětlení odcházejí z domova a své farmy zanechávají opuštěné. Jiní jednoduše mizí...

Against the Cult of the Reptile God je začátečnické dobrodružství určené pro skupinu postav na 1. až 3. úrovni, koncipované jako úvod do hry. Představuje podrobně popsanou vesnici s mapou a asi 30 lokacemi, ve které hráči vlastním tempem a po vlastní ose rozplétají záhadu mizejících vesničanů. Možná uspějí, možná se sami stanou oběťmi. Na závěr je každopádně čeká taktická bojově-plíživá jeskyně s asi 40 místnostmi.

Svět
Kategorie produktu
Designér
Vydavatel

Externí recenze a shrnutí

Dinosaurium obskurních světů Vandalicus a Markus Podcast: Against the Cult of the Reptile God

3

Rozporuplné dobrodružství, které je kombinací dobrého a nudného.

To dobré je, že je to začátečnické dobrodružství, které se nebojí vypustit hráče do otevřeného městečka, kde se děje něco nekalého, nechá je to vyšetřovat po vlastní ose a věří jim, že si s tím poradí. V odlehlém městečku Orlane totiž hráči mezi nedůvěřivými vesničany pátrají po příčině mnohých únosů a podivných zmizení. Městečko je prezentované formou mapy se zhruba 30 lokacemi, do kterých jsou rozestavěné postavy (každá má nějakou motivaci nebo aspoň informaci - třeba někoho podezírá), dál jsou tu různé stopy, některé z těch lokací mají menší "dungeony" a obsahují různé problémy, stopy nebo třeba zajatce. Hráči prostě šmejdí po vesnici a hra je chytře narafičená tak, aby se dřív nebo později do něčeho namočili. Zlověstný kult má dokonce vlastní agendu a harmonogram, může se hráče dokonce pokusit unést – a hra počítá s eventualitou únosu a dává pro něj další materiály. Super!

Horší je, že se to všechno odehrává v prostředí, které by mohlo sloužit jako parodie na to, jak si tvůrci D&D představují historii a středověk. Ve skutečnosti to působí jako nepříliš věřitelný skanzen, postavy jsou ploché – sice mají informace a podezírají sousedy, ale nikdo z mnoha zdejších NPC nemá žádný zajímavý charakter ani popis! Vesnice nemá vlastní život a šponuje limity uvěřitelnosti (dvě hospody? směnárník? vážně?). Je tu tolik vysloužilých civilistů-dobrodruhů na vysokých úrovních (oblíbený nesmysl, který v D&D přežívá dodneška), že kdyby byli jen trochu snaživí, mohli by to snadno vyřešit bez hráčů (kteří jsou na 1. až 3. úrovni) atd. atd.

A pak to špatné je, že v roce 1982 už se hra začíná blížit do doby, kdy se hlavní designovou filozofií stane railroad, a začíná jím trochu smrdět - hlavně ke konci, kdy sebou prostě musíte mít NPC kouzelníka na 7. úrovni, jinak umřete.

Stojí to za přečtení a vlastně si myslím, že i za zahrání. To dobrodružství je vymyšlené chytře, jen musíte sníst totální fádnost (což může být i záměr, pokud si chcete archeologicky připomenout staré D&D) nebo si to trochu přepracovat a dát tomu šmrnc. Ale základem je dobré, otevřené komplexní pátrání zakončené takticko-stealth dungeonem.

Víc v 11. epizodě našeho podcastu