Střepy snů

Vložil(a) Erric dne
5
Průměr: 4.1 (14 hlasů)
2009
Česká vyprávěcí hra zaměřená na podporu příběhu a psychologii postav

Střepy snů jsou česká nezávislá vyprávěcí hra zaměřená na podporu a rozvoj příběhu. Zaměřuje se na dramatické filmové příběhy, podporuje vnitřní rozvoj postav a příběhové zvraty. Má univerzální systém pro libovolný filmový žánr, který dává hráčům vypravěčské pravomoce a má za úkol je podporovat ve vyprávění. Nosným motivem této hry jsou lidské sny. Sny jako cíle, za kterými si postavy jdou, a také sny, které se jim v noci zdají. Hra je o prolínání představ a reality a o ztrátě pevné půdy pod nohama. Je to hra o cestě k lidskému cíli a překonávání překážek. V této hře mohou postavy dosáhnout prakticky čehokoliv, otázkou jen je, jakou cenu budou muset zaplatit.

Vydavatel

Externí recenze a shrnutí

Drakkar 15 Bifi Recenzia na Střepy snů

Produkty pro tuto hru

Průměrné hodnocení Název Vydáno Kategorie Jazyk
0
Bez hodnocení
Odvrácená strana Londýna 2010 Rozšiřující příručka Příručka propojující systém Střepů snů s prostředím Příběhů Impéria Čeština
0
Bez hodnocení
Sen! Na doživotí... 2010 Rozšiřující příručka Prostředí pro Střepy snů Čeština
0
Bez hodnocení
Střepy snů (základní příručka) 2009 Základní pravidla Kompletní pravidla pro Střepy snů Čeština
0
Bez hodnocení
Střepy snů LITE 2009 Alternativní základní pravidla Zjednoduše pravidla pro úvod do hry Střepy snů Čeština

3

Zajimavý herní systém,který je podle mě sám o sobě spíš vyprávěcím než herním. Grafická stranka knihy je velice pěkná a supr je i kapitola z radami pro začínajícího Vypravěče. Sám systém za mě není bezchybnej a proto dávám 3 hvězdy.

5

Střepy mě již v době, kdy vyšly zaujaly a od té doby mě drží. Když mám šanci se dostat na Gamecon, tak vždy vedu hry ve Střepech a použil jsem je i značně za rámec toho, co původní pravidla navrhovala. Jejich explicitní zaměření na postavu a její cestu příběhem mi přijde stále jedinečné. FATE, ač povrchově podobný, se mi nakonec vždy zdál oproti Střepům stále založený na myšlence vnějšího světa. Aspekty ap. se váží k protivníkům či prostředí, řeší se nějaké dovednosti a tím se zase řeší nějaká režie kolem samotného příběhu. Jak jsem ve svém blogu si i Střepy Snů přejmenoval - Single Solipsist. Jádrem každého příběhu je postava a vše je tomu podřízeno.

Zatím jsem, co se příběhových her, ještě nenarazil na systém, který by Střepy nahradil jak v tom, jak skvělé příběhy nakonec vytváří, tak v rychlosti toho, jak hráče do systému dostat. Během jednoho odpoledního sezení jsme schopni vytvořit svět, vytvořit postavy, seznámit se s pravidly a odehrát skvělý příběh. Hráli jsme v tom jak "jednohubky" takto na odpoledne, tak delší kampaně (což lze určit opět délkou příběhové linky postavy).

Je pravda, že svou komunitu si Střepy nikdy nevytvořili a jejich cesta možná již skončila. Avšak pro mě jsou stále i po těch letech nejlepší RPG, co ve své sbírce mám. Kdyby někoho zajímalo, co všechno ve Střepech lze odehrát, podívejte se na Single Solipsist.

3

Střepy snů byly pokus o velmi specifické a úzké ("indie") uchopení stylu filmového roleplayingu. A... vcelku fungují. Pokud přijmete jejich premisy a styl. Kromě samotného systému mají hromadu návodných textů, které určitě stálo - a pro mnohé stále stojí - za to si přečíst.

Bohužel, Střepy jsou zároveň stylově velmi úzké a jejich fungování v delší herní kronice ("filmové sérii") není zdaleka tak hladké, jak by být mělo.

Celkově to byl na naší scéně zajímavý výkřik své doby - ale bohužel výkřik, který zapadl a zůstal bez zvláštního truchlení zapomenut.

2

Svého času tato hra vzbudila velký poprask jako blesk z čistého nebe. V době překomplexního DrD+ působila jako svěží vánek do českých vod her na hrdiny. Navic slibovala nabrat novou krev početné cílovky, jíž byli všichni filmoví a seriáloví fanoušci. Ten závan ale kýženou cílovku neoslovil a nedokázal si vytvořit svou komunitu ani ze stávajících hráčů RPG. Přišel a zase odešel a nikdo se kvůli tomu nevěšel a autor se po anglicku vytratil ze scény. Dnes máme lepší herní systémy pro tento styl hraní, například Fate Core, který je taky v češtině, a navíc s aktivní hráčskou komunitou.

Dnes už jsou tato pravidla dobrá tak akorát pro darování do knihovny, nebo na odnešení do sběru.

4

Střepy snů jsou hrozně zajímavá příběhová hra, která pro mě konkuruje, ne-li překonává třeba Part Time Adventures.

Obsahuje skvělý návod, jak vybudovat "filmovou" hru a hrozně zajímavý vyhodnocovací systém, který plní hned dvě věci zároveň:

  • vrací do hry motivy, které si hráči zvolili jako své téma a
  • neustále konflikt posouvá kupředu

Jediná její vada na kráse spočívá v tom, že po delším hraní začnou její mechaniky trochu ujíždět a chovat se ... zvláštně. Netuším, zda to byl autorský záměr, který mne minul, nebo zda je opravdu rozbitá, ale nedostaví se ani pocit z vývoje postavy, ani nějaká gradace příběhu či silný moment, jen neustále roste komplexita do místa, kdy už je lepší hru utnout.

Když si ji ale vezmete na kratší oneshot a skončíte dřív, než mechaniky začnou drhnout, je to skvělý zážitek.

5

Pro mne velice překvapivá hra (náplní), vřele ji doporučuji všem... Velice zajímavá hra, s výjimečnou atmosférou, zaměřením i zpracováním. Je pro mě velice inspirující, bylo pro mě zážitkem ji přečíst a též jí hrát, a obsahuje zatím jediná pravidla, která jsem byl ochoten respektovat při hraní do puntíku. Tato hra, mě opravdu velice překvapila a stydím se, že sem se k ní dostal až nyní.

3

Na české scéně rozhodně ojedinělý a revoluční počin. Bohužel cílová skupina takto vyspělé a náročné hry je značně malá. Na hře považuju za nejpodařenější návodné texty, které hráče do hry velmi dobře uvedou. Se samotnými mechanikami mám drobný problém: Kniha uvede hráče do takového stylu hry, že vzápětí zjistí, že žádné mechaniky nepotřebuje. A začnou mu překážet i ty, které tam jsou (tj. hra "sežere" sama sebe) - aspoň mně se to stalo.

5

Od chvile kdy jsem se poprve dozvedel o strepech jsem vedel ze to je proste hra primo sita na miru memu pozadavku na RPG hru... naprosta volnost pribehu , vysoke hracske pribehove pravomoci jdouci az na uroven toho ze v urcitych pripade nepotrebuje druzina vypravece,moznost hrat temer cokoliv (hrdiny, obycejne lidi , staty, cast osobnosti jednoho cloveka ) a mechanika primo postavena na tom aby konflikty byli skutecne co nejvic cool :) Za to vse se ovsem plati dan ze hra neni urcena pro hrace ktere tyto veci neoceni a radeji se nechaji vest za rucicku a take urcita "tvrdost" mechaniky vedouci k tomu ze hra je spise urcena prave pro netypicke pribehy nez klasickou RPG reznicinu ktera se da lepe simulovat v jinych hrach (klasicke dracakovske prolezani nejake kobky napriklad) Pro me ovsem naprosty skvost ktery je u me na prvni miste vsech RPG co jsem kdy hral.

5

Nejprve bych rád řekl, že moje hodnocení je zaujaté, neobjektivní a zosobnění střetu zájmu :-) Střepy snů jsou totiž naplnění mého snu: "jak hrát RPG". Zaměřené na dynamickou postavu jako protagonistu, na emoce vzbuzující příběh, drama. Systém jehož cílem je jít ruku v ruce s hráčem, který chce tvořit, nikoliv jen nepřekážet. Protože věřím, že systém má odrážet to, co chtějí dělat hráči. To jak chtějí hrát. A mým cílem jako hráče nikdy nebylo jen nepřekážet, bylo jím tvořit příběh a prožívat emoce z jeho naplňování, gradování a vyústění. Chtěl jsem systém, jež bude obsahovat pouze ty prvky, které nezbytně a vždy potřebuji a jejichž použití mi něco dává, nikoliv bere. A chtěl jsem hru, která vnímá příběh tak jako já. Jako cestu za něčím, jako cestu, která toho co po ní jde mění a on se stává tou cestou. A tohle je přesně ta hra. Hra pro mě, možná že pro někoho ne, ale pro mě určitě :-)