Star Wars - Souhrnná diskuze k RPG hrám ze světa SW

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 52
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

Star Wars - Souhrnná diskuze k RPG hrám ze světa SW

Příspěvek od RPG Fórum » 20. 4. 2008, 21:19

Obrázek

Jedno sběrné téma k hrám ze světa z Star Wars. Pro některé hry máme separátní diskuze, ty ostatní se nám potkávají tady. Na vyžádání (a podle potřeby) můžeme diskuzi k hranějším hrám oddělit.

:arrow? Age of Rebellion (anotace)

:arrow? Edge of the Empire (anotace)

:arrow? Force and Destiny (anotace)

:arrow? Star Wars d6 (anotace) (samostatná diskuze)

:arrow? Star Wars Saga Edition (anotace)

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13774
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 20. 4. 2008, 21:37

Sosacek píše:
20. 4. 2008, 21:19
Co se vam libi na SW? Co se vam nelibi na SW?

Nerad bych tu nejak resil konkretni d20 implementace, na druhou stranu, na tema jaky system se muze hodit pro SW se urcite diskutovat da taky, hm.
Co se mi líbí: Že je to výborná směska žánrů, kde si člověk může najít spoustu sympatickejch momentů, postav, myšlenek, stylů... Přece jenom je to western + samurajskej film + top gun + fantasy + soap opera + scifi + mytologie + klasické drama... A hlavně, hrdinové jsou důležití a s jejich činy stojí i padá celá galaxie.

Co se mi nelíbí: Že si tam spousta lidí najde něco konkrétního a vynechají zbytek. A že spousta lidí tak nějak zapomene, že pokud postavy nejsou důležité, už nejde o SW.

Ale stejně to všechno Steve Darlington řekl líp jak já.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10784
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 20. 4. 2008, 21:46

Na Star Warsech jsou nejlepší zážitky... $D

Nezapomenu, když jsme hráli skupinu Jediů, která různými náhodami přežila Order 66 a sešli se v tajném ledovém chrámu Jediů, odkud berou svoje krystaly (protože doufají, že tam je nevystopují)... a dostanou tam od Obi-Wana ještě poslední úkol, který ještě musí splnit pro Republiku, která je zradila, než se rozejdou a pokusí se schovat a přežít... hrál jsem typického frontového Jediho, který celou válku seděl v bahně a zákopech na tuctu světů, zůčastnil se většiny Outr Rim Sieges a (stejně jako generál Kenobi na jedné kampani) nosí clone trooper armor bez přilby... pořád... $D Před očima se mu zhroutil celý svět, protože tolik let bojoval a krvácel pro ideály republiky, která je zradila a povraždila... postava měla pocit, že už nemá pro co žít, protože vše v co věřila, je v troskách... Jednomu z nás před očima taky zabili padawanku a skrze nenávist se skoro dostal na temnou stranu síly a zničil vesmír... no... úkol jsme splnili, ale jen tak tak... přežili jsme 3 kola proti Darthu Vaderovi a zdekovali se celí, takže jsme asi uspěli... $D
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Sosacek
Příspěvky: 22526
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek » 20. 4. 2008, 21:51

Aha.

Jo.

No, ja se priznam, ze zrovna "at ta furt neco vybuchuje a litaji stihacky, jinak to neni SW" me moc nelaka. Jasne, exploze jsou fajn, ale spis se zajimam o vztahy, duely lidi kteri kdysi byli pratele, ale ted nemaji na vyber, ruzne moralni problemy, a tak :)

Zrovna top gun, teda ...

... obecne se bojim, ze to co se mi na SW libi tam prinesla az Kreia, hehe.

EDIT: Etchelioni uz mluvi vic bliz 8)

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13774
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 20. 4. 2008, 22:08

Sosacek píše:No, ja se priznam, ze zrovna "at ta furt neco vybuchuje a litaji stihacky, jinak to neni SW" me moc nelaka. Jasne, exploze jsou fajn, ale spis se zajimam o vztahy, duely lidi kteri kdysi byli pratele, ale ted nemaji na vyber, ruzne moralni problemy, a tak :)

Zrovna top gun, teda...
A to je právě to, co se mi nelíbí. Pět lidí se dohodne, že budou hrát SW - a první chce fantasy z vesmíru, druhej drama, zmar a zhoubu, třetí pašerácký western, čtvrtý milsim a pátý cool samurajoiluzionisty se svítícíma mečema.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5097
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Příspěvek od Naoki » 20. 4. 2008, 22:09

Kreia je jako postava velmi zajímavá, ale na to že patří do historie nevypadá že by se na její myšlenky moc odkazovalo. Teď jsem začal číst poslední sérii knížek (Legacy of the Force, 40 let po SW A New Hope) a konečně začíná mít temná strana nějakou tu šťávu. Jaké maáte vy dojmy z toho?


Jinak sepřiznám že SW mám hrozně rád, ale nejsem si jistý proč... Možná to bude ta kombinace samuraismu a magie...
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10784
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 20. 4. 2008, 22:12

Sosáček: Během hry ani tolik nešlo o konečný úkol (jen v rovině - musíme splnit rozkaz, dali nám důvěru a my ji nezklameme, i když je celý svět v plamenech), jako spíš o tn prožitek. Pár Jediů, kteří přežili masové vyvraždění svých bratrů a přátel; na jejichž hlavu je vypsaná odměna; odvrátila se od nich republika, pro kterou obětovali vše a pro jejíž ideály žili, dýchali a umírali a kdokoliv a kdykoliv je může udat. Od smrti kousek, přátelé žádní a neikomu se nedá věřit... a přesto se pokusí ještě jednou splnit úkol pro to, čemu věřili a co je už nenáratně ztraceno... nebo se o to alespoň pokusí než budou také zabiti...

Z celé hry deprese přímo kapala a závěr nebyl moc pozitivní - splnili sjem úkol, ale hon na jejich hlavy pokračuje a cítí stín temného rytíře, který je jim v patách...

Taky se mi hrozně líbí rebelské přilby z New Hope, které jsou okopírované přilby americké policie ze 70.let... :>;o) $D
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Sosacek
Příspěvky: 22526
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek » 20. 4. 2008, 22:14

Pieta: z toho je samozrejme cesta ven, staci se tech lidi zeptat.

Naoki: Kreia je sice z historie, ale mimo Exile jsou vsichni kterym predavala svoje myslenky mrtvi, a kdo vi, jak to s Exile dopadlo 8) Ale je fakt, ona, ti mistri (Vrook, Kavar, Zez-Kai Ell a Atris) a Exile mi pripadaji, ze maji z celych SW nejvetsi hloubku a pusobi nejlidsteji.

EDIT: Etch: tomu rozumim.

Me se libi ta new republic era, jediu je malo, spis parta lidi kteri snad obnovit neco co bylo driv, predtim nez to rise rozdrtila, neco o cem vi, ze to mozna nedopadne dobre, protoze rad a jeho uceni uz tolikrat selhalo, a navic spousta lidi by radeji videla novou republiku bez radu. navic jim nikdo neveri, protoze rise o nich stihla rozsirit spoustu propagandy, a proc verit nekomu takovemu? a pousta z nich ma rodiny, pratele, lasky a zavazky, kterych se ted ma vzdat, pro neco co se mozna ani nepodari obnovit. nepratele jsou na vsech frontach -- mozna organizovany zlocin, mozna politici netouzici po tom, aby kolem chodili lide kteri umi cist myslenky, ale mozna vlastni rodina, nebo vlastni srdce. je v takovem pripade zrada porad tak moc zlocin?

mmmm 8)

EDIT2: a skywalker je NPC, a je taaaaak zavalenej politikou, ze nema cas PC vubec pomahat, to je smula, co? $D :-)=

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13774
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 20. 4. 2008, 22:30

Sosacek píše:Pieta: z toho je samozrejme cesta ven, staci se tech lidi zeptat.
No jo, ale to nezbytné zklamání, když člověk ve čtyřech z pěti případů neomylně zjistí, že zrovna tyhle SW vůbec nejsou pro něj... I kdyby to bylo před hrou, nepotěší.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Sosacek
Příspěvky: 22526
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek » 20. 4. 2008, 22:32

S tim se asi neda nic delat -- totez se da rict o jakemkoli hernim prostredi nebo zanru.

Plus, beres to moc negativne. Kouzlo SW je prave v tom, ze si muzes vybart jestli tvoje postava skonci dobre, nebo jestli, dejmetomu, ve vzteku zabije svou zenu a pak ji nekdo usekne ruce a nohy ... znas to.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13774
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 20. 4. 2008, 22:51

Sosacek píše:S tim se asi neda nic delat -- totez se da rict o jakemkoli hernim prostredi nebo zanru.

Plus, beres to moc negativne. Kouzlo SW je prave v tom, ze si muzes vybart jestli tvoje postava skonci dobre, nebo jestli, dejmetomu, ve vzteku zabije svou zenu a pak ji nekdo usekne ruce a nohy ... znas to.
Dá se to říct o kdečem, ale jen u SW se mi to pravidelně stává. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 1768
Registrován: 16. 10. 2004, 16:34

Příspěvek od Jiron » 21. 4. 2008, 14:27

Na SW se mi líbí jeho úžasná mnohoznačnost. Prostě se tam dá napasovat cokoliv. Navíc je tam ta krásná pohádková bitva dobra proti zlu, krásná korupce temnou stranou, inkvizice, propagnda, špína a hnus, intriky, boj šlechty proti poddaným (teda obvykle to bývá naopak) a vůbec spousty zajímavých a krásných témat.

FATE
Wushu
Babylon (mu he he)
d20
GURPS
Exalted
Burning Empires
atd...
"Když už to čůro vyndáš, musíš bejt připravenej ho použít"
obecná poučka o zbraních

Uživatelský avatar
lev
Příspěvky: 150
Registrován: 30. 12. 2006, 13:16
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od lev » 21. 4. 2008, 14:33

Páčia sa mi postavy z Kotoru, najmä Exile, Revan a Kreia. Každý z nich pôsobí veľmi autenticky a veľmi nejednoznačne, čo sa týka ich aligmentu.

Systém odporúčam staré d6 Star Wars, ktoré majú vynikajúci systém fungovania Dark Side (GM hrá v zásade dve role: univerzálneho arbitra a Dark Side, a hráč nikdy nevie, ktorá z týchto rolí s ním práve komunikuje).

Na d20 mi veľmi vadí zbytočná prekomplikovanosť (d6 je jednotnejší a jednoduchší systém) a hlavne to, že Dark Side, ústredný motív pádu a lákania je v nich strašne potlačený. (najmä postavy na vyšších úrovniach nemajú žiadnu motiváciu použiť Dark Side mechanicky)
Hrám: The Shadow of Yesterday, Vampire: the Masquerade, Příběhy Impéria

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7596
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 21. 4. 2008, 16:42

2 Lev: Musim rict, ze o d6 SW skoro nic nevim, ale to co jsi napsal s tou temnou stranou me zaujalo natolik, ze asi zacnu neco zjistovat... $P
Kazdopadne nejake info by se mi hodlilo, o tom jak presne to funguje / probiha ve hra... protoze pokud bych nekdy hral SW, tak tohle se asi mozna blizi me predstave.
Jo a jaky je rozdil mezi jednotlivyma edicema? Videl jsem 1., 2. a revised.

Uživatelský avatar
lev
Příspěvky: 150
Registrován: 30. 12. 2006, 13:16
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od lev » 21. 4. 2008, 21:46

Vyzerá to približne takto.

V hre môže hráč dostať DSP (Dark Side Point). Potom si hádže d6 a musí hodiť hodnotu rovnakú, alebo vyššiu ako jeho DSP jeho postavy, aby jeho postava neprepadla Dark Side (čo znamená, že sa z nej stane GMova postava, aj keď pravidlá umožňujú dohodnúť sa aj na tom, aby hráč pokračoval)

Každý čin čo hráč robí je v zásade posudzovaný nezávislým arbitrom, teda GMom, ktorý môže za neho udeliť DSP. Samozrejme, hráč má tendenciu sa pýtať či napr. mučenie v záujme "väčšieho dobra" bude viesť k DSP. Na to mu môže GM odpovedať a presviedčať ho o tom, že za toto DSP určite dostane, alebo nedostane - hráč ale nikdy nevie s ktorou rolou GM vyjednáva, či je to neutrálny arbiter (a teda hovorí pravdu), alebo je to Dark Side (a teda sa snaží zavádzať hráča). Čo viac, GM môže ako aj v iných hrách dávať hráčom nápady, čo by mohli vyskúšať a aj tu môže striedať role.

Rozdiely medzi vydaniami neviem, mám 2e revised. Odporúčam inak GM sekciu o tvorbe hry.
Hrám: The Shadow of Yesterday, Vampire: the Masquerade, Příběhy Impéria

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Log 1=0 a 2 hosti